payamgps.com

مراقبت از پوست در دوران بارداری

مراقبت از پوست در دوران بارداری

راه های مراقبت از پوست

 

تحمل فشارها و تنش های جسمی در دوران بارداری  برای بیشتر خانم های باردار دشوار است. ولی با چند تکنیک کوچک می شود این ناراحتی را کم کرد. زنانی که با آگاهی با این شرایط رو به رو می شوند، احساس خوبی در رابطه با وضعیت جدیدشان خواهند داشت. همچنین می توانند پس از تولد کودک، ساده تر به وضعیت قبلی خود برگردند. در دوران بارداری بدن خانم ها تغییرات زیادی می کند.

نه فقط شکم به طور مداوم رشد می کند و بزرگ می شود، بلکه بدن کل مکانیسم خود را با شرایط تغییریافته و احتیاجات کودک سازگاری می دهد. برای بدن مادر این فشار بسیار بزرگ است. با وجود فشارها خانم باردار می تواند حتی حس خوبی داشته باشد. اما به شرطی که احساس جدید و تغییرات بدنش را بپذیرد و چندین نکته را به کار بگیرد.

ماساژ دادن شکم با روغن

شکم اصلی ترین ناحیه در بارداری است. درست است که پوست از طریق ترشح استروژن کشسان تر می شود، ولی مراقبت های جدی نیز برای پیشگیری از ایجاد ترک و آثار کشیده شدن پوست ضروری است. هر روز بعد از حمام کردن از روغن های گیاهی استفاده کنید. این روغن ها را به آهستگی روی پوست شکم قرار داده و مالش دهید. ماساژ را با احتیاط انجام دهید. از نوک انگشت برای انجام ماساژ کمک بگیرید. برای اینکه پوست انعطاف بیشتری پیدا کند، روغن را به صورت دورانی روی شکم توزیع کنید.

مراقبت از پوست صورت در دوران بارداری

پوست صورت زنان باردار در دوران بارداری دارای حساسیت بیشتری است. اغلب این تأثیرات جلوه ی مثبتی دارند. لکه های پوستی کمرنگ می شوند و جلوه ای تازه به چهره ی فرد می بخشند. اما در برابر این مورد، احتمال دارد پوست بی اندازه خشک شود. در دوران بارداری فقط از لوسیون شستشوی صورت با pH خنثی یا خیلی ملایم استفاده کنید.  هیچوقت لوسیون های صورت دارای الکل را مصرف نکنید. چون پوست را خشک می کنند.

استفاده کردن از شامپوی دارای فرمولاسیون ملایم

به موها هم از راه تغییرات در هورمون ها در طول مدت بارداری فشار وارد می شود. تعداد زیادی از خانم های باردار به خاطر داشتن موهای بسیار شکننده، چرب و بدحالت در این دوران ناراحت هستند. از طرف دیگر، احتمال دارد موها دارای انعطاف یشتر و پرپشت تر از قبل از حاملگی به نظر بیایند. به هر حال برای محافظت از موها توصیه می شود از شامپو با فرمولاسیون ملایم استفاده کنید. از آب داغ برای آبکشی کردن موها و باد داغ سشوار برای خشک کردن موها استفاده نکنید.

از پاک کننده های مناسب صورت استفاده کنید

آکنه ی دوران بارداری، حتی با بهترین ماده ی ضدآکنه، بر روی پوست صورتی که تمیز نشده است، تأثیری ندارد. در نتیجه، پاکسازی کامل صورت هر صبح و شب توصیه می شود.

به دلیل اینکه صابون های معمولی به لایه ی محافظت کننده ی پوست صدمه می زنند، توصیه می شود از استفاده ی آنها خودداری کنید. اگر این کار را انجام ندهید، باکتری ها به سادگی روی پوست تثبیت می شوند و مشکل لکه های پوستی در زمان بارداری را زیاد می کنند. از پاک کننده های مرغوب و برند با کیفیت استفاده کنید. پاک کننده های طبیعی استخراج شده از گیاهان نیز می توانند به شما کمک کنند.

حمام بخار برای صورت

حمام بخار صورت، یک آماده سازی خیلی خوب به منظور رطوبت دهی به پوست است.  این حمام به اثرگذاری ماسک های صورت ضد جوش نیز کمک می کند.

بخار آب روزنه های پوست را باز و پاک کرده و یک درمان خانگی به روش طبیعی است که در مقابل جوش تأثیر مثبتی دارد. حمام بخار بهترین شیوه برای پاکسازی عمیق و نگهداری از پوست است.

شیوه ی درست کردن حمام بخار

 

یک لیتر آب را بجوشانید سپس مقداری بابونه در آن بریزید. می توانید حتی از بابونه ی کیسه ای استفاده کنید. سر خود را به سمت کاسه جلو ببرید و با یک حوله روی سرتان و کاسه را بپوشانید. به طوری که بخار نتواند از منافذ بیرون برود. اگر برای اولین بار است که در حمام از بخور صورت استفاده می کنید و یا دارای پوست حساسی هستید، بیشتر از  10دقیقه این کار را انجام ندهید.

به حس پوستتان دقت کنید. اگر حس می کنید بخار بسیار گرم است می توانید حوله را بردارید و زمان کوتاهی از بیرون هوا بگیرید.
اگر به طور منظم از حمام بخار استفاده کنید، خواهید دید که هیچ چیز پوست شما را بدین شکل عمقی و اثر گذار تمیز نمی کند.

 

 استفاده از محصولات ضد آکنه

تعداد زیادی از خانم‌ها در 3 ماهه ی ابتدایی بارداری با مشکل آکنه کلنجار می روند. حتی ممکن است خانم هایی که در تمام طول زندگیشان، حتی یک جوش هم بر پوست‌شان نبوده است. اگر در دوران بارداری‌تان دچار آکنه شده‌اید، به پزشک متخصص پوست‌ مراجعه کرده تا با دریافتن نوع پوست خود بهترین محصول را انتخاب کنید.

ممکن است در این رابطه متخصص پوست آنتی‌بیوتیک موضعی ویژه ی دوران بارداری تجویز کند. اگر قادر نیستید به متخصص پوست مراجعه کنید، توصیه می‌شود از محلول شوینده ی پوستی با حداکثر ۲ درصد میزان سالیسیلیک‌اسید استفاده کنید. اگر هم نگران شرایط بارداریتان هستید، و شک دارید که از این محصولات استفاده کنید، توصیه می شود با متخصص زنان معالج‌تان  مشورت داشته باشید.

فراموش نکنید اگر هم صورتتان به طور شدیدی جوش زده است، به هیچ وجه در دوران بارداری محصولات دارای درصدهای بالای سالسیلیک‌اسید، لایه‌بردارهاو رتینوئیدهای خوراکی مثل آکوتان را مصرف نکنید.

 

چگونگی انتخاب بهترین برند محصولات

 

در رابطه با انتخاب بهترین برند محصولات، اولین کاری که باید انجام دهید شناختن نوع پوستتان است. افراد به طور کلی دارای 3 نوع پوست می باشند: پوست خشک، پوست چرب و پوست مختلط. توجه داشته باشید که اگر گرانترین محصولات بهداشتی هم استفاده کنید، اگر با پوستتان سازگاری نداشته باشند، ممکن است اثری نداشته باشند. یا حتی ممکن است عوارضی نیز داشه باشند. محصولاتی که به طور حرفه ای کار می کنند و برندهای معروفی دارند معمولا متخصصان و مشاوران بسیار خوبی دارند که می توانند در این مورد بسیار به شما کمک کنند. یا حتی شما را به افرادی که قبلا از این محصول استفاده کرده اند معرفی کنند. برند ژنس آمریکا، برندی است که در این زمینه می تواند بسیار به شما کمک کند.

برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

http://iranjeunesse.com

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو