payamgps.com

مراقبت از پوست در دوران نوجوانی

مراقبت از پوست در دوران نوجوانی

 

مراقبت کردن از پوست در هر دوران سنی واجب است. پوست کودکان لطافت و زیبایی طبیعی دارد. ولی در دوران بلوغ و با شروع شدن دوره ی نوجوانی، پوست به مشکلاتی دچار می‌شود. بنابراین پوست نیازمند رسیدگی می شود. تغییر در هورمون ها و زیاد شدن ترشح چربی و پدیدار شدن آکنه از مسائلی است که بیشتر نوجوانان با آن مواجه می شوند و از آن آزار می بینند. چنانچه مراقبت صحیحی از پوست خود انجام دهید، می توانید از پوستی زیبا و بی عیب در دوران نوجوانی بهره ببرید.

مراقبت روزانه

 

صبح‌ها بعد از برخاستن از خواب صورت خود را بشویید

 

شستن صورت پس از بیدار شدن از خواب موجب پاک شدن چربی و عرقی می شود که در طول شب روی پوست جمع شده است. همچنین براقیت پوست را پاک کرده و موجب سرحال شدن خود شما می‌شود. برای شستن صورتتان هیچ گاه صابون مصرف نکنید. فقط شوینده‌هایی که بدون صابون و سولفات باشند برای استفاده در صورت مجاز هستند. استفاده کردن از شوینده‌های صابونی موجب خشک شدن پوست و ملتهب شدن آن می‌شود.

همچنین ترشح شدن چربی را افزایش می دهد. بنابراین آکنه‌ها شروع به پیدا شدن می کنند. شستشوی صورت باید با آب ولرم یا سرد باشد. همچنین شوینده ی مناسب را برای این کار انتخاب کنید تا چربی پوست متعادل شود. پس از آن با حوله ی تمیز صورت تان را خشک کنید.

 

بعد از خوردن صبحانه و زدن مسواک بالم لب استفاده کنید

 

اکثر افراد این مورد مهم را فراموش می‌کنند که به مراقبت از لب هایشان بپردازند. بنابراین در طی روز به خشکی و پوسته پوسته شدن لب دچار می‌شوند. اگر به طور دائم بالم لب را استفاده کنید، لب‌هایی نرم و بی عیب خواهید داشت. همچنین عوامل محیطی مانند آلودگی به لب‌های شما صدمه نخواهند زد. به یاد داشته باشید که استفاده کردن از بالم لب طبی بهتر از استفاده کردن از برق لب و رژ لب است. زیرا تاثیر بیشتری خواهد داشت.

کرم دست استفاده کنید

 

دستان شما در طی روز به خاطر شستن و استفاده از صابون به خشکی دچار می‌شوند. بنابراین ضروری است که به طور روزانه از کرم های نرم کننده ی دست استفاده کنید. در روزهای سرد به کرم های مرطوب کننده اهمیت بیشتری دهید. زیرا سرما موجب ترک خوردگی و زخم شدن پوست خشک می شود.

 

در طی روز از پوستتان مراقبت کنید

 

بعضی نوجوانان فکر می‌کنند ضدآفتاب فقط ویژه ی بزرگسالان است. ولی افراد در هر سنی حتی شامل نوجوانی به کرم ضدآفتاب مناسب احتیاج دارند. اگر در طی روز پوست شما زیاد از حد چرب ‌شود از دستمال‌های ویژه ی جذب کننده ی چربی استفاده کنید. تا بتوانید چربی مازاد پوست را بگیرید. در طی روز صورت خود را شستشو ندهید. زیرا پوستتان خشک و حساس خواهد شد. بنابراین این کار را برای شب بگذارید.

 

شب برای مراقبت از پوست اهمیت ویژه ای دارد

 

تمیز کننده ی مناسب پوست خود را تهیه کنید و پیش از خواب پوستتان را با آن بشویید. تا چربی ها و آلودگی‌هایی که در طی روز بر روی پوست شما تجمع یافته اند پاک شوند. سعی کنید هیچ گاه با این آلودگی‌ها وارد رختخواب نشوید. زیرا این آلودگی به بالش شما می چسبند و حتی زمانی که پوستتان تمیز و شسته شده است تأثیر خود را خواهند گذاشت و موجب صدمه رسیدن به پوستتان خواهد شد.

بعد از پاک کردن پوست، از مرطوب کننده و بالم لب استفاده کنید

 

اگر این اقدامات را انجام ندهید آکنه به سراغ شما خواهد آمد. یا این که آکنه ی قبلی شما وخیم تر خواهد شد. برای تهیه ی مرطوب کننده ی درست دقت لازم را به خرج دهید. تا بتوانید مرطوب کننده ی ویژه ی صورت و سبک را انتخاب کنید تا صورت شما را زیاد از حد چرب نکند. انواع فاقد چربی مرطوب کننده بیشتر پیشنهاد می‌شوند زیرا موجب پدید آمدن آکنه نمی‌شوند.

 

از لوسیون بدن استفاده کنید

 

فقط نباید از پوست صورت مراقبت کرد، بلکه پوست بدن هم در دوران نوجوانی  به مراقبت احتیاج دارد. بنابراین توصیه می شود شب‌ها پیش از خواب و یا بعد از حمام کردن از لوسیون بدن مطابق با پوست خود استفاده کنید.

 

مراقبت‌های ویژه ی دوران نوجوانی

هفته ای یک بار پوستتان را لایه برداری کنید

 

در دوران نوجوانی لایه‌برداری فقط یک بار در هفته بس است و بیشتر از این نباید انجام شود. ولی بهتر است این کار را انجام دهید به ویژه اگر به آکنه دچار شده اید و یا دارای پوست چربی هستید. اگر میزان چربی پوست شما زیاد است، می توانید دوبار در هفته هم  این کار را انجام دهید. برای انجام لایه برداری می شود از روش‌های متنوعی استفاده کرد. مانند استفاده کردن از ترکیبات لایه‌بردار آماده که در بازار موجود هستند. دقت کنید که از برندهای معتبر و با کیفیت استفاده کنید. می توانید از ترکیبات خانگی مانند شکر و عسل استفاده کنید. بدین منظور می توانید از آنها یک ماسک با میزان مناسب درست کنید و روی پوست بمالید و مالش دهید. افزون بر این می شود این کار را با یک حوله ی مرطوب انجام داد. باید ترکیبات را با حوله ی مرطوب روی پوست مرطوب بگذارید.

 

به صورت دو هفته ای یا ماهیانه از ماسک صورت استفاده کنید

 

ماسک‌های صورت با توجه به نوع آن‌ها فواید بسیاری برای پوست دارند. آنها می توانند مواد سمی را از منافذ و سطح پوست استخراج کنند. همچنین منافذ پوست را پاک و کوچک می‌کنند. آنها همچنین می توانند سلول‌های مرده و باکتری‌ها ی موجود روی سطح پوست را از آن بردارند. در دوران نوجوانی  به استفاده ی زیاد از ماسک نیازی نیست. یعنی یک بار تا دوبار در ماه برای شما کفایت می کند. ماسک را بر مبنای وضعیت پوست و احتیاجات آن برگزینید. همچنین مطابق با دستورالعمل ماسک، آن را مورد استفاده قرار دهید.

 

منافذ پوست و جوش های سر سیاه را بردارید

 

این کار را می شود با چسب‌های ویژه انجام داد که در بازار موجود می باشند. چسب را بر روی بینی و نواحی ای که دانه‌های سر سیاه هستند فشار دهید و صبر کنید تا خشک شود. سپس از آن چسب را بکنید تا همه ی جوش‌های سرسیاه و آلودگی‌های داخل منافذ پوست را بردارد. این چسب‌ها برای بدن هم قابل استفاده هستند. اما حتما پیش از استفاده دستورالعمل روی محصول را بخوانید.

 

برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند. http://iranjeunesse.com

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو