payamgps.com

نکاتی برای انتخاب کرم روز و شب

نکاتی برای انتخاب کرم روز و شب

شاید تا کنون از خود پرسیده باشید که آیا واقعا کرم‌های شب و روز به درد می ‌خورند؟ یا اصلا به چه کاری می آیند؟ این سوال برای خیلی از خانم ‌ها پیش می آید و حتی بسیاری از افرادی که دارند از این کرم ‌ها استفاده می ‌کنند، از سازوکار و مکانیسم عمل این این کرم ‌ها ‌اطلاعی ندارند. شاید فکر کنید استفاده از کرم‌های روز و شب  یک کار لوکس و اضافی است. اما به گفته ی متخصصان پوست، استفاده از این کرم ها از بروز خشکی در صورت پیشگیری می‌کند و روند پیر شدن پوست را به تعویق ‌می‌‌اندازد. علاوه بر این، کرم‌های روز و شب خاصیت رطوبت دهی بالایی دارند. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که واقعا ضروری است از این کرم‌ها برای سلامت پوست استفاده کنیم؟ یا در چه سنی باید استفاده از آن ها را شروع کرد؟

کرم روز

در هنگام روز، صورت در برابر اشعه های فرابنفش خورشید، آلودگی هوا، تنش های محیطی و مواد آرایشی قرار دارد. پس کرم های روز در وهله ی اول با هدف محافظت و نگهداری ساخته می شوند. یعنی حاوی مواد دارای SPF هستند تا از آفتاب سوختگی، و چروک زودرس پیشگیری کنند. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی مثل کافئین هستند که موجب می شوند تا پوست پر انرژی و سفت به نظر بیاید. کرم های روز معمولا با این هدف ساخته میشوند که زیر آرایش صورت قرار بگیرند، به همین دلیل در فرمولشان دارای چربی کمتری هستند و به آسانی جذب صورت میشوند و باعث می شوند تا صورتتان در طول روز بتواند تنفس کند. در حقیقت، این کرم ها صورتتان را برای آرایشی تمیز و بدون چربی آماده می کنند.

کرم شب

شب هنگامی است که پوست لیفتینگی درست و کامل برای خود انجام میدهد. زمانی که پوست، مانند بقیه ی اعضای بدن، بازسازی و ترمیم خودش را آغاز می کند، این در حالی است که ما خواب هستیم. به همین دلیل وظیفه ی اصلی کرم های شب ایجاد رطوبت و ترمیم پوست است. این کرم ها طوری درست شده اند که طی یک فرآیند زمانی طولانی جذب صورت شوند، چون در این زمان دیگر خطراتی مثل نور آفتاب پوست را به خطر نمی اندازد. پس احتیاجی به جذب پر سرعت کرم نیست. این کرم ها همچنین دارای زیادترین مقدار مواد ضد چروک هستند، که هنگام شب، وقتی که کرم های ضد آفتاب مزاحم این مواد نیستند، میتوانند به آسانی وظیفه ی خودشان را انجام دهند.

برخی ویژگی هایی که عمومأ در کرم های روز مشترک هستند:

حاوی مواد سفید کننده ی پوست

حاوی عصاره ی گیاهان

دارای خاصیت رطوبت دهندگی

دارای خاصیت از بین بردندگی لک های پوستی

دارای خاصیت محافظت در برابر اشعه های زیان بار خورشید

برای انتخاب کرم های روز باید اول نوع پوست خود را بشناسید و برندی را انتخاب کنید که همه ی این ویژگی ها را پوشش دهد.

برخی ویژگی هایی که عمومأ در کرم های شب مشترک هستند:

دارای ویتامین A که کلاژن سازی را افزایش می‌دهد، روزنه های پوست را می‌بندد و لکه ها و خط های ریز صورت را به حداقل می‌رساند.

دارای ویتامین های گروه B که چربی پوست را توازن می بخشد و از چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند. همچنین باعث کلاژن سازی و کاهش چین و چروک ها و خطوط پوست می شود.

دارای ویتامینD که برای تولید مثل سلول های تازه ی پوست و جذب کلسیم مورد نیاز است.

دارای ویتامین E که برای نمو بافت های سالم مورد نیاز است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان عالی و پایدار است. این ویتامین پوست را رطوبت بخشیده و شفاف می کند، همچنین می تواند از مضرات رادیکال های آزاد بکاهد.

دارای کو آنزیم Q10 که یک ماده ی ضد پیری است. این ماده جهت ساخت کلاژن و الاستین نیز مفید است. کلاژن و الاستین موجب جوانی و شادابی پوست شما می شوند.

دارای مواد مغذی هستند که پوست برای ساخت سلول ها ی جدید به آنها نیاز دارد.

در انتخاب کرم شب به این مورد دقت کنید که کرم شب مرطوب کننده، باید حاوی روغنی باشد که به آسانی، درون پوست نفوذ کند و روی پوست نماسد. نفوذ کردن روغن درون کرم به پوست باعث صاف شدن و مرطوب ماندن پوست می شود. اما اگر روغن نتواند نفوذ کند و فقط روی پوستتان توقف کند، نه تنها آن را چرب می کند بلکه روزنه های تنفس پوست را نیز می بندد.

توصیه ی ما به شما این است که کرم های روز و شب خود را از یک برند مشابه انتخاب کنید. زیرا مواد یک برند سازگاری بیشتری با هم خواهند داشت.

از بهترین برند های بازار می توانیم برند لومینس آمریکا را معرفی کنیم که بهترین کرم های روز و شب بازار را تواید می کند و در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد.

 

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو