payamgps.com

علت چروک پوست

علت چروک پوست

 

چین و چروک یک دغدغه ی بزرگ برای هرکسی می باشد. چین و چروک ها قسمتی از روند پیری هستند.  هیچ کس هم نمی تواند از آن جلوگیری کند. ولی اگر  مراقبت درستی انجام دهیم  میشود پیر شدن پوست را تا اندازه ای به تأخیر انداخت. علل زیادی برای  پدید آمدن چین و چروک وجود دارد. برخی از این دلایل که کمتر شناخته شده اند و بسیاری افراد از آن بی اطلاعند را در این مقاله برای شما توضیح می دهیم.


1-چین و چروک ها حاصل وراثت هستند

 

شاید فکر کنیم که آلودگی زیاد، پرتوهای خورشید، و زندگی پر تنش تنها دلایل ایجاد چین و چروک است. همه ی این عوامل به طور کامل صحیح نیستند. علت مهم تر وراثت است.  عمق و وسعت چین و چروک در پدربزرگ و مادربزرگ، پدر و مادر، خاله، دایی، عمو یا عمه به صورت ارثی در پوست شما هم وجود دارد. اگر ایجاد شدن چین و چروک درپوستتان آغاز شده است، به عکس بزرگان فامیل خود نگاهی بیندازید. با وجود اینکه ان امر ارثی است، اگر از پیشگیری های احتیاطی صحیح استفاده کنید  می توانید از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید. اگر قصد دارید درمان درست را برای چین و چروک پوستتان شروع کنید، توصیه می شود همیشه با یک متخصص پوست  مشاوره داشته باشید.

2-میزان غذای نامناسب

 

غذا خوردن بیش از حد از دلایل چین و چروک افتادن زود هنگام است.  مانی که یک فرد چاق می خواهد یک رژیم غذایی به منظور لاغر شدن بگیرد، کم شدن  مواد غذایی رسیده به بدن موجب می شود  پوست چروک شود. این افرادی خیلی سریع این رژیم را رها میکنند. نوسانات اینچنینی و مکرر در وزن موجب افتادن چین و چروک های عمیق بر روی پوست نواحی سینه، ران، بازوها و گردن خواهد شد. از طرف دیگر ، افرادی که بسیار کم غذا می باشند تغذیه ی آنها ناسالم تر است. بنابراین، در این افراد چین و چروک های نازک در نواحی دور چشم، گردن، دست و پا ایجاد میشوند.

 


3- رانندگی زیاد

 

افرادی که  بسیار رانندگی میکنند بیشتر پوستشان چروک می شود. به دلیل اینکه در بسیاری از لحظات دچار تنش میشوند و در برابر  پرتو های زیانبار خورشید نیز هستند. نور خورشید بسیار زیاد موجب می شود  صورتشان خیلی زود چین و چروک بیندازد. توصیه می شود این افراد از لوسیون هایی که خاصیت ضد آفتاب دارند و یا تونر ها به منظور پیشگیری از ایجاد چین و چروک استفاده کنند.

4-عادات غذایی

 

خوردن زیاد  مواد غذایی غیر بهداشتی و بدون ارزش غذایی و یا دارای مواد نگهدارنده می تواند موجب عدم تغذیه ی مناسب پوست شود. این امر منجر به صدمه ی پوست  خواهد شد. بنابراین، این چین و چروک ها در صورت بوجود آیند. توصیه می شود میوه های تازه، آب میوه طبیعی و سبزیجات دارای برگ سبز را به مواد غذایی مورد مصرف خود اضافه کنید. آب را جایگزین نوشیدنی های الکلی کنید. در این صورت پوست شما  هیدراته و مرطوب تر شده و سالم می ماند.

 

5-کمبود یا ویتامین های طبیعی

 

زمانی که چین و چروک ها را بر روی صورت و یا دستانتان مشاهده می کنید، به سرعت به یک فروشگاه لوازم بهداشتی میروید و کرم ها و لوسیون های ضد پیری را خریداری می کنید. یا  چین و چروک خود را به وسیله ی آرایش کردن مخفی میکنید.  به جای این اقدامات، توصیه می شود مواد غذایی سرشار از  ویتامین های A و C  استفاده کنید. استفاده از شربت آبلیمو، آب پرتقال، و یا آب مرکبات به صورت منظم  توصیه می شود. پس از طی یک ماه می توانید تفاوت را ببینید.  اگر در نظر دارید از لوسیون ها یا کرم ها استفاده کنید، حتما با یک پزشک متخصص پوست مشاوره داشته باشید.  زیرا انتخاب کردن نوع  کرم بسیار حائز اهمیت است.

6-الگوی خواب و چروک پوست

 

اگر همیشه به یک طرف خاص میخوابید پوست آن سمت شل و چروکیده خواهد شد. اگر چه صورت به طور کلی تفاوت عمده را آشکار نمی کند، ولی چین و چروک در طرفی که خوابیده اید زودتر پدید می آید. بنابراین سعی کنید جهت خوابیدنتان را عوض کنید.


7-اضطراب و تنش و چروک پوست

 

اضطراب و تنش ها به خاطر شغل و یا مسائل دیگر در زندگی شخصی موجب چروک شدن پوست در تمام نواحی بدن می شود. وقتی که این اتفاق افتاد و پوستتان چروک شد، باید فقط مثبت بیندیشید.  همچنین خوشحال و شاد بمانید و هیچ ناراحتی به خودتان راه ندهید. در این صورت آرامش از دست رفته تان را باز می یابیدو بنابراین روش های درمانی بهتر برایتان اثر خواهند داشت.

برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

http://iranjeunesse.com/

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو