payamgps.com

انتخاب کرم مرطوب کننده

انتخاب کرم مرطوب کننده

 

مرطوب کننده ها به انواع مختلف شامل امولسيون مايع، پماد و کرم هستند. ترکیبات چربي و آب در اين حالت ها فرق دارد. مهم ترين عامل در انتخاب کردن يک مرطوب کننده، توجه به نوع پوست فرد می باشد. پوست ممکن است خشک، چرب، معمولی یا مختلط باشد. بايد همواره نوع پوست را از روی پوست تميیز مشخص کرد. در رابطه با پوست هاي خشک بهتر است از مرطوب کننده های دارای چربي استفاده کنید.

برای پوست هاي چرب احتیاجی به استفاده کردن از مرطوب کننده نيست. به غیر از مواردی که با آب و هواي گرم يا سرد برخورد دارید. در رابطه با پوست معمولی بايد از مرطوب کننده ی دارای مقدار چربی کمتر استفاده کرد .

ویژگی های يک کرم مرطوب کننده ی مناسب

1- داشتن رنگ مناسب و بوی مطبوع، شفاف بودن و داشتن جلای خوب و ظاهری يکنواخت.

2- عدم به وجود آوردن حساسيت و آلودگی های ميکروبی و قارچی در موقع مصرف کردن.

3-قوام و گرانروی مناسب

4- دارای قابلیت پاک شدن با سرعت زیاد بعد از شست و شو و عدم به وجود آوردن سطح چرب در پوست بعد از مصرف.

5-قابليت جذب شدن سريع به پوست بعد از مصرف و مالش در پوست

اگر به خاطر تنوع محصولات، در زمان خرید مرطوب کننده با مشکل روبه رو می شوید نکاتی که در ادامه می آیند را برای انتخاب درست مرطوب کننده مرطوب کنید.  اگر پوست تان بسیار خشک و پوسته پوسته است، به احتمال زیاد به مرطوب کننده ای با غلظت بالا مثل وازلین نیاز دارید. ولی کرم ها برای بسیاری از پوست های افراد، مناسب ترین گزینه می باشند. چون در مقایسه با وازلین، لایه ی نازک تری بر روی پوست به وجود می آورند.

توصيه های مهم به منظور مرطوب كردن پوست

1-زمان استفاده ی مناسب

براي دارا بودن پوستی مرطوب و نرم باید 3 دقيقه پس از حمام كرم های مرطوب كننده استفاده کنید.

2- گران بودن، نشانه ی كيفيت بالای محصول نيست

توصیه می شود از قيمت محصول ها فریب نخوريد. باید كارايی محصولات را به جای قیمت در نظر بگيريد.

3-صحیح انتخاب كنيد

اگر دارای پوست نازك و حساسي هستید، توجه کنید كه كرم های مرطوب كننده، خشكی پوست تان را برطرف می کنند. همچنین می توانند آسيب هاي وارده به آن را کم کنند.

4- كرم دور چشم بخريد

پوست ظریف و حساس ناحیه ی دور چشم دارای چربی محافظ كمی است. به همين خاطر حساس تر می باشد و سریعتر چروك می افتد.

5-ابتدا مرطوب كننده، سپس خواب

اگر دوست دارید صبح ها با پوستی با طراوت و شاداب از خواب برخیزید، پیش از خواب مقداری كرم مرطوب كننده استفاده کنید.

6- روغن زيتون را دريابيد

هر شب مقداری روغن زيتون به پوست صورت، زانوها، آرنج ها و پشت بازوها بمالید. روغن زيتون دارای موادی می باشد كه پوست را رطوبت می بخشند.

7-آقايان هم به رطوبت پوستشان توجه کنند

این تفکر درست نیست که مراقبت از پوست، مصرف پاک كننده و مرطوب كننده ها به طور انحصاری مختص خانم هاست. آقايان نیز بايد به میزان خانم ها همین کارها را انجام دهند و از پوستشان مراقبت کنند.

8- رژیم غذایی مناسب داشته باشید

استفاده کردن از كرم های متفاوت برای جوان ماندن و شاداب ماندن پوست مفید است، ولی كافي نيست. به منظور داشتن پوستی سالم توصیه می شود به تغذيه تان به خوبی بپردازید.

استفاده از کرم مرطوب کننده

پیش از استفاده از مرطوب کننده حتما صورتتان را به خوبی بشویید.
کرم مرطوب کنده را روی پوستی که قدری نمناک است بمالید.

مقدار کمی از کرم مرطوب کننده را به پوستتان بمالید.
به نرمی کرم مرطوب کننده را به پوستتان بمالید.

 

برای خریداری کردن یک مرطوب کننده ی مناسب به نکته های زیر دقت کنید

فرقی ندارد پوست‌تان خشک، چرب یا مختلط است. زیرا نرم‌ کننده‌ها فرسایش یافتن پوست را به عقب می‌اندازند. همچنین از آن در برابر نوسانات ناگهانی آب و هوا مراقبت می‌کنند.

 

کرم بهتر است یا لوسیون؟

مبنای اصلی لوسیون، آب است، به همین خاطر در مقایسه با کرم و وازلین غلظت کمتری دارد. در نتیجه برای پوست‌های چرب و بسیار چرب استفاده کردن از لوسیون پیشنهاد می‌شود. با در نظر داشتن غلظت نرم‌ کننده، وقت و ناحیه ی استفاده از آن برای بدن متغیر است.

برای نمونه توصیه می شود در هنگام روز از نرم‌ کننده های با غلظت کمتر و شب‌ها نوع غلیظ‌تر آن را مصرف کنید. به علاوه نرم‌ کننده‌های دارای غلظت بالا را برای بدن و نرم‌کننده‌های با غلظت پایین مانند لوسیون را برای قسمت صورت مصرف کنید.

توصیه می شود نوع نرم کننده‌تان را در فصول مختلف سال عوض کنید. برای نمونه در فصل های گرم مرطوب کننده‌های رقیق را برگزینید و در فصل های سرد نرم کننده ای را انتخاب کنید که بتواند لایه ی ضخیم‌تری از پوست‌تان را بپوشاند. با این روش، خواهید توانست در مقابل باد، برف و خشکی هوا از پوست تان مراقبت کنید.

مواد و ترکیبات استفاده شده در محصولات مرطوب کننده

ترکیبات آنتی‌اکسیدان‌

مرطوب ‌کننده‌های دارای آنتی‌اکسیدان، مثل عصاره چای سبز، گیاه بابونه و انار قادر هستند هر گونه پوستی را شفاف و شاداب کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی‌ کردن رادیکال‌های آزاد به وجود آمده در پوست، به جوان‌سازی و ترمیم آن یاری می دهند. رادیکال‌های آزاد، ترکیباتی می باشند که سلول‌های پوستی را به مرور زمان نابود می‌کنند.

 

 ترکیبات ضد جوش

آلفاهیدروکسی اسید ترکیبی است که به طور معمول در همه ی این کرم‌ها وجود دارد. این ترکیب ضدچروک است. ترکیبات موجود در این نوع از مرطوب کننده ها، نمی گذارند روزنه های پوست بسته شود و جوش پدید آید

 

ترکیبات مناسب پوست های خشک

نرم‌کننده‌های با غلظت بالا دارای اسید هیالورونیک و دایمتیکون به رطوبت دهی پوست یاری می دهند. ترکیباتی مثل گلیسیرین، گلوکل و پروتئین در این نوع مرطوب ‌کننده‌ها موجب جذب کردن و نگهداشت آب به طور حداکثر، جذب و نگهداری چربی و رطوبت برای پوست‌های خشک می‌شود.

 

ترکیبات مناسب برای پوست‌های حساس

اگر دارای پوست حساسی هستید، استفاده کردن از نرم‌کننده‌های فاقد عطر و ضدحساسیت پیشنهاد می‌شود.

پزشکان متخصص پوست توصیه می‌کنند در صورتی که پوستی حساس دارید، برای شما بهتر است که از مرطوب ‌کننده‌هایی را مصرف کنید که در فرمولاسیون آنها ترکیبات کمتر از 10 می باشد. ترکیبات کمتر در محصول یعنی این محصول با مواجهه شدن با پوستی ظریف، شکننده و حساس، حساسیت کمتری ایجاد می کند.

http://www.iranjeunesse.com

برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو