payamgps.com

راه های مراقبت از پوست

راه های مراقبت از پوست

مراقبت از پوست از مسائل مهمی است که بسیاری از افراد به ویژه خانم‌ها و حتی بسیاری از آقایان به آن فکر می کنند.  هیچ کدام از ما دوست نداریم وقتی صبح از خواب بیدار می شویم، به صورتمان در آینه نگاه کنیم و ببینیم چروک های جدید یا خطوط تازه به صورتمان افزوده شده است. اولین چیزی که به طور معمول به چشم افراد می آید و ممکن است حتی آنها را بترساند، مشهود بودن پیری در صورتشان است.

به ویژه قبل از اینکه افراد به سن میانسالی برسند مشاهده کنند که صورت‌شان از سن واقعی‌ آنها مسن‌تر است. بنابراین همه‌ی ما تمایل داریم هر طور شده فرآیند پیر شدن پوست‌ را عقب بیندازیم. از جانب دیگر، زمانی‌ هم که جوان هستیم دوست داریم پوست‌مان شاداب و بی نقص باشد و زیباتر دیده شود. در نتیجه، افراد تلاش می کنند تا از شیوه های مختلف، محصولات متنوع مراقبت از پوست و انواع ویتامین‌ها برای جوانسازی پوستشان استفاده کنند.

بنابراین چون دارا بودن پوستی شاداب و سالم برای همه‌ی ما اهمیت دارد و امروزه افراد بسیاری را در گیر خود کرده است، در این مقاله به شما نکاتی را که شاید تا کنون نشنیده اید در رابطه با مراقبت از پوست می آموزیم. توجه کنید که برای مراقبت از پوستتان باید صبور باشید و این روش ها را به مدت طولانی به کار بگیرید تا نتیجه ی دلخواه را به دست بیاورید.

1- به طور مداوم از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده کردن از کرم های ضدآفتاب ساده ترین روشی است که کمک می کند پوست شما جوان‌ بماند. بهتر است بدانید که بخش عمده ی چین و چروک ها یعنی حدود ۹۰ درصد آنها در نتیجه ی قرار گرفتن در زیر خورشید پدیدار می شوند. به این امر مهم نیز دقت کنید که پیشگیری بهتر از درمان است. در نتیجه سعی کنید همیشه از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید تا از ایجاد چین و چروک‌ها و خطوط روی صورتتان جلوگیری کنید.

دقت کنید که آسیب‌ حاصل از نور خورشید در فصل زمستان‌ هم به میزان دیگر فصل‌ها برای پوست ضرر دارد. یعنی اشعه های خورشید در زمستان هم به اندازه‌ی فصل های دارای آفتاب شدید مضر هستند. پرتوهای خورشید حتی می توانند از ساختمان‌ها و خیابان‌ها هم روی پوست ما اثر بگذارند. سعی کنید از کرم های ضد آفتابی استفاده کنید که SPF آنها حداقل 30 باشد.

2-پد ها و برس های آرایشی خود را مرتب تمییز کنید

پژوهشگران می گویند که برس‌‌ها و پدهای آرایشی محل جمع شدن و رشد باکتری‌ها هستند. این باکتری ها قادر هستند انواع آلودگی ها را ایجاد کنند. بهتر است بدانید که با این وجود، ۷۲درصد خانم ها هیچوقت برس، پد و اسفنج های آرایشی خود را تمییز نمی کنند. توصیه می شود که هر دو یا سه هفته یک بار برس و پدهای آرایشیتان را تمییز کنید. شیوه ی تمییز کردن آنها بدین شکل است که ابتدا چند قطره مایع پاک کننده‌ی صورت یا شامپو را با قدری آب‌ِ ولرم در ظرفی مخلوط کنید.  سپس برس‌های خود را در ظرف تکان دهید تا شسته شوند. در مرحله ی بعدی آنها را با آب ولرم بشویید و خوب تکان دهید تا آبشان گرفته شود. سپس در آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

3- از سرم های پوستی استفاده کنید

محققان می گویند که سرم‌های پوستی بسیار قوی‌تر از لوسین‌ها و کرم‌ها می باشند. در نتیجه با استفاده از میزان کمی از این سرم‌ها به زودی قادر خواهید بود نتیجه ی آن را ببینید آنتی اکسیدان ها می توانند از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و تنش های پوستی دفاع کنند. پنتاپپتیدها نیز ترکیباتی هستند که برای تقویت کلاژن در پوست بسیار مفید هستند و می توانند به آن استحکام و جوانی ببخشند. در نتیجه، سرم‌هایی را انتخاب کنید که دارای این دو ماده باشند. سرم‌های پوستی به طور معمول دارای ترکیبات مولکولی خیلی کوچکی هستند که تا لایه‌های زیرین پوستی هم نفوذ می‌کنند. برای حصول به نتیجه ای بهتر، پس از تمییز کردن کامل پوست صورت‌تان از سرمی مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید. سپس، از ضدآفتاب یا مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت پوستتان را نگه دارید.

4-گوشی تلفن همراهتان را مدام تمییز کنید

گوشی های تلفن همراه که به طور مداوم در دستان ما هستند، ممکن است از سرویس‌های بهداشتی و یا مکان های عمومی شلوغ مثل مترو یا اتوبوس هم آلودگی بیشتری داشته باشند. در حقیقت صفحه‌ی شیشه‌ای تلفن همراه، حتی قادر است از زمانی که کسی در صورت‌مان عطسه می‌کند، میکروب بیشتری به ما انتقال دهد. وقتی با تلفن حرف میزنیم میکروب‌ها به گونه‌ها و فک ما انتقال پیدا می کنند و باعث ایجاد آکنه و حساسیت در پوست صورت می‌شوند. بنابراین برای تمیز کردن گوشی موبایل خود، چندین بار در روز گوشی‌ تلفن همراهتان را با دستمال ضدعفونی‌کننده‌ی و ضد باکتری پاک کنید.

5-لبنیات مصرف نکنید

فرآورده های لبنی حتی نوع ارگانیک‌ آنها داری میزان زیادی از هورمون‌های گاوی می باشند. این هورمون ها غدد چربی و روزنه های پوست را تحریک می‌کنند و موجب ایجاد عارضه هایی مانند جوش در پوست می شوند. توجه داشته باشید که محصولات لبنی در بسیاری از مواد غذایی مانند انواع سس‌ها، غذاهای پروتئینی و انواع شیک‌ها و بستنی‌ها نیز استفاده شده اند. و اگر لازم است آنها را مصرف کنید، سعی کنید انواع بدون چربی آنها را مصرف کنید زیرا هورمون ها در چربی ها تجمع می یابند.

6-از رتینول استفاده کنید

متخصصان پوست عقیده دارند که همه ی افراد باید از رتینول یا همان ویتامینA استفاده کنند. کارآیی رتینول اثبات شده است. این ترکیب موجب احیاء سلول‌های پوستی شده و به محصولات دارای کلاژن قدرت بیشتری می دهد تا نقش خود برای جوانسازی پوست را ایفا کنند. بیشتر متخصصین پوست عقیده دارند که حتی اگر تنها می توانید یکی از محصولات ضد پیری را مصرف کنید، توصیه می شود آن محصول دارای ویتامین آ یا رتینول باشد. زیرا این ترکیب می تواند روند رشد کردن غیرطبیعی و مستعد سرطان سلول‌های پوست را که در اثر نور خورشید ایجاد می شوند، خنثی کند. عوارض ضد التهابی این ماده باورنکردنی است. بنابراین قادر است برای درمان جوش، چین و چروک‌ها و سایر عوامل پیری پوست مفید باشد.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو