payamgps.com

پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست صورت

پوست سالم، بدون آکنه، ناهمواری، و لکه های تیره است. همچنین درخشنده و شفاف جلوه می دهد. اما در زندگی امروز به علل متفاوت شامل رژیم غذایی نادرست، آلودگی های زیست محیطی و مشکلات و عارضه های هورمونی و داخلی بدن، پوست بسیاری از افراد شفافیت و درخشندگی طبیعی خود را ندارد. در نتیجه نیاز داریم که به پوست خود رسیدگی بیشتری کنیم.

از روش های پاکسازی کردن یا پیلینگ پوست می توانیم به بخور دادن، روغن یا کرم مالیدن، استفاده کردن از ماسک ها و غیره اشاره کنیم. هر فردی با توجه به نوع پوست خود قادر است از روش های پاکسازی پوست بهره ببرد. توصیه ی اول اجتناب از مصرف مواد غذایی ناسالم و مضر است، سپس مصرف دخانیات را کم کنید. در معرض تنش ها قرار نگیرید. افزون بر این مصرف فراوان میوه و سبزیجات ونوشیدن آب کافی به سلامتی و شادابی پوست کمک شایانی می کند .

خارج کردن دانه های سر سیاه از پوست

 

بعضی از دانه های سر سیاه که اندازه ی بزرگ دارند را می توانید جلوی آینه با فشار آوردن به آنها بین دو انگشت خارج کنید. حتما تا ریشه ی آن که به رنگ سفید است ادامه دهید تا به طور کامل تخلیه شود.  پس از آن با پنبه ی دارای الکل سفید آن قسمت را ضد عفونی کنید. اما دانه های ریز تر را با ابزاری مخصوص که برای پیلینگ است انجام دهید. این وسیله در فروشگاه های لوازم آرایشی پیدا می شود.

که به شکل میله ای است که روی سر آن حالت حلقه ای است و می توانید بعد از ضد عفونی کردن آن با الکل سفید، آن را روی تمام صورتتان بکشید و دانه های سر سیاه را خارج کنید. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این ابزار حتما پوستتان را با بخور دادن برای این کار آماده کنید. هر دفعه که این وسیله ی حلقه ای را روی پوستتان می کشید، باید با یک پنبه ی الکلی آن را ضد عفونی کنید.

بخور دادن

رطوبت و گرما موجب باز شدن وزنه های پوستی می شود. این امر باعث خارج شدن سم ها و آلودگی های زیر پوست می شود. می توانید از گیاهانی مثل زنجبیل، مریم گلی، بابونه و رزماری برای افزودن به بخور استفاده کنید .

بخور بابونه

مهم‌ترین و در واقع مرحله ی آغازین در پاكسازی پوست، استفاده کردن از بخور آب داغ است. با این شیوه، منافذ پوست باز می شوند و چربی‌های مازاد موجود در پوست به سادگی از آن خارج می‌شوند. برای این کار، باید 2 لیوان آب جوش را داخل یك كاسه بریزید و حوله ای روی سر خود بگذارید.

پس از آن سرتان را با فاصله ی مناسب بالای ظرف آب جوش قرار دهید. به طوری كه حوله روی سرتان دور تا دور ظرف را بپوشاند. دقت کنید صورت‌تان را خیلی زیاد به كاسه نزدیك نكنید تا پوستتان دچار سوختگی نشود. توصیه می شود 10دقیقه در این حالت بمانید.

اگر هم از جوش‌های معمولی و سرسیاه آزار میبینید، توصیه می شود به آب جوش 2 تا 3 قاشق غذاخوری گل بابونه ی خشك شده بیفزایید. پس از تمام شدن بخور، حوله را از روی سر خود بردارید و گل‌های بابونه را از درون آب در بیاورید. آنها را برای 5 دقیقه روی پوستتان قرار دهید.

پس از آن صورت‌تان را با آب سرد شستشو دهید. از یك كرم مرطوب كننده ی بدون چربی نیز پس از آن استفاده كنید. برای حصول نتیجه ی بهتر، این شیوه را دو تا سه بار در هفته انجام دهید.

پاکسازی پوست صورت

بخور با زنجبیل

این بخور باعث شفاف شدن و شادابی پوست می‌شود. دستگاه تنفسی را نیز پاكسازی می‌كند. برای انجام این کار باید دو قاشق غذاخوری از پودر زنجبیل را در دو لیوان آب بریزید و بگذارید تا جوش آید. پس از آن محلول به دست آمده را در یک ظرف بریزید و روی سرتان حوله بیندازید و صورت‌تان را در بالای ظرف قرار دهید.

10دقیقه در این وضعیت بمانید. در طول این مدت می‌توانید به آهستگی با نوك انگشتان‌ صورتتان را مالش دهید. بعد از سپری شدن 10دقیقه می‌توانید با یک دستمال، جوش‌های سرسفید و سرسیاه را از صورت خود خارج كنید. در مرحله ی پس از آن هم برای بستن روزنه های پوست، خیار رنده شده را با آب لیمو ترش برای مدت 5دقیقه روی صورت خود قرار دهید. در مرحله ی آخر هم پوست خود را با آب سرد شستشو دهید.

ماساژ دادن با روغن

روغن زیتون از مناسب ترین و کارآمدترین روغن ها برای ماساژ می باشد .مقداری از آن را روی نوک انگشتتان بمالید و روی صورت با حرکات دایره ای مالش دهید. روغن زیتون، افزون بر دارا بودن خاصیت مرطوب کنندگی، برای بازسازی و ترمیم سلول های پوستی نیز مفید است.


استفاده از جوانه ی گندم

از دیگر روش‌های اثر گذار در پاكسازی و ترمیم پوست، استفاده کردن از ماسك خانگی با جوانه ی گندم می باشد. برای انجام این کار می‌توانید یک قاشق غذاخوری ماست كم چرب را بردارید و آن را به یک قاشق چای‌خوری پودر جوانه ی گندم اضافه كنید. آن را به پوستتان بمالید و به آهستگی برای 5 دقیقه روی پوستتان به‌صورت دایره ای مالش دهید.

پس از آن بگذارید این تركیب 15دقیقه ی دیگر نیز روی پوست بماند تا خشک شود. پس از آن صورت را با آب سرد بشویید و یک كرم مرطوب كننده ی بدون چربی مصرف كنید. برای حصول نتیجه ی بهتر از این شیوه، باید پیش از استفاده کردن از ماسک حداقل به مدت 5دقیقه با آب داغ بخور دهید.

 

برس کشیدن به آرامی بر روی پوست

این روش یک شیوه ی ژاپنی است که به دفع توکسین ها یا همان سموم پوست یارس می دهد. جریان خون را تنظیم می کند و برای اکسیژن رساندن به پوست مفید است.

ماسک های سفید

ماسک های حاوی جوانه گندم و ماست  و یا ماسک های حاوی نشاسته را به آهستگی روی صورت بمالید و به حالت دایره ای مالش دهید. اجازه دهید یک ربع بماند و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک گلاب و خیار

برای طراوت و شفاف شدن پوستتان، یک دانه خیار را با پوست به صورت ریز رنده کنید. یک قاشق مربا خوری گلاب به خیار بیفزایید این ماسک را به آهستگی بر روی پوستتان بمالید.

برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

http://iranjeunesse.com

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو