payamgps.com

کرم ضد چین و چروک

کرم ضد چین و چروک

میکروکرم ایجلس و چروک ها

پیری از مسائلی است که هر شخصی را به خود فکر درگیر می کند. این موضوع برای خانمها بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل همیشه افراد دنبال راهی برای بهبود پیری و نیافتادن چروک روی صورت می باشند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، دانشمندان دریافته اند که برخی گیاهان و مواد غذایی دارای ویژگی ضد پیری و ضد چروک هستند.

روند پیری پوست فرآیندی طبیعی است که با زیاد شدن سن رخ می دهد. ولی بعضی عوامل خارجی این فرآیند طبیعی را سرعت می‌ بخشند. امروز اکثر مردم به دنبال روشی هستند تا از پیر شدن پوست‌شان پیشگیری کنند و یا حتی هر روز خود را جوان‌تر از روز قبل نشان دهند.
در این بین، بازار کرم‌ها، سرم ها و آمپول‌های ضد پیری پوست بسیار داغ است. سؤال اینجاست که آیا واقعا این مواد مفید می باشند؟

بهترین شیوه برای کاهش دادن روند پیر شدن پوست چه می باشد؟

از چند سالگی باید کرم های ضد چین و چروک را استفاده کرد؟

تفاوت‌های فردی زیادی بین افراد گوناگونی وجود دارد. این تفاوت‌ها در بین نژادها و کشورهای متفاوت مشهود تر است. ولی به صورت معمول در حدود 30 سالگی ساخته شدن کلاژن در پوست کند می شود و به مرور باز می ایستد. درنتیجه استفاده از کرم‌های محافظتی در حدود این سن توصیه می ‌شود.

البته آغاز استفاده از کرم‌های ضد چروک به نوع پوست فرد و میزان خشکی آن هم بستگی دارد. ممکن است در صورت فردی که دارای پوست خیلی خشک است، این چروک‌ها حتی از 25 سالگی هم نمایان شوند. درنتیجه، افراد زیر نظر پزشک می ‌توانند کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدچروک را حتی از 25 سالگی به‌ صورت همزمان استفاده کنند.

آیا همه چروک‌های پوست ناشی از پیری‌اند؟

دو دسته چروک عمده وجود دارد: دسته ی اول چروک‌هایی که در اثر انقباض ماهیچه‌های زیرین پوست به وجود می آید. مثل خطوطی که در پیشانی یا دور دهان به وجود می‌ آیند. این چروک‌ها در بیشتر موارد عمیق و مشخص هستند و به خصوص در هنگام حرف زدن و حالت دادن به صورت، آشکارتر هستند.

دسته ی دوم چروک‌هایی هستند که با گذشت زمان و با افزایش سن خود پیدا می شوند. علت پیدایش این دسته از چروک‌ها، کاهش یافتن کلاژن و بافت الاستیک پوست می باشد. با افزایش سن، کم شدن بافت‌های حمایت کننده ی پوست به همراه کم شدن حجم استخوان ها، باعث بیشتر آشکار کردن عمق چروک‌ها می شوند. در این رابطه بهترین توصیه استفاده کردن از کرم برای بهبود چروک‌های سطحی و مصرف مواد پُرکننده برای بهبود چروک‌های عمقی است.

چرا پوست برخی افراد زودتر از دیگران چروک می‌ شود؟

فرآیند پیری پوست روندی کاملا طبیعی است . این فرایند با افزایش سن رخ می می دهد. ولی بعضی عوامل خارجی این روند طبیعی را سرعت می بخشند. در این بین، نور خورشید مهم ترین و اصلی‌ترین آنها به حساب می آید.

رادیکال‌های آزاد تولید شده در پوست که حاصل از تابش پرتوهای خورشید هستند، به DNA ی سلول‌های پوست آسیب می ‌رسانند. البته زمان کمی زیر نور خورشید ماندن احتمال دارد تغییر بسیار آشکاری ایجاد نکند. ولی قرار گرفتن در دفعات زیاد و طولانی زیر خورشید، به مرور باعث پیر شدن پوست می شود. در کنار آفتاب، عوامل دیگری مثل سیگار کسیدن، آلودگی هوا ، تنش ها و غیره هم در روند پیر شدن و چروک افتادن پوست تأثیر دارند.

برای جلوگیری از پیر شدن پوست چه کار کنیم؟

بهترین توصیه، جلوگیری از تماس طولانی و مستقیم با نور خورشید است. این کار را با کرم‌های ضد آفتاب با SPF مناسب و استفاده کردن از پوشش صحیح مثل استفاده از لباس و کلاه می شود انجام داد. اگر در قبل تماس‌های طولانی مدت با نور خورشید داشته اید و این امر آثار خود را باقی گذاشته است، مصرف کرم‌های دارای رتینوئید، کرم‌های لایه ‌بردار و کرم‌های دارای آنتی‌اکسیدان پیشنهاد می‌ شود.

آنتی‌اکسیدان ها در بیشتر مواد غذایی، به خصوص میوه‌ها و سبزی‌ها هستند. این مواد در چای سبز هم به مقدار زیاد وجود دارند. امروزه نیز این مواد با خاصیت آنتی‌اکسیدانی به شکل دارو در اختیار مردم هستند. مصرف این داروها به صورت موضعی به همراه مصرف خوراکی آنتی اکسیدان ها قادر است در بهبود نسبی روند پیر شدن پوست تأثیر داشته باشد.

ترکیبات کرم های ضد چروک چیست؟

این کرم‌ها با توجه به برندهایشان، انواع متنوعی دارند. این کرم ها ممکن است دارای اسیدهای میوه، رتینوئیدها، انواع مختلفی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مرطوب‌کننده‌ها باشند. همچنین ویتامین‌های E و C و A در بیشتر این کرم‌ها هستند. اگرچه، درباره ماندگاری این ترکیبات در محیط و یا بعد از تماس آنها با پوست اختلاف نظر های فراوانی وجود دارد. شما شاید روی برچسب محصولات لیستی طولانی از ترکیبات تشکیل‌دهنده ی آنها را روی این کرم‌ها ببینید. ولی در واقع مواد اثر گذار این کرم‌ها، محدود و مشخص‌ شده هستند. همچنین مقداری از این مواد در حقیقت برای رطوبت‌رسانی و یا برای خاصیت نگهدارندگیشان در ترکیبات کرم وجود دارند.

آیا کرم های ضد چین و چروک تأثیر دارند؟

تازه شدن یک سلول پیر شده یا احیا شدن یک سلول صدمه دیده و یا مرده توجیه علمی ندارد. زمانی که کرم ضد چین و چروک مصرف می ‌کنید، فقط جلوی صدمه های ایجاد شده از از رادیکال‌های آزاد و بقیه ی آسیب های محیطی را می ‌گیرید. اما چنانچه صدمه ی وارده به یک سلول خیلی شدت داشته باشد، هیچ کرمی قادر نیست آن را جوان‌ کند. در این حالت، بهترین توصیه این است که با کمک لایه بردارها و در چند مرحله، لایه‌هایی از سلول‌های صدمه دیده یا مرده را از پوست بردارید.

باقی ماندن سلول‌های صدمه دیده یا مرده بر روی پوست، فرآیند بازسازی پوست را دچار اختلال می کند. آنچه بیشتر حائز اهمیت است این است که در زمان طولانی می‌ تواند باعث ایجاد ضایعات زیادی در پوست شود. در نتیجه، برداشتن چند لایه از سلول‌های صدمه دیده یا مرده، افزون بر افزایش سرعت ترمیم و بازسازی پوست و نگهداشتن شادابی آن، در جلوگیری از بروز تعداد زیادی از عارضه های پوستی هم اثر دارد.

برای اینکه پوستی بدون چین و چروک و جوان داشته باشید، برای انتخاب روش یا محصول مورد نظرتان باید بسیار دقت کنید. زیرا پوست ها انواع مختلفی دارند و ممکن است محصولی که روی پوست دوستان، آشنایان یا حتی اعضای خانواده ی شما اثر مثبتی گذاشته است، برای شما اثر گذار نباشد یا حتی عوارض داشته باشد.

برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

http://iranjeunesse.com

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو