payamgps.com

لاغری با افزایش سوخت و ساز بدن

لاغری با افزایش سوخت و ساز بدن

سوخت و ساز بدن

جای تعجب نیست که سوخت و ساز یکی از مسائل جذاب و قابل توجه در زمینه ی سلامت بدن است. فرآیندی که در آن غذاهای خورده شده به انرژی تبدیل می‌شود را سوخت و ساز یا متابولیسم می‌نامند. حتی وقتی که در خواب هستید هم بدن تان به منظور نفس کشیدن و ترمیم سلول‌های صدمه دیده به انرژی احتیاج دارد. میزان کالری‌هایی که برای رخ دادن  چنین عملکردهای اصلی و بنیادی خود نیاز دارید را سرعت سوخت و ساز بدن در وضعیت استراحت یا همانRMR  می‌نامند. این مسئله قادر است هر حالتی مثل میزان انرژی بدن را دستخوش تأثیر کند.

 

برای اینکه بتوانید بدون ضرر رساندن به بدنتان لاغر شوید، نیاز دارید که در رابطه با آن بهتر بدانید. بدین منظور برای شما مقاله ای را در رابطه با ارتباط لاغری با سوخت و ساز بدن تهیه کرده ایم. با خواندن آن اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست خواهید آورد.

رژیم غذایی قادر است سوخت و ساز بدن شما را کاهش دهد

وقتی خیال دارید کالری‌های رسیده به بدن خود را کمتر کنید، سرعت سوخت و ساز بدن هم کمتر می شود. این موضوع در بسیاری از موارد بیشتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که افراد چاق به طور معمول سه تا پنج درصد RMR کمتری در مقایسه با افرادی دارند که احتیاجی به کاهش وزن در آن‌ها نیست. کاهشی به این شدت گریز ناپذیر نیست. اما ورزش کردن قادر است این اثر را خنثی کند.

داشتن یک برنامه ی تدریجی برای کم کردن وزن به شما یاری می دهد سوخت و ساز بدن را در حالتی متعادل نگه دارید. میزان مصرف کالریتان را بیش از ۵۰۰ کالری به طور روزانه کم نکنید. تلاش کنید میزان کالری‌های سوزانده شده را به وسیله ی ورزش کردن زیاد کنید.

لاغری با افزایش سوخت و ساز بدن

استرس دائم قادر است سوخت و ساز بدن را کم کند

 

هنگاهی که استرس زیادی دارید، سوخت و ساز بدن شما کم می شود. تنش های همیشکی تولید بتاتروفین در بدن را زیاد می‌کند. بتاتروفین پروتئینی است که از انجام فعالیت آنزیم‌های لازم برای شکستن پیوندهای چربی جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده است که خانم هایی که وقایع استرس زا را یک روز پیش از خوردن وعده ی غذایی پرچربی داشته اند، ۱۰۴ کالری کمتر از افراد دیگر مصرف می کنند. افزون بر این، خانم هایی که استرس زیادی دارند میزان انسولین بیشتری هم خواهند داشت. همین موضوع باعث کمک به ذخیره شدن چربی در بدن می شود.

 

روزه داری متناوب مفید است

 

روزه داری یک روز در میان بدین شکل که در آن یک روز فارغ از محدودیت غذا بخورید و پس از آن ۵۰۰ کالری در روز بعد خورده شود، می تواند وزن افراد را کم کند. خانم هایی که از این روش به مدت هشت هفته استفاده کرده‌اند، موفق شده اند وزن خود را تا ۶ کیلوگرم کاهش دهند. اما برای تعیین اثرات بلند مدت این روش باید پژوهش های بیشتری انجام شود. اگر در نظر دارید از چنین روشی استفاده کنید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

کم کردن وزن فقط با روش مناسب

 

در این شکی نیست که تمرینات ورزشی به شکل قدرتی، مناسب ترین روش برای مقابله با کم شدن سوخت و سازی است که بر اثر پیری اتفاق می افتد. ولی تحقیقات جدید می گویند که زمانی که اضافه وزن دارید، بهترین روش، انجام دادن آهسته و مداوم این تمرینات است. پس از دو یا سه دقیقه توصیه می شود استراحت کنید. این مسئله می‌تواند رشد کردن عضلات را بیشتر کند. مهم ترین مسئله ای که باید در نظر داشته باشید این است که این تمرینات را فقط هفته ای دو یا سه دفعه انجام دهید.

کلیدی بودن پروتئین

 

حتما شما هم شنیده‌اید که گفته می شود هر قدر که عضلات بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری نیز خواهید سوزاند. پروتئین برای رشد کردن عضلات بسیار ضروری است. پروتئین همچنین از شکستن بافت‌های عضلانی ممانعت به عمل می آورد. اغلب متخصصان باور دارند که مصرف کردن پروتئین‌ها باید به طور منظم در طول روز تقسیم شود. شما خواهید توانست فقط ۴ تا ۶ اونس پروتئین را به طور همزمان مصرف کنید.

در نظر داشته باشید که اگر در یک زمان معین، میزان پروتئین بیشتری مصرف ‌کنید، میزان مازاد پروتئین به شکل چربی در بدنتان ذخیره می شود. پژوهش ها نشان می دهد افرادی که در هر وعده ی غذایی ۳۰ گرم پروتئین استفاده کرده اند، ۲۵ درصد در مقایسه با افرادی که در هر وعده ی غذایی ۹۰ گرم پروتئین مصرف کرده اند، سنتز پروتئین بهتری داشته اند. پروتئین مورد نیاز بدن را می توان با خوردن گوشت بدون چربی، تخم مرغ، غذاهای دریایی،انواع مغزها  و حبوبات به دست آورد.

برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند. http://iranjeunesse.com

 

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو