payamgps.com

کرم روز چیست؟

کرم روز چیست؟

برای اینکه در مورد فواید کرم های روز بدانیم ابتدا باید در مورد دلایل پیری پوست و نحوه ی اتفاق افتادن آن بیشتر بدانیم. پوست ما با افزایش سن با توجه به طبیعت خود تغییر می کند. بخشی از روند پیر شدن پوست خارج از اراده و خواست ماست و به طبیعت انسان بر میگردد. بخشی از آن در دایره ی اراده ی ماست مثل وضعیت زندگیمان شامل آب و هوایی که در آن زندگی می کنیم، شرایط فردی مثل بیماری ها، استرس های عصبی و غیره. اگر شرایط زندگی ما باعث شود که به پوستمان صدمه وارد شود، این صدمه بیشتر روی جوانی و سلامت پوست تأثیر می گذارد.

عوامل آسیب رسان به پوست

از مهم ترین عواملی که به پوست صدمه می زند نور خورشید است. عوامل دیگری نظیر ضربه خوردن به پوست، ایجاد زخم ها، سرما ی هوا، گرد و غبار و آلودگی هوا نیز از عوامل آسیب رسان به پوست هستند. از عوامل دیگر آسیب رسان به پوست می توان کرم های آرایشی و زیبایی تاریخ گذشته یا غیر استاندارد را نام برد. تغذیه ی نا سالم هم بسیار بر سلامت پوست تأثیر گذار است. با توجه به مکانیسم هایی که در بدن برای تولید سلول های جدید صورت می گیرد، 25 سالگی را می توان به عنوان سنی که در آن پوست در اوج جوانی و شادابی است در نظر گرفت. از 25 سالگی به بعد ساختن کلاژن که عاملی برای جوان نگه داشتن پوست است، کم شده و پوست به تدریج رو به پیری می رود و چین و چروک ها شروع به نمایان شدن میکنند.

اگر پوست بیشتر در معرض صدمه دیدن باشد یا شرایط و عادات زندگی بسیار آسیب رسان باشند، این روند سریعتر می شود. مخصوصا از 50 سالگی به بعد که ساخت هورمون استروژن متوقف می شود و در نتیجه ی آن کلاژن سازی پوست تحت تأثیر زیادی قرار می گیرد. محققان برای جلوگیری از این روند چاره اندیشیده اند. یکی از این چاره ها کرم های روز و شب هستند. در ادامه کرم روز را به تفصیل توضیح می دهیم.

کرم روز چیست؟

شاید فکر کنید که ترکیبات کرم های روز و شب بسیار با هم متفاوت است. اما اینطور نیست. در مورد مواد، اختلاف های جزئی دارند، اما بیشتر میتوان گفت که فرمولاسیون آنها متناسب با روز و شب تغییر کرده است. کرم روز تقریبا همان مواد کرم شب را دارد. اما کرم روز را بر خلاف کرم شب میتوان ریز نور خورشید هم استفاده کرد. پس برای زمانی که بیرون از خانه هستید مناسب است. مواد موجود در کرم شب زیر نور خورشید شما را دچار حساسیت نمیکند. مواد موجود در کرم روز از تخریب کلاژن ممانعت به عمل می آورند. باید خاطر نشان کرد که کرم روز کلی با کرم دور چشم فرق دارد. پوست دور چشم بسیار نازک است، بنابراین مواد و فرمولاسیون خاص خود را دارد.

آیا واقعا کرم روز علاوه بر مرطوب کننده نیاز است؟

کرم روز با کرم مرطوب کننده متفاوت است. کرم روز را بی درنگ پس از بیدار شدن از خواب و شستشوی صورت باید استفاده کنید. اما برای اینکه واقعا از پوستتان مراقبت کرده باشید این کافی نیست و باید از کرم های دیگر هم استفاده کنید. کرم مرطوب کننده برای خشکی پوست به کار می رود. مهم نیست علت خشکی پوستتان چیست؟ عوامل محیطی، ژنتیکی یا عوامل طبیعی، برای برطرف کردن یا جلوگیری از آن باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. بنابراین کرم مرطوب کننده برای هر سن و سالی و برای هر نوع شرایط زندگی لازم است.

کرم روز چیست؟

محتویات کرم های روز

کرم های روز عموما خاصیت آبرسانی دارند. این کرم ها حاوی انواع ویتامین ها از جمله A، F  و E و همچنین آنتی اکسیدان های ضروری برای پوست هستند. بهتر است که این کرم ها ساختاری ملایم و سبک داشته باشند. زیرا در این صورت می توانند در طول روز به پوست اجازه ی نفس کشیدن بدهند. این کرم ها همچنین مواد ضد آفتاب دارند. به همین دلیل وقتی که در طول روز زیر آفتاب قرار دارید، از پوست شما در مقابل اثرات مخرب آفتاب محافظت می کنند. برخی از این کرم ها حاوی عصاره ی گیاهانی چون آلوئه ورا و هامامیلز هستند و اثرات مثبتی روی پوست می گذارند.

این کرم ها به پوست انرژی داده و از فرآیند خود ترمیمی پوست حمایت می کنند. کرم های روز از تولید رادیکال های آزاد تولید شده بوسیله ی خورشید جلوگیری کرده و در نتیجه باعث کاهش لکه ها یا جلوگیری از ایجاد لکه های پوستی می شوند. بهترین زمان استفاده از این کرم ها برای بالاترین تأثیر گذاری در ابتدای روز است.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو