payamgps.com

خواص لوسیون ترمیم کننده

خواص لوسیون ترمیم کننده

از خواص ظاهری پوست می توان متوجه شد که پوست نیاز به ترمیم دارد. کاستی های پوستی، خود را با علائمی مثل زبر شدن، خشک شدن و زخم ها نشان می دهند. گاهی اوقات با انجام فعالdfsf از دیگر عواملی که باعث التهاب و قرمزی پوست می شوند میتوان به لایه برداری شیمیایی، الکترولیز پوست، رژیم غذایی نا مناسب، آلودگی هوا، اپیلاسیون و پرتو درمانی اشاره کرد. التهاب و قرمزی پوست اولین مرحله ی آسیب دیدگی است که اگر درمان نشود در مراحل بعدی می تواند موجب لک و در موارد حادتر باعث عفونت های پوستی شود. پوست بدن به صورت طبیعی لایه ی محافظی برای خود دارد که استراتوم کورنئوم نامیده می شود. این لایه مهم ترین لایه از لایه های سطحی پوست است که از نفوذ عوامل مضر به داخل پوست جلوگیری کرده و همچنین از ورود عوامل حساسیت زا جلوگیری می کند. اما با گذشت زمان این لایه قدرت ترمیم و بازسازی پوست را به میزان زیادی از دست می دهد. بنابراین، در سنین بالا استفاده از مواد ترمیم کننده برای محافظت از پوست و جلوگیری از جدی شدن آسیب ها بسیار ضروری است.

 خواص لوسیون ترمیم کننده

کرم های ترمیم کننده دارای خواص ضد التهابی، رطوبت دهی و حفاظتی برای پوست هستند که باعث ترمیم و جلوگیری از پیشرفت زخم هستند. مکانیسم این کرم ها این است که با افزایش سرعت ترمیم و فعال کردن فرآیند ترمیم پوست باعث بهبودی فوری زخم میشوند. این کرم ها با دارا بودن اثرات ضدالتهابی باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست، کاهش درد، سوزش و خارش نیز می شوند. این کرم ها همچنین باعث مرطوب نگه داشتن سطح زخم می شوند که این عامل خود باعث پوشاندن سطح زخم با لایه ای از رطوبت شده و درنتیجه از تبخیر آب در بافت ها و خونریزی زخم جلوگیری میکند. این لوسیون ها همچنین باعث جلوگیری از ایجاد جای زخم پس از برداشتن ضایعات پوستی شده و بازسازی سلولی را پس از کشیدن بخیه تسریع می کنند.

خواص لوسیون ترمیم کننده

این لوسیون ها همچنین دارای موادی با خاصیت ضد آفتابی هستند که باعث محافظ از سلول های تازه تشکیل شده ی پوست از اشعه ی ماورای بنفش خورشید می شوند. به علاوه این لوسیون ها دارای مواد آنتی باکتریال و ضد قارچ هستند که از تجمع میکرو ارگانیسم ها در زخم جلوگیری می کنند. وجود مواد فعال کننده در این لوسیون ها باعث افزایش سرعت بازسازی و ترمیم زخم می شود. بنابراین پس از ترمیم نیز جای زخم یا سوختگی بر روی پوست باقی نخواهد ماند. در مواردی که زخم کهنه شده است این لوسیون ها توانایی لایه برداری بسیار ظریف از روی پوست اضافه بوده و می توانند پوست را به حالت طبیعی و زنگ عادی در بیاورند. البته برای زخم های کهنه شده مدت زمان مصرف طولانی تر می باشد. این لوسیون ها به دلیل خواص ترمیم کنندگی که دارند باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست شده و حتی باعث درمان چروک سطحی و متوسط پوست می شوند. این لوسیون ها معمولا با هر نوع پوستی سازگار هستند و همچنین این لوسیون ها عصاره ی گیاهان طبیعی هستند. از برخی انواع آنها میتوان به عصاره ی آلوئه ورا، عصاره ی گل گاو زبان و عصاره کاندولا اشاره کرد. ویتامین E موجود در این لوسیون ها نیز سرعت و تأثیر لایه های ترمیم کننده ی پوست را افزایش می دهند.

شیوه ی مصرف:

فرمولاسیون این لوسیون ها به این شکل است که باید زخم را با لایه ی نازکی از کرم بپوشانید. در مواقع لزوم می توان برخی آسیب های پوستی را با پانسمان بست. راه دیگری که میتوان استفاده کرد این است که لایه های نازک تری از کرم را دفعات بیشتری در طول روز روی پوست خود قرار دهید و به آرامی پوست را ماساژ دهید تا لوسیون جذب شود. اگر برای درمان زخم های کهنه می خواهید این لوسیون را استفاده کنید، بهتر است به همراه اسکراب های ساخته شده یا طبیعی مثل زردآلو استفاده کنید و دوره ی درمان را تا حدود 6 ماه ادامه دهید. اگر برای ترمیم پوست بعد از لیزر و پرتودرمانی استفاده می کنید توصیه میشود قبل از استفاده پوست خود را با پد های ترمیم کننده بشویید. از تماس آن با چشم خودداری کنید. مصرف این لوسیون ها به خانم های بارداری که در سه ماهه ی اول هستند توصیه نمی شود.
اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو