payamgps.com

از چه سنی باید کرم روز و شب استفاده کنیم؟

از چه سنی باید کرم روز و شب استفاده کنیم؟

امروزه مراقبت از پوست مسئله ای فراگیر شده است و اکثر افراد در شروع سنین میانسالی یا حتی در اواسط جوانی به پوست خود بیشتر دقت کرده و درصدد مراقبت از آن بر می آیند. زیرا پیر شدن پوست و چن و چروک ها معضلی است که به طور طبیعی گریبانگیر هر کسی خواهد شد. تا کنون راه حل های زیادی برای جوانسازی پوست ارائه شده است. یکی از این راه حل ها استفاده از کرم های روز و شب است.

اما خیلی از افراد این سؤال برایشان پیش می آید که این کرم ها را باید از چه سنی به بعد استفاده کنند؟ با توجه به اینکه اگر پوست خود را به خوبی نشسته و تمییز نکرده باشید تأثیر این کرم ها کم خواهد شد، ابتدا توضیح کوتاهی درباره ی مراقبت های مربوط به شستشوی صورت خواهیم داد. سپس در رابطه با سن مصرف کرم های روز و شب اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم.

دلیل استفاده از کرم های روز و شب

برای شستشوی صورت خود به Ph یا میزان اسیدی یا بازی بودن لوسیون های شستشوی صورت دقت کنید. بدین منظور می توانید با پزشک خود مشورت کنید. اما به طور کلی برای پوست های خشک بهتر پاک کننده های چرب تر و برای پوست های چرب  پاک کننده های فومی و ژله ای مصرف کنید. توجه داشته باشید که در شستشوی صورت خود زیاده روی نکنید. معمولأ روزی یک یا دو دفعه شستشو برای پوست صورت کافی است. هر بار شستن پوست باعث تحریک شدن آن می شود. نکته ی جالب اینجاست که اگر پوستتان را زیاد بشویید، پوستتان چرب تر می شود. اگر مواد آرایشی استفاده نکرده اید و فقط ضدآفتاب مصرف کرده اید و تعریق پوستتان در طول روز زیاده بوده است، الزامأ نیاز ندارید که در پایان روز از تمییز کننده ها استفاده کنید.

برای شستشوی صورتتان به دمای آب بسیار دقت کنید. به طوری که بیش از حد سرد یا بیش از حد داغ نباشد. آب گرم چربی های پوست شما را از بین می برد و آن را بسیار خشک میکند. همچنین قرار گرفتن زیاد به زیر آب هم مضر است. بدین منظور سعی کنید بیشتر از 10 دقیقه دوش نگیرید. بهترین آب برای شستشوی پوست، آب ولرم است. بهتر است به پوست خیستان زمان دهید تا خودش خشک شود. اما اگر خواستید از حوله استفاده کنید، حتما از حوله ی نرم استفاده کنید و به آرامی روی پوستتان قرار دهید تا حالت الاستیک بافت های پوستیتان از بین نرود.

از چه سنی باید کرم روز و شب استفاده کنیم؟

اگر بخواهید بهترین مراقبت را از پوست خود داشته باشید، بهترین سن این کرم ها 25 سالگی است. اما اگر در سنین 27 تا 30 سالگی کرم های روز و شب را مصرف کنید، باز هم میتوانید بهترین تأثیر آنها را ببینید. در سن حدود 50 سالگی یعنی بعد از دوران یائسگی این نیاز بسیار مشهود می شود و حتما باید از کرم های روز و شب استفاده کنید. زیرا ساخت استروژن قطع شده و روند ترمیم پوست خیلی کند می شود. در حال حاضر کرم های روز و شبی در بازار موجودند که حاوی مواد مرطوب کننده و ضد آفتاب هم هستند. اما معمولا توصیه ها بر این است که این کرم ها را به صورت جداگانه مصرف کنید، زیرا تأثیر خود را بهتر نشان می دهند.

از چه سنی باید کرم روز و شب استفاده کنیم؟

توجه داشته باشید که انواع مختلفی از کرم های روز و شب در بازار موجود است. برای داشتن بهترین انتخاب باید با پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا بر اساس نوع و رنگ پوستتان، سابقه ی بیماری و شرایط زندگی بهترین کرم روز و شب را به شما معرفی کند.

شاید برخی افراد فکر کنند که استفاده از کرم های روز و شب یک کار لوکس است و خیلی نیازی به آن نیست. اما در حقیقت اینطور نیست. متخصصان گفته اند که این کرم ها از خشکی پوست جلوگیری می کنند و جلوی پیر شدن پوست را می گیرند. کرم های روز و شب موادی دارند که مکمل یکدیگر هستند و باید در جای خود استفاده شوند. برای مثال کرم های روز بسیار سبک و حاوی ضد آفتاب هستند تا پوست شما تاب تحمل سایر مواد آرایشی و عوامل بیرونی را داشته باشد و بتواند به راحتی تنفس کند. در عوض کرم های شب فرمولاسیون سنگین تری دارند و از مواد مغذی و ویتامین ها برخوردارند تا در شب با آرامش پوست شما را تغذیه کنند. بهترین سن استفاده از کرم های شب بعد از  30 سالگی است.

به دلیل اهمیت این مواد برای پوست بهتر است که برای پوستتان هزینه کنید و بهترین و مرغوب ترین کرم هایی را که با پوستتان سازگاری دارند خریداری کنید. زیرا تأثیر و ماندگاری آنها کمک به سزایی به جوانی  و زیبایی و نشاط شما می کند.
 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو