payamgps.com

چگونه از پوستمان مراقبت کنیم؟

چگونه از پوستمان مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست صورت همواره برای خانم ها از دوران قدیم در کل جهان اهمیت داشته است. امروزه بسیاری از افراد از محصولات مراقبتی برای پوست خود استفاده می کنند.

روش استفاده شده برای مراقبت از پوست به سن فرد، جنس پوست، نژاد، تیپ پوستی افراد و شیوه ی زندگی و کار فرد بستگی دارد.

خانم ها دوست دارند صورتي زيبا و پوستي دارای شفافیت داشته ‏باشد. بیشتر بانوان زیاد از مواد آرایشی استفاده می کنند. بنابراین، مسائل مهم مراقبت از پوست را پشت گوش می اندازند. شما نیز می توانید با انجام دادن نکاتی ساده که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم، جوانی و سلامتی پوست تان را حفظ کنید  .

شیوه ی اولیه به منظور مراقبت همیشگی از پوست صورت به ویژه برای خانم ها تشخیص دادن نوع پوست است. زیرا نوع مراقبت از پوست، برای پوست های مختلف فرق دارد.

انواع مختلف پوست

افراد چهار نوع پوست مختلف دارند.

انواع پوست چرب، خشک، نرمال  و مختلط  هستند. هر کدام از انواع پوست، مراقبت ویژه ی خود را می طلبند  .

1-پوست چرب

پوست چرب  به خاطر زیاد شدن ترشح غدد و متعاقبا چرب شدن سطح پوست به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. همچنین لازم است که به طور روزانه دوبار شستشو داده شود. توصیه می شود از فلوئید برای رطوبت دادن آن استفاده کرد. بدینوسیله می توانید از براق شدن و ایجاد شدن جوش و آکنه در پوست پیشگیری کنید. اما توجه کنید که هیچوقت از کرم های دارای فرمولاسیون سنگین برای پوست های چرب استفاده نکنید.

2-پوست خشک

پوست خشک احتیاج به استفاده ی دائمی از کرم های دارای مواد مغذی و مرطوب کننده ها دارد تا بتواند مواد معدنی مورد نیاز خود را تجدید کند .

3-پوست مختلط

یک نوع رایج دیگر از انواع پوستها، پوست  مختلط است. این نوع پوست در برخی از قسمتهای  صورت مثل پیشانی، بینی و چانه چرب  و دارای روزنه های باز و جوش های سرسیاه می باشد. اما در نواحی گونه ها پوست خشک می باشد. برای این افراد ضروری است از محصولات مخصوص پوست چرب در قسمتهای چرب صورت و از محصولات مخصوص پوست خشک در قسمت های خشک صورت استفاده کنند.

 

بهترین شیوه های مراقبت از پوست

نکات قابل توجه در مراقبت از پوست برای حفظ کردن سلامتی و شادابی  پوست

1-محافظت از پوست در مقابل پرتوهای نور خورشید

توصیه می شود از کرم‌ های ضد آفتاب با حداقل spf 30 استفاده کنید. زیرا پرتو خورشید در زمستان خیلی مخرب است. این مشکل به ویژه در روزهای برفی به خاطر انعکاس پرتوهای خورشید بر پوست زیاد می شود. چنانچه قابلیت استفاده از هر دو محصول مرطوب کننده و ضد آفتاب به طور جداگانه برایتان وجود ندارد. می شود از یک کرم مرطوب کننده که دارای ویژگی ضد آفتاب است استفاده کنید.

چرا استفاده کردن از ضدآفتاب در همه ی فصول  سال اهمیت دارد؟

پژوهشگران در زمینه ی پوستی همیشه تاکید می کنند که باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم.  این همه تاکید کردن برای استفاده از کرم ضد آفتاب دلیل ویژه ای دارد.  زیرا مهمترین دلیل پیری و صدمه های پوستی،  نور خورشید می باشد. این به دلیل این است که قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشيد، می تواند موجب چین و چروک افتادن در صورت و ايجاد شدن لکه‏ های رنگي برجسته در پوست و نهایتا سرطان‌ پوست شود.

 

2-شستشوی صورت

شستشوی صورت در هر روز صبح و شب، یک گام مهم در زیبایی و سلامتی پوست است.بنابراین توجه به این مسئله بسیار حائز اهمیت و واجب است. اگر صورتتان را کمتر و یا بیشتر از حد نیاز بشویید، ممکن است بیش از حد چرب شود و یا تمام چربی خود را از دست داده و خشک شود. دقت کنید که شستشوی زیاد صورت برخلاف تصور عموم موجب بیشتر چرب شدن آن می شود.

 

3-پاکسازی پوست

مهمترین عامل در زمینه ی مراقبت از پوست، پاکسازی آن به صورت دوره ای است. این امر موجب زدودن سلول های شاخی و مرده ی سطح پوست می شود. علاوه بر این، این عمل آلودگی‌های سطحی و دانه‌های سرسیاه را از سطح پوست بر می دارد. لایه برداری، مواد معدنی و اکسیژن ‌دار را به پوست  میرساند. همچنین با  زیاد کردن تولید کلاژن سازی، موجب ترمیم، شادابی و طراوت بخشی به پوست می‌شود.

 

4-سلامت بدن

روش زندگی کردن به طور سالم را بیاموزیم. با قطع مصرف دخانیات، داشتن رژیم غذایی مناسب و مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه، نوشیدن آب فراوان در طول روز و ورزش کردن از موارد مهم برای سالم نگهداشتن بدن است.

جلوگیری از تنش و هیجان های روحی، پرهیز از کم و زیاد کردن بیش از حد وزن و استفاده نکردن از مواد قندی و غذاهای چرب از موارد دیگری است که برای داشتن یک بدن سلامت باید به آن توجه شود.

5-مقدار خواب مناسب

برای داشتن پوستی سالم باید به تأثیر ساعات خواب شبانه در حفظ کردن سلامت و شادابی پوست توجه کنید.

در ساعت 12 شب سلول های پوستی کاملا فعالیت میکنند و سم زدایی از پوست را انجام می دهند. به ویژه در ساعت های 2 تا 3 بعد از نیمه شب که در خواب عمیق هستید، سم زدایی پوست بیشتر می شود. بنابراین شب ها در زمان مناسب بخوابید. تا بتوانید صبح پوستی شفاف داشته باشید. چون بهترین زمان برای زنده کردن و آرام شدن پوست، رعایت کردن ساعت های ضروری خواب شبانه است.

 

6-مراقبت های پوست در شب

حتما قبل از خواب صورت خود را به طور کامل از آلودگی های محیط و مواد آرایشی که در روز استفاده کرده اید پاک کنید. همچنین از کرم های دور چشم برای جوانسازی آن ناحیه استفاده کنید.

با محصولاتی که آبرسان مناسبی هستند،  پوستتان را آبرسانی کنید و همواره آن را مرطوب نگه دارید. این اقدامات موجب  برگشتن رطوبت از دست رفته ی صورت در طی روز میشود. و همچنین در موقع خواب ویژگی کشسانی پوست حفظ می شود.

 

محصولات مراقبتی برای انواع متفاوت پوست که خانم ها باید استفاده کنند

 کلیه ی محصولات مراقبت از پوست، در چند دسته ی زیر جای می گیرند:

 

1-صابون‌ها و محصولات پاک‌کننده ی پوست

2- تونر ها و سرم‌های جوان کننده ی پوست

3- محصولات مرطوب‌کننده‌

4-اسکراب‌ها که خاصیت لایه‌برداری دارند

5- ماسک‌ها برای پاکسازی و جوانسازی پوست

برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.http://iranjeunesse.com

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو