payamgps.com

جوانسازی پوست

دستاورد های اخیر علوم پزشکی در حیطه ی جوانسازی پوست از مهم ترین و جالب توجه ترین دستاورد ها بوده است. علوم پزشکی همچنان در حال گسترش این شاخه از تحقیقات هستند و امروزه روش ها، داروها و محصولات بهداشتی فراوان را به بازار معرفی کرده اند. هدف این یافته ها این است که به نیاز افراد بسیاری از جامعه در رابطه با داشتن ظاهری زیبا و سلامت پاسخ گویند. از مهم ترین دغدغه های افراد این روزها جوان نگه داشتن پوستشان است. تا کنون روش های زیادی برای جوانسازی پوست معرفی شده است. از مهم ترین و کم خطر ترین این روش ها می توان به روش های غیر جراحی و محصولات بهداشتی اشاره کرد. در روش های غیر جراحی و دستگاهی سرعت جوانسازی بیشتر است اما ممکن است عوارضی داشته باشد و پایداری کمتری داشته باشد. اما روش های محصولات بهداشتی صبر بیشتری میخواهند ولی تأثیر دراز مدتی را روی پوست می گذارند و در بیشتر موارد بدون عوارض هستند. در ادامه این روش های غیر جراحی را توضیح می دهیم.

روش میکرو نیدلینگ

این روش بر مبنای تزریق کلاژن به پوست است. به این ترتیب که حداقل میزان کلاژن مورد نیاز پوست به آن تزریق می شود. این میزان تزریق باعث می شود بدن برای ساخت بیشتر کلاژن تحریک شود. بنابراین کلاژن سازی در پوست شکل می گیرد و اگر این روش ادامه یابد باعث کاهش چین و چروک های پوست می شود. این روش همچنین می تواند خطوط صورت و لکه های بازمانده از جوش ها را از بین ببرد. دستگاه این روش در واقع  یک ابزار است که شبیه قلم می باشد. سر این قلم حالت مدور دارد و دارای سوزن های کوچکی است. این سیستم باعث می شود تا با یک فشار تنظیم شده کلاژن ها به پوست نفوذ کنند. سوزن های دستگاه بسیار ریز هستند و پوست را سوراخ می کنند و به لایه های زیرین پوست نفوذ پیدا میکنند. پس از تزریق، کلاژن ها و سایر الیاف ارتجاعی در پوست جریان پیدا میکنند. در نتیجه در مدت کوتاهی پوست سفت تر و پر تر شده، چین و چروک ها کمتر و جای لکه ها کمرنگ می شود.

روش تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس امروزه طرفداران زیادی دارد. این روش برای زدودن علائم پیری از پوست به کار می رود و دوره ی ریکاوری ندارد. تزریق بوتاکس باعث می شود تا فعالیت عضلانی ماهیچه های بخشی از نواحی صورت کاهش پیدا کند. زیرا دلیل ایجاد برخی چروک ها فعالیت عضلانی آن ناحیه است. تزریق بوتاکس می تواند چروک های پیشانی، بین ابروها و دور چشم را کم کند. این روش دوره ی استراحت و نقاهت ندارد. این روش ممکن است عوارض جانبی داشته باشد که شامل ورم کردگی خفیف، لمس شدن، التهاب و کبودی خفیف است.

جوانسازی پوست

روش تزریق ژل

ژل هایی که به پوست تزریق می شوند بیشتر شامل ماده ای به نام اسید هیالورونیک هستند. این ترکیب دارای پیوند های چندگانه است و قابلیت جذب دارد. این ماده معمولأ برای جوانسازی پوست صورت و کم عمق کردن و حذف چین و چروک ها و خطوط پوست به کار می رود. پس از اینکه ژل به پوست تزریق شد ترکیبات موجود در آن با مولکول های آب تشکیل پیوند میدهند. این برهم کنش باعث می شود تا تأثیر ژل ماندگاری بالایی داشته باشد و تا چند ماه ادامه پیدا کند. تزریق این ژل ها اگر به درستی انجام شود خطر انتقال بیماری یا واکنش های آلرژیک ندارد.

روش مزوتراپی

در روش مزوتراپی، پزشکان موادی در حالت میکرو را  به پوست تزریق می کنند. این مواد شامل مواد مغذی فعال هستند. انواع ویتامین ها، کلاژن، مواد معدنی، رتینول، فاکتورهای آنزیمی و اسید هیالورونیک است. این روش مواد را در اندازه ای بسیار کوچک به منطقه ی مورد نظر وارد می کند تا عملکرد خود را به صورت مستقیم بگذارند. این روش برای حفاظت پوست در برابر رادیکال های آزاد که عامل پیری هستند بسیار مناسب است. این روش باعث آبرسانی به پوست و کشسانی آن می شود.

جوانسازی پوست

روش میکروکرم ابریژن

این روش یکی از روش های موفق است. مکانیسم عمل این روش این است که به طور مؤثر از پوست لایه های مرده و آسیب دیده ی بالایی را بر میدارد. این عمل باعث می شود تا مواد فعال کننده ی پوست بتوانند به لایه های زیرین پوست نفوذ کنند. در این روش ماده ای به صورت فرآیندی با تکنولوژی بالا به پوست پاشیده می شود. از یک نمک آلی در این روش استفاده می شود. این ماده می تواند سلول های مرده ی پوست را در لایه های اول سست کند و نهایتا آنها از از روی پوست بردارد. خاصیت بلوری این نمک باعث می شود تا به عنوان یک ساینده عمل کند و پوست را صاف تر و نرم تر کند. این روش می تواند پوست را نیز ضدغفونی کند. این روش برای انواع پوست عمومیت دارد و محدودیت رنگ و نوعی ندارد.

روش هیدرودرم صورت بوسیله ی تزریق کلاژن و اکسیژن

این روش یک روش برای پاک سازی و استخراج آلودگی از پوست است. این روش می تواند خطوط  ریز و چین و چروک ها را بر طرف کند و همچنین در کمرنگ کردن لکه های قهوه ای پوست نیز مؤثر است. در این روش با کمک یک لیزر سرد کلاژن سازی پوست فعال می شود.

جوانسازی پوست

روش های بهداشتی: کرم های جوان کننده ی پوست

این روش ها تأثیرات بسیار خوبی می توانند بر پوست بگذارند و عوارض آنها از روش های قبلی گفته شده کمتر است. اما باید در انتخاب محصول بسیار دقت کنید تا با پوست شما سازگاری داشته باشد. برای این کار می توانید از روش های مختلفی کمک بگیرید اول اینکه برچسب های روی محصولات را بخوانید تا از مواد استفاده شده در آنها اطلاع پیدا کنید. به برند های محصولات دقت کنید و سعی کنید در رابطه با برند اطلاعات کامل پیدا کنید. سایت اصلی خود برند و سایت نمایندگان آن بهترین اطلاعات را راجع به محصولات می دهند. این شرکت ها همچنین مشاوران خبره ای دارند که میتوانید از آنها کمک بگیرید. از این محصولات می توان به ماسک های صورت، مکمل های غذایی و کرم های جوانسازی پوست اشاره کرد. در سایت http://iranjeunesse.com/ در رابطه با همه ی این محصولات توضیحات کامل داده شده است.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو