payamgps.com

چه موقع از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

چه موقع از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

خشکی پوست امری است که در بسیاری از افراد مشاهده می شود. خشکی پوست می تواند در تمام گروه های سنی و بر اثر عوامل مختلف پدید آید. کراتوزیس پیلاریس یا پوست دانه مرغی، یک وضعیت پوستی ارثی است که در 40 درصد از جمعیت مردم وجود دارد. هرکسی در طول زندگی خود شاید خشکی پوست را تجربه کرده باشد. اما این عارضه با بالا رفتن سن افزایش پیدا می کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که حدود 75 درصد از کسانی که بالای 64 سال هستند، این مشکل را دارند. برخی از افراد هم این ویژگی را از والدین خود به ارث برده اند.

دلیل خشکی پوست چیست؟

با گذر زمان تولید مواد چرب مورد نیاز برای پوست کاهش پیدا میکند. لایه ی خارجی پوست را به عنوان دیواری آجری در نظر بگیرید که در آن سلول های پوستی توسط سیمانی تشکیل شده از کراتین و چربی های طبیعی به هم وصل هستند. به وسیله ی این سیمان،  نرمی و انعطاف پوست حفظ می شود. کاهش یافتن این چربی ها موجب خشکی و سست شدن این دیوار سیمانی می شود.

در بعضی بیماری ها مثل درماتیت اتوپیک، کم کاری تیرویید، دیابت، و بیماری های مربوط به کلیه هم خشکی پوست پدید می آید. این عارضه ی پوستی در آب و هوای خشک و زمستان شدید می شود.

چه موقع از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

در انتخاب لوسیون های مرطوب کننده به چه چیز دقت داشته باشیم؟

در انتخاب لوسیون خود به نکته ای باید توجه داشته باشید. اینکه مثل هر محصول بهداشتی و آرایشی دیگر، لوسیون های پوست چرب و خشک با یکدیگر تفاوت دارند. بعضی افراد اعتقاد دارند که پوست چرب احتیاجی به مرطوب کننده ندارد. اما برای پوست های چرب نیز لوسیون هایی تولید شده و در بازار وجود دارند.

استفاده ی مرتب از لوسیون بدن راه حلی بسیارساده برای حفظ و نگهداری رطوبت بدن و جلوگیری از خشکی پوست افراد است. کسانی که در آب و هوای سرد و خشک زیاد قرار می گیرند یا پوست آنها به دلیل باد، سرما، یا گرما خشک شده است و یا پوست های حساس دارند، باید استفاده از لوسیون را به عنوان عنصری مهم از زندگیشان در نظر بگیرند. از لوسیون ها باید بی درنگ پس از حمام کردن استفاده کرد. زمانی که پوست رطوبت دارد. این امر موجب می شود تا نفوذ آن درعمق پوست باشد. همچنین با حفاظت از رطوبت پوست حس شاداب بودن، طراوت داشتن و جوان بودن به شما القا می شود. از دیگر فواید استفاده از لوسیون ها، حفاظت پوست در برابر سوزش، خارش و التهاب، کاهش پیری و چین وچروک و براق شدن ظاهر پوست است.

چه موقع از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

استفاده از لوسیون ها برای رطوبت دهی

لوسیون ها درساختمان خود دارای آب هم هستند. پس می شود آنها را در هر موقعی برای رطوبت دادن به پوست به کار برد. علاوه بر این در مقایسه با روغن ها یا وازلین پرطرفدارترند. چون چرب نیستند و ظاهر دلخواه تری به پوست می دهند.

به خاطر داشته باشید، رطوبت برای پوست مورد نیاز است. آب زدن یا شستن مکرر پوست با صابون هایی قلیایی هیچ کمکی به جلوه ی پوستتان نمی کنند. بلکه با نابود کردن ترشحات طبیعی روی سطح پوست، باعث خشک شدن و نازیبا شدن آن می شوند.

ترکیبات رایج لوسیون بدن

کرودامول: این ماده به عنوان نرم کننده به کار می رود.

روغن مورینگا: روغنی بسیار مغذی است. این روغن دارای خواص نرم کنندگی بسیار خوبی است. منشأ گیاه مورینگا افریقا است.

ویتامین : C باعث کم شدن چین و چروک ها می شود.

ویتامینE  : آنتی اکسیدانی قوی است که ضد التهاب نیز هست.

اولئونیک اسید: این ماده یک آنتی اکسیدان قوی است. و باعث نرم شدن و بالا رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

لوسیون مطابق با پوست خود را انتخاب کنید

پوست معمولی: لوسیون های حاوی ویتامین C انتخاب کنید. این لوسیون ها صدمات رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. از ژل های خیلی خشک یا خیلی چرب دوری کنید. زیرا روی پوست شما سنگینی می کنند.

پوست چرب: از ژل های سبک با پایه ی آب استفاده کنید. این ژل ها زودتر از بقیه ی لوسیون ها جذب پوست می شوند. از لوسیون هایی که دارای الکل و وازلین هستند، استفاده نکنید.

پوست خشک: لوسیونی دارای روغن جوجوبا و روغن دانه آفتابگردان استفاده کنید. از لوسیون هایی که دارای الکل هستند و پوست را خیلی خشک می کنند دوری کنید.

پوست حساس: لوسیون های دارای اجزاء تسکین دهنده را استفاده کنید. از لوسیون هایی که رنگ، اسانس و مواد شیمیایی دارند استفاده نکنید.

پوست ترکیبی: لوسیون های بدون روغن استفاده کنید. این لوسیون ها تعادل را در نواحی خشک و چرب ایجاد می کنند.

چه موقع از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

آماده سازی پوست برای استفاده از لوسیون

پوست خود را با شوینده ای مطابق با نوع پوستتان بشویید. برای لایه برداری پوست می توانید از لیف یا کیسه استفاده کنید. جهت جلوگیری از هدر رفت ویژگی های مرطوب کنندگی شوینده، فقط به مدت 5 تا 10 دقیقه دوش بگیرید. تنها از آب ولرم استفاده کنید. برای شستن بدنتان از آبی با دمای بیشتر از صورت استفاده کنید. ولی بدانید آب خیلی داغ چربی های طبیعی و مورد نیاز پوست را نابود می کند.

طوری خودتان را خشک کنید که پوستتان مرطوب بماند

رطوبت مانده روی پوست به جذب کردن لوسیون یاری می دهد. در حمام را موقع استفاده از لوسیون ببندید. زیرا رطوبت موجود در هوای حمام به جذب بهتر لوسیون یاری می دهد.

لوسیون را طبق راهنمای آن روی دست ریخته و به تمام بدن بمالید. ابتدا دست هایتان را بهم بمالید تا لوسیون گرم شود. سپس آن را استفاده کنید.

اجازه دهید تا لوسیون جذب شود. قبل از اینکه از حمام خارج شوید و لباس بپوشید، بگذارید تا لوسیون برای حدود ۵ دقیقه به پوست جذب شود. رطوبت منافذ پوستتان را باز نگه می دارد و موجب می شود تا لوسیون بتواند پوست را بهتر آبرسانی کند.

پوست صورت و بدنتان شاید به دلیل چیزهایی مثل استرس، آب و هوا و سن، مورد تأثیر قرار گرفته باشند. و برای آن محصولی وجود نداشته باشد. موقع خرید لوسیون، محصولی را متناسب با نوع پوست و تأثیرات پوستیتان بخرید. از این تأثیرات می توان این موارد را نام برد: کاهش چین و چروک، برطرف کردن آکنه و جوش، لوسیون های ضد پیری، و ضد اگزما.

 

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو