payamgps.com

از چه سنی باید مصرف کرم ضد پیری را آغاز کنیم؟

از چه سنی باید مصرف کرم ضد پیری را آغاز کنیم؟

یکی از مهمترین نگرانی خانم ها، پیر شدن و ایجاد چروک در پوست با افزایش سن است. تقریبا خانم ها در هر سنی که باشند از پیر شدن و از دست دادن طراوت پوست خود می ترسند. امروزه کرم های ضد پیری محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده اند اما آیا واقعا استفاده از کرمهای ضد پیری برای حفظ طراوت و جوانی پوست موثر هستن؟ از چه سنی باید مصرف کرم ضدپیری را آغاز کرد؟

طبق تحقیقات و آزمایش های انجام شده استفاده از کرمهای ضد پیری روند پیر شدن پوست را کند کرده و از ایجاد چین و چروک های زودرس بر روی پوست جلوگیری می کند. اما نکته مهم این است که مصرف این کرم ها را باید پیش از ایجاد چین و چروک های عمیق بر روی پوست آغاز کرد.

از چه سنی باید مصرف کرم ضد پیری را آغاز کنیم؟

بهترین زمان برای شروع استفاده از کرم های ضد پیری از سن 35 سالگی است. اما این زمان به نوع پوست و میزان آسیب دیگی آن نیز بستگی دارد. مثلا کرم هایی مانند استفاده از کرم دور چشم را می توان حتی در سنین پایین تر نیز آغاز کرد.

اگر لکه های سیاه دور چشم، پف زیر چشم و یا چروک هایی اطراف چشمتان وجود دارد باید هر چه زودتر استفاده از کرم دور چشم را آغاز کنید. حتی اگر در سن 18سالگی این علائم را دارید باید شروع به استفاده از کرم دور چشم کنید.

یکی دیگراز سوال هایی که مطرح است مواد تشکیل دهنده این نوع کرم ها می باشد.

این نوع کرم های ضد پیری باید دارای موادی مانند اسید هیالورونیک (یک ترکیب شیمیایی آلی)، رتینول (نوعی ویتامین آ از نوع ویتامین های محلول در چربی)، پپتید، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین K اِستم سِل ( سلول های بنیادی)، کوآنزیمQ10 (کمک آنزیم)، لاکتیک اسید و اسیدگلیکولیک (ترکیب طبیعی موجود در شکر) باشند.

هنگام خرید روی جلد یا پشت کرم باید این مواد ذکر شده باشد. کرم هایی که خاصیت سفید کنندگی نیز دارند باید دارای ماده لیکوریس و یا کوجیک اسید باشد.

از چه سنی باید مصرف کرم ضد پیری را آغاز کنیم؟

یکی از محصولات ضد پیری سرم ها هستند. درصد بالایی از سرم ها آب است و خیلی سریع جذب پوست می شوند. برای پوست های خشک و عادی  سرمو کرمهای مرطوب کننده بهترن انتخاب هستند. برای پوست های چرب استفاده از ژل توصیه می شود.

تفاوت کرم های روز و شب

کرم های روز ترکیبات ضد آفتاب دارند و به همین دلیل نسبت به کرم های شب موثرتر هستند. در واقع کرم شب و روز تفاوتشان تنها در وجود ترکیبات ضد آفتابی است.

اما کرم های شب نیز نقش خاص خود را دارند. بیشتر کرم ها پس از چند ساعت اثرگذاری خواهند داشت و به همین دلیل کرم های شب از آن جایی که مصرفشان آسانتر از کرم های روز است برای شب مناسب تر هستند.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو