payamgps.com

انتخاب پاک کننده ی مناسب صورت

انتخاب پاک کننده ی مناسب صورت

صابون

فراوان ترین و قابل دسترس ترین پاک کننده آب می باشد. اما چربی ها قابلیت حل شدن در آب را ندارند. بنابراین آب نمی تواند چربی، روغن و آلودگی های چرب را پاک کند. انسان از2500سال قبل از میلاد مسیح از صابون به عنوان پاک کننده استفاده می کرده است. در اصل صابون می تواند مواد چرب، چرک و کثیفی ها را درآب حل کند. سپس این آلودگی ها با آب می شوید و درنتیجه آلودگی ها پاک می شوند.

صابون از افزودن چربی به نوعی ماده با خاصیت قلیایی تهیه می شود. تهیه کردن صابون پیشینه ای دیرینه دارد. ولی اولین تولید صابون به صورت تجاری با مارک مشخص در سال1884در انگلستان شروع شد .

صابون توان پاک کنندگی قابل قبولی دارد. ولی بسیار قلیایی است. یعنی  PH آن از 9 تا 10 است که از PH پوست که 5 است بسیار بالاتر است. بنابراین صابون معمولی افزون بر رفع کردن چربی و آلودگی های روی پوست، به چربی های خود پوست هم صدمه می زند. حاصل استفاده ی مداوم از صابون، خشکی پوست، قرمزی و التهاب آن می باشد. ااین عوارض مخصوصا در کسانی بروز میکند که پیشینه ی مشکلات پوستی دارند .

تمییز کننده ی صابونی

برای حل مشکلات صابون ها، تمییز کننده های غیر صابونی با کیفیتی بهتر و  مناسب تر برای پوست تولید شده اند. انواع مختلفی پاک کننده ها وجود دارند. برخی ترکیبات موجود در این پاک کننده ها سورفاکتانت نام دارند. پاک کننده های غیر صابونی به طور معمول با ترکیب کردن چند نوع سورفاکتانت تهیه میشوند .

پاک کننده های صورت در دو گروه دسته بندی می شوند. دسته ی بدون نیاز به آب و دسته ی نیازمند به آب. این بدان معنی است که بعضی از پاک کننده ها برای پاک کردن صورت به آب احتیاجی ندارند. فقط کافی است این نوع از پاک کننده ها را به پنبه بمالید و روی پوستتان بکشید. پوست صورت شما بدون نیاز به مصرف آب پاک میشود. این نوع پاک کننده ها به طور ویژه برای پاک کردن آرایش صورت استفاده می شوند.

انتخاب پاک کننده ی مناسب صورت

پاک کننده های مخصوص پاک کردن آرایش

به افرادی که چند دفعه در طی روز آرایش خود را پاک میکنند، توصیه می شود از پاک کننده های بدون احتیاج به آب استفاده کنند. این نوع پاک کننده ها آرایش صورت را کاملا پاک می کنند.  علاوه بر این پوست را کامل خشک می کنند. پس از پاک کردن با این نوع از پاک کننده ها، لایه ای محافظ  روی پوست بر جای میماند. احتیاجی به شستن و رفع کردن این لایه ی محافظ ندارید. این لایه ی محافظ دارای ویژگی مرطوب کنندگی برای پوست است. بنابراین احتیاجی به پاک کردن آن با آب ندارید .

انتخاب پاک کننده

پاک کننده ای مناسب باید متناسب با نوع پوست انتخاب شود. نوع پاک کننده برای پوست های متفاوت شامل پوست های چرب، خشک و مختلط فرق دارد. به طور مثال شیر پاک کن ها که در حقیقت پاک کننده ی شیری هستند، برای پوستهای خشک پاک کننده ی مناسبی هستند. برای افرادی که جوان هستند، استفاده از شیر پاک کن صحیح نیست. افراد دارای پوستهای چرب و مختلط بهتر است که از پاک کننده های آبی و یا ژل های پاک کننده استفاده کنند. همچنین با تغییر فصل نوع پاک کننده ی انتخابی نیز باید عوض شود. به طور مثال در فصل های سرد باید پاک کننده های ملایم تر را مورد استفاده قرار دهید. میتوانید از پزشک متخصص پوست برای برگزیدن پاک کننده ی مناسب پوستتان مشورت بگیرید .

پاک کننده های شیری

پاک کننده های شیری یا همان شیر پاک کن به منظور پاک کردن آرایش های چرب و روغنی مناسب می باشند. مصرف این پاک کننده ها در ایران بسیار رایج است. به دلیل اینکه تولید این نوع از پاک کننده ساده است، تولید کننده های زیادی در داخل دارد.

بنابراین در طی سال های اخیر شرکتهای سازنده ی این نوع از پاک کننده تبلیغات یادی برای فروختن این محصول کرده اند. در نتیجه در ذهن اکثر افراد جا افتاده است که هر کس باید یک شیر پاک کن داشته باشد و از آن استفاده کند. ولی شیر پاک کن پاک کننده ی مناسبی برای پاک کردن همه ی صورت نیست.

پاک کردن آرایش

صابون های معمولی و آب برای پاک کردن آرایش صورت مناسب نیستند. مخصوصا برای افرادی که در طی روز بارها آرایش خود را پاک و تمدید می کنند. استفاده ی مداوم از این پاک کننده ها موجب خشک شدن، کدر شدن وتیره شدن پوست صورت است. همچنین صابون های معمولی با املاح موجود در آب رسوباتی را تشکیل می دهند. این رسوبات بعد از شستشوی پوست، همچنان در سطح پوست بر جای می مانند. این رسوبات باعث تیره شدن پوست می شوند. این اتفاق مخصوصا در مناطقی رخ می دهد که در آنجا املاح آب بالا می باشد.

صابون های کرم دار و گلیسیرینه

صابونهای کرم دار و صابونهای گلیسیرینه هم در بازار وجود دارند.  این نوع صابونها از صابونهای معمولی قلیایی بهتر می باشند. مخصوصا صابونهای کرم دار که از صابونهای معمولی بسیار بهترند. اما به هرحال اینها صابون هستند و عیوب رایج صابونها را دارند. استفاده ی طولانی از صابون پوست را خشک، حساس و ملتهب می کند. اگر افراد به شستشوی صورت خود با صابون مصر هستند، توصیه می شوند از پاک کننده های غیر صابونی جدید به نام پن استفاده کنند .

پن ها

این نوع پاک کننده ها ظاهرشان شبیه به صابون است. یعنی حالت جامد و قالبی دارند.  همچنین کف می کنند و صورت را مثل صابون کاملا تمیز می کنند. ولی هم جنس صابون نیستند و کیفیتشان بسیار بهتر از صابون است. انواع مختلفی از پن های تولید داخل کشور و خارجی امروزه در داروخانه ها و فروشگاه های لوازم بهداشتی داخل کشور موجود هستند.

همچنین پاک کننده های غیر صابونی نیز وجود دارند. این پاک کننده ها به شکل مایع هستند و کف می کنند. این پاک کننده های مایع برای تمیز کردن پوست به آب احتیاج دارند. این نوع پاک کننده ها مخصوصا برای افرادی که دارای پوست چرب هستند مناسب می باشند. تمامی انواع پاک کننده های ذکر شده در بالا هم در داخل کشور تولید می شوند و هم نوع خارجی آنها در دسترس می باشد.

 

برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو