payamgps.com

محصولات لاغری

محصولات لاغری

امروزه از مهمترین معضلات تعداد زیادی از افراد معضل چاقی است‌. بسیاری از افراد تمایل دارند به زودی لاغر شوند. و این در حالی اتفاق بیفتد که کمتر تلاش کنند و در عین حال سلامتیشان تحت تأثیر قرار نگیرد. امروزه محصولات بسیار زیادی در بازار برای لاغری وجود دارد. که به خاطر اشتیاق شدید افراد به لاغری ممکن است بتوانند از اعتماد افراد به سادگی سوءاستفاده ‌كنند. ولی شما در این رابطه اطلاعات خوبی داشته باشید و نگذارید تا از شما سوءاستفاده شود.

چرا چاق می شویم؟

زیاد غذا خوردن، زندگی به سبک ماشینی، نداشتن یا کم داشتن تحرک و ورزش نکردن از دلایلی هستند که بسیاری از افراد در زندگی امروز را به معضل چاقی دچار کرده است. افراد برای لاغر شدن حاضر می شوند مبالغ زیادی را بپردازند. یا رژیم های خطرناک و ورزش های سخت انجام دهند. بعضی از افراد هم به مصرف قرص و کپسول های لاغر کننده روی می آورند. مصرف این محصولات رو به افزایش است. واین در حالیست که اغلب مردم از عوارض و پیامدهای مصرف این محصولات آگاهی ندارند. به شما پیشنهاد می کنیم پیش از اینکه از محصولات لاغری استفاده کنید مقاله ای که در ادامه می آید را مطالعه کنید تا دانشتان را در این زمینه افزایش دهید.

پزشک چه موقع داروی ضدچاقی توصیه می کند؟

همانطور که می دانید، بهترین راه کم کردن وزن از راه رژیم غذایی و مرتب ورزش کردن است. ولی اگر از افرادی هستید که در رابطه با کاهش وزن کوشش می کنند، یا حتی چاقی برای شما معضلات پزشکی به وجود آورده است، داروهای کاهش دهنده ی وزنی که پزشک توصیه می کند احتمال دارد به شما کمک کند. پزشک زمانی که معضلات زیر را داشته باشید شاید به دارو و دیگر روش های کاهش وزن در شما اثر نداشته نباشد.

معیار چاقی شما یا همان BMI شما بیشتر از 24 باشد و شما به عوارض پزشکی چاقی مانند  فشارخون بالا، سختی در نفس کشیدن در هنگام خواب و دیابت دچار شده باشید.

معیار چاقی شما بیشتر از 30 باشد.

قد×قد(متر)/وزن(کیلوگرم)BMI=   شیوه ی محاسبه ی معیار چاقی

 

محصولات لاغری

 

محصولات لاغری را می شود به دو گروه کلی شیمیایی و گیاهی دسته بندی کرد. به طور عمده داروهای لاغری از راه 4 مکانیسم باعث لاغر شدن می شوند:

1- بعضی داروها روی اشتها و مرکز آن در مغز اثر دارند و باعث کم شدن اشتها و بنابراین کم خوردن می شوند.

2- بعضی دیگر مکانیسم ترموژنیک دارند. یعنی با زیاد کردن سوخت و ساز بدن باعث لاغر شدن می شوند.

3- گروه دیگر با افزایش دادن دفع آب بدن، موجب لاغر شدن می شوند.

4- دسته ای از داروها هم باعث کاهش جذب شدن چربی و بنابراین دفع چربی مواد غذایی رسیده به بدن می شوند.

داروهای شیمیایی لاغری

تا امروز فقط سه نوع داروی سیبوترامین، اورلیستات و تینوایت به وسیله ی سازمان غذا و داروی آمریکا به منظور کم کردن وزن تأیید شده اند و در داروخانه های ایران نیز یافت می شوند. این داروها شامل موارد زیر هستند:

سیبوترامین

سیبوترامین هیدروکلراید، دارویی می باشد که به اسم تجاری مریدیا (®Meridia) شناخته می شود. این دارو با تحت تأثیر قرار دادن مرکز اشتها درهیپوتالاموس مغز موجب کم خوراکی می شود. توصیه می شود که این دارو بیشتر از زمان تعین شده که به طور معمول 1تا3 ماه مصرف نشود. چون استفاده ی زیاد آن نه تنها تأثیر ندارد بلکه در بعضی موارد موجب زیاد شدن وزن هم خواهد شد. به علاوه این دارو دارای قابلیت به وجود آوردن وابستگی است بنابراین قادر است اعتیاد دارویی برای فرد به وجود آورد. سیبوترامین عوارض جانبی عادی مثل خشک شدن دهان، سردرد، یبوست و بی خواب شدن را ممکن است به همراه داشته باشد.

اورلیستات

اورلیستات با اسم تجاری زنیکال (®Xenical) از شناخته شده ترین داروهای لاغری است. این دارو از جذب شدن چربی ها در روده ممانعت به عمل می آورد. به دلیل اینکه اورلیستات موجب دفع شدن ویتامین های محلول در چربی می شود، در نتیجه حتما باید در طول دوره ی مصرف با مولتی ویتامین استفاده شود. ممکن است در سه ی هفته اول استفاده از زنیکال عوارضی مثل دفع مکرر مدفوع، اضطراب، اسهال، سرگیجه و مشکلات روده ای پدید آید.

تینوئیت ریتارد

داروی دیگری که در بعضی از داروخانه ها به منظور لاغری پیدا می شود قرص ®Tenuate است. نام علمی این دارو دی اتیل پروپیون هیدرو کلراید می باشد که از منظر بیوشیمیایی دارای آمین یعنی ترکیبی مشابه مشابه مت آمفتامین است. این دارو روی مغز اثر دارد و موجب کم کردن اشتها می شود. در صورت داشتن بیماریهایی مثل فشارخون بالا، دیابت، مشکلات روحی، پرکاری تیروئید، آب سیاه، آترواسکلروز، دوران حاملگی و شیردهی توصیه می شود از مصرف آن خودداری کنید. از عوارض استفاده از این دارو اختلال در بینایی، خشک شدن دهان، بی خوابی، بداخلاقی و مشکلات معده امی باشد که در روزهای اول استفاده از آن آشکار می شوند. این دارو نباید بیشتر از 8تا12 هفته مصرف شود. به دلیل اینکه اعتیاد آور است و در فرد وابستگی پدید می آورد.

پودرهای لاغری

یکی از محصولات محبوب لاغری، پودرهای دارای فیبر شامل پودرهای معروف به فایبرکلیر است. مصرف دو تا سه لیوان از محلول این پودر به طور روزانه با آب، موجب افزایش حجم معده و بنابراین کم شدن اشتهای افراد می شود. از طرف دیگر به خاطر خاصیت ملین بودن فیبر، میزان مدفوع افزایش پیدا می کند بنابراین آب بدن کم می شود. درنتیجه به فرد احساس کاذب لاغر شدن دست می دهد. در صورت استفاده ی طولانی مدت، این پودرها باعث دفع املاح، ویتامین های بدن و مشکلاتی در سیستم گوارش بدن می شود.

 

داروهای گیاهی

محصولات گیاهی مثل اسلیم کوئیک، کارویل، پسیلیوم، دایت فورمولا و قطره ی لیمو و زیره به صورت گسترده در داروخانه ها به منظور درمان چاقی در دسترس هستند. داروهای گیاهی هرچند بدون عوارض نیستند ولی اینطور به نظر می رسد کم عوارض تر از داروهای شیمیایی مشابه هستند.

داروهای دیگر

از داروهایی متفاوتی مانند مت فرمین و ال-کارنیتین که استفاده ی درمانی دیگری هم دارند بعضی مواقع برای لاغری استفاده می شود.

برای لاغر شدن صحیح چه کنیم؟

برای لاغر شدن به اراده ی قوی، رژیم غذایی صحیح و ورزش منظم نیاز دارید. چنانچه استفاده از هر گونه دارویی احتیاج بود، آن دارو باید فقط با دستور پزشک یا مشاوران خبره توصیه شود. همچنین از خرید و مصرف داروهایی که دوستان و آشنایانتان آنها را توصیه می کنند، خودداری کنید. به دلیل اینکه ممکن است مکانیسم بدن شما با آن ها تفاوت داشته باشد و آن دارو کمکی به شما نکرده و حتی عوارض داشته باشد.

 

برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند. http://iranjeunesse.com

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو