payamgps.com

کرم کلاژن صورت

کرم کلاژن صورت

 

کلاژن ماده ای تاثیرگذار بر جوانی پوست است. وجود این ماده در پوست موجب طراوت، زیبایی و صاف بودن پوست شده و از پیر شدن زودرس و ایجاد چین و چروک ها پیشگیری می کند. در دوره ی جوانی تولید این ماده به مقدار زیادی صورت می گیرد. به همین خاطر است که طراوت پوست در این مدت از زندگی حفظ می شود. با زیاد شدن سن مقدار تولید کلاژن هم کم می شود. بنابراین پس از مدتی افتادگی، شل شدن و خطوط عمیق در پوست پدیدار می شوند.

همچنین کلاژن هایی که در زمان جوانی تولید می شوند، استحکام بیشتری دارند. بنابراین به آسودگی در مقابل نور خورشید نابود نمی شوند. البته با زیاد شدن سن، مقاومت کلاژن ها  کمتر هم می شود. با تابش پرتوهای نور خورشید بر کلاژن ها، بعد از گذشت زمان کلاژن ها از بین می روند. در نتیجه سلول های پوست تخریب خواهند شد.

 اثر کلاژن در بدن

کلاژن یک اسید آمینه است که در زنجیره های پروتئینی بدن وجود دارد. کلاژن از گلیسین، پرولین، هیدروکسی و آرژنین ساخته شده است و در استخوان‌ها و بافت های همبند نیز پیدا می‌شود. کلاژن 30 درصد از کل پروتئین موجود در بدن و 70 درصد از پروتئین پوست را می سازد. امروزه به دلیل عوض شدن شیوه ی زندگی مردم، میزان کلاژن در بدن کم شده است. همین امر باعث شده تا انواع بیماری های پوستی رواج پیدا کنند. از جمله دلایلی که تولید کلاژن را در سطح بدن کم میکنند فشارهای روانی و استرس، عدم تعادل سلامت روده، رژیم غذایی نامناسب و غیره است.

بسیاری از متخصصان پوست و مو از تاثیرات مثبت این کلاژن بر پوست، بسیار صحبت می کنند. آنها عقیده دارند که باید شیوه های  مناسب برای سلامت و تندرستی استفاده شود تا مقدار کلاژن بدن کاهش پیدا نکند.

بهبود کم بودن میزان کلاژن در بدن

با توجه به فوایدی که کلاژن ها در سلامت جسمی افراد اجرا می کنند، بودن آنها در بدن نیاز است. این به دلیل این است که اعتماد به نفس افراد با زیبا و بی نقص بودن چهره ی آنها بالا می رود. از طرف دیگر کلاژن برای سلامت استخوانها و مفصل ها هم مفید و اثر گذار است. زیرا تا حد زیادی درد مفصل ها را هم کم می کند. اما خبر خوب این است که با وجود اینکه بعضی عوامل باعث کم شدن کلاژن ها می شوند، اما این معنی را نمی دهد که کمبود کلاژن هیچ درمانی ندارد. راه درمان آن، ایجاد کردن یک منشأ زیستی از اسید آمینه درون بدن است.

با متعادل کردن هورمون ها در بدن می شود مقدار تولید کلاژن در بدن را به تعادل رساند. در این حالت، کلاژن باعث متعادل شدن اسید آمینه در بدن می شود. و همچنین پشتوانه‌ایی برای تولید کردن هورمون طبیعی در بدن است.

روش های بهبود کمبود کلاژن

برای بهبود کمبود کلاژن دو شیوه توصیه می شود:

روش اول

 در این روش هدف از درمان بهبود وضعیت سلامت جسمی، مشکلات مفصلی و استخوانی بیماران است. به همین خاطر پزشک برای بیمارانی که از دردهای مفصلی رنج می برند و دلیل بیماری آنها  کمبود کلاژن اعلام میشود، کلاژن را به شکل پودرهای ژلاتین و کلاژن توصیه می کند.
ژلاتین هم نوعی از کلاژن است که به صورت جوشانده و حرارت دیده استفاده می شود. در صورتی که کلاژن ها به همان شکل پودر پروتئینی استفاده می شوند. کلاژن در بعضی از مواد غذایی مثل آب گوشت هم وجود دارد. به همین خاطر بهتر است بیماران به همراه مصرف دارو، رژیم غذایی متناسبی را نیز داشته باشند.

روش دوم

 در این روش، دلیل درمان کمبود کلاژن، افزون بر سلامت بدن، زیباساختن پوست است. در حقیقت تعداد زیادی از بیمارانی که به دچار کمبود کلاژن می شوند، به سرعت پوستشان افتاده و شل می شود. بعد از گذشت زمانی چین و چروک ها هم نمایان شده و پیری زودرس می بروز می کند. در این بیماران مهم ترین شیوه ی درمان، مصرف کرم پودرهای دارای کلاژن است. در حقیقت استفاده ی همیشگی از کرم پودرهایی که از جانب متخصصین تجویز می شود و تاییدیه ی وزارت بهداشت را دارد، تاثیر زیادی بر تولید دوباره ی کلاژن دارد.

در روش دوم کلاژن ها به صورت مستقیم بر پوست و زیبایی تأثیر دارند. این در حالی است که در شیوه ی اول و استفاده از داروهای دارای کلاژن، اثر داروها بر پوست تا زمان زیادی طول می کشد. بیمارانی که شدیدا بر سلامت پوست خود حساس هستند، می توانند از کرم پودرهای دارای کلاژن استفاده کنند. در این راستا کرم پودرهای دارای کلاژن با برندهای مختلفی در بازار موجود است و افراد بسیاری از آنها استفاده می کنند.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو