payamgps.com

درباره ی مکمل های ضد پیری بیشتر بدانید

درباره ی مکمل های ضد پیری بیشتر بدانید

یکی از مسائل بسیار مهمی که امروزه مردم را به خود درگیر کرده است مسئله ی پیری و تحلیل رفتن سلول های بدن است.  با افزایش سن، متابولیسم بدن کاهش  می یابد و سلول های بدن از نوسازی و تکثیر باز می ایستند. همین امر باعث می شود تا بدن شادابی و طراوت خود را از دست بدهد و پیر و چروکیده شود و عملکرد سلول های بدن کاهش یابد. اما آیا بشر توانسته برای این موضوع چاره ای بیندیشد؟ بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ای که در ادامه آمده است را بخوانید.

یکی از محصولات مهمی که برای جلوگیری از پیری معرفی شده است، مکمل های ضد پیری هستند. برای برخی افراد خواص قرص های ضد پیری شاید عجیب به نظر برسد. در پاسخ به این تفکر باید بگوییم که در حقیقت شاید تعداد کمی از مواد مورد آزمایش قرار گرفته از خود علائم بسیار مناسبی برای جلوگیری از چروک پوست و رفع لکه های پوست نشان داده اند. اما مسئله ی مهمی که باید به آن توجه شود این است که آیا مصرف این قرص ها در نهایت نتیجه ی مثبت می گذارد یا خیر؟

با توجه به این که این کپسول های ضد پیری در بین مصرف کنندگان محبوبیت زیادی یافته اند، بهتر است که به محتویات آنها نگاهی بیندازیم. در ادامه برخی از مهم ترین مواد متشکله ی این قرص ها را بررسی میکنیم.

درباره ی مکمل های ضد پیری بیشتر بدانید

عصاره ی پلی پادیوم

این ماده موجب محافظت در برابر آسیب خورشید و جلوگیری از تغییر رنگ و همچنین جلوگیری از افتادگی پوست می شود.

این عصاره در واقع عصاره ی یک نوع سرخس آمریکایی است. این ماده باعث می شود تا فیبروبلاست ها حفظ شوند. وظیفه ی فیبرو بلاست ها به  کارگیری کلاژن برای جلوگیری از چین و چروک پوست است. این عصاره همچنین ار آسیب های خورشید که موجب سوزش پوست می شوند جلوگیری میکند. در نتیجه خطر ابتلا به سرطان پوست را کم میکند. از دیگر تأثیر های این عصاره این است که می تواند رنگ پوست را نیز حفظ کند.  بهتر از این عصاره به مقدار 500 میلی گرم قبل از قرار گرفتندر معرض آفتاب مصرف شود.

ویتامینC :

ویتامین C میتواند از پوست در برابر چین و چروک ها و همچنین مات شدگی و کدری پوست محافظت کند. ویتامین C با فعال کردن مکانیسم هایی در بدن به سلول ها کمک می کند تا به طور طبیعی رشد کنند. بنابراین این ماده به تولید سلول های تازه نیز کمک میکند و پوست سالم تری ایجاد میکند که عاری از چین و چروک و روشن تر است. بهترین میزان مصرف این ویتامین میزان 100 میلی گرم در روز می باشد.

ویتامین E:

این ویتامین موجب محافظت از پوست در برابر آسیب ها و کاهش کدری و تیرگی پوست میشود. تحقیقات نشان داده است که ویتامین E از خواص ضد التهابی و خواص آنتی اکسیدانی برخوردار است. که هر دوی این عوامل در بازسازی سلولهای پوستی و جایه جایی آنها مؤثر هستند. این ویتامین همچنین باعث فعال کردن فرآیندی می شود که طی آن سلول های مرده ی پوست زدوده می شوند و سلول های تازه جای آنها را می گیرند. این ویتامین همچنین موجب محافظت از پوست در برابر اشعه ی ماورای بنفش خورشید می شود. بهترین میزان مصرف این ویتامین IU  200 در روز است.

درباره ی مکمل های ضد پیری بیشتر بدانید

گلوکوزامین

این ماده باعث از بین رفتن خطوط نازک پوست و همچنین از بین رفتن خشکی پوست می شود. در برخی مطالعات نشان داده شده است که استفاده از این اسید آمینه توانسته است چین و چروک های نازک پوست را تا 34 درصد کاهش دهد. این ماده همچنین می تواند در بهبود زخم ها بسیار مؤثر باشد. این ماده همچنین خواص مناسبی جهت بهبود هیدراتاسیون پوست از خود نشان داده است. بهترین میزان مصرف این ماده 1500 میلی گرم در روز است.

کوآنزیم Q10

این ماده تأثیر بسیار خوبی برای محافظت از چروک ها از خود نشان داده است. کوآنزیم Q10 شبیه ویتامین های  E و C عمل میکند و برای پوست مغذی و مفید است که این امر به سلامت و زیبایی ظاهری پوست کمک می کند. این ماده یک آنتی اکسیدان است و مانند سایر آنتی اکسیدان ها آسیب های سلولی را کاهش می دهد. این ماده یک تقویت کننده ی جوانی است، به طوری که در آزمایشاتی نشان داده شده است که بزرگسالانی که به مدت دو هفته این آنزیم خوراکی را مصرف کرده اند پس از دو هفته کاهش مشهودی در چروک هایشان نشان داده اند. بهترین میزان مصرف این ماده 200 میلی گرم در روز می باشد.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو