payamgps.com

برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم؟

برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم؟

 

داشتن پوستی زیبا به ویژه پوست صورت، یکی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه های افراد و به طور خاص دغدغه ی خانم ها است. توصیه می شود به جای استفاده کردن از دارو ها و مواد شیمیایی، رژیم های غذایی کامل و  مناسبی را برای داشتن پوستی سالم به کار بگیرید. در ادامه در رابطه با مهم ترین موادی که باید در رژیم غذایی تان وجود داشته باشند صحبت خواهیم کرد.

 

ویتامین C

 

تلاش کنید غذاهایی که انتخاب می کنید، به اندازه کافی دارای ویتامین C باشند. شما نیاز دارید به طور روزانه ۷۵ میلی گرم ویتامین C استفاده کنید. یک پرتقال در هنگام خوردن صبحانه و ۶ برش از فلفل دلمه ای زرد در کنار سالاد ناهارتان ویتامین C روزانه بدنتان را تامین خواهد کرد. همچنین اگر یک فنجان بروکلی در کنار شام میل کنید و در شب هم یک کاسه توت فرنگی به عنوان دسر میل کنید کنید، دیگر با کمبود ویتامین C مواجه نخواهید شد.

 

غذاهای حاوی ویتامین C

 

مرکبات، گوجه فرنگی، فلفل قرمز، کلم پیچ و طالبی دارای ویتامین C کافی هستند. به منظور تقویت بیشتر پوست به همراه مصرف ویتامین C، می شود از انواع توت ها، تمشک، زغال اخته و انار نیز استفاده کرد. این میوه ها حاوی الاژیک اسید هستند که می تواند با آثار زیانبار پرتوهای فرابنفش مقابله کنند.

پروتئین کم چرب

 

در پژوهش های متخصصان در زمینه ی پوست، خانم هایی که پروتئین کمتری در رژیم غذایی شان بود، چهره شان بیشتر چروک داشت. متخصصان پوست اعتقاد دارند، پروتئین ساختمان اصلی کلاژن است. زمانی که کلاژن و دیگر پروتئین ها تجزیه می شوند، پوست در خود جمع می شود. این امر موجب ایجاد چین و چروک می شود. شما خواه یک استیک بخورید و خواه سینه ی مرغ بدون چربی، پوست تان کلاژن را می سازد. اما هر چقدر چربی کمتری استفاده کنید، وزن تان هم در محدوده ی مناسبی خواهد ماند.

 

غذاهای حاوی پروتئین کم چرب

 

مرغ و سایر پرنده ها بدون پوست، سفیده ی تخم مرغ و ماهی بهترین غذاهای دارای پروتئین کم چرب هستند.

اگر قصد دارید گوشت گوساله یا گوسفند استفاده کنید، سعی کنید تکه های دارای چربی کمتر مانند مغز ران را مصرف کنید. تحقیقات نشان داده است که توفو یا همان پنیر سویا هم گزینه ی مناسبی است.

 

نان مناسب

 

اگر در رژیم غذایی خود برنج و نان سفید یا کیک هایی که با آرد سفید درست شده اند را مصرف کنید. همچنین تمام غلات فرآوری شده را با غلات کامل عوض کنید، بدن و پوست سالم تری خواهید داشت.

 

دانه های فرآوری شده موجب افزایش یافتن سطح انسولین و همچنین موجب ایجاد التهاب می شود، که به پوست صدمه می زنند. به علاوه دانه های غلات کامل سرشار از سلنیوم می باشند. این ماده باعث مقابله با اثرات زیانبار پرتوی فرابنفش می شود.

 

امگا3

 

غذا های دریایی مانند ماهی سالمون، مقدار زیادی از اسید چرب امگا۳ را وارد بدن شما می کنند. این ماده از پوست تان در برابر آثار زیانبار نور خورشید حفاظت می کند. امگا۳ از پوست در برابر آفتاب سوختگی نیز محافظت کند.

 

غذاهای حاوی امگا3

 

تلاش کنید هفته ای دو بار، و هر بار ۱۲۰ گرم غذای دریایی دارای امگا۳ مصرف کنید. افزون بر ماهی سالمون و ماهی آزاد، ماهی هایی مانند ماهی ساردین، سنگسر، شیرماهی و قزل آلای رودخانه ای هم گزینه های مناسبی هستند. همچنین گردو، روغن کانولا، بذر کتان، تخمه ی کدو و توفو دارای ترکیبی به نام ALA می باشند که بدن می تواند آن را به ترکیبی شبیه اسید چرب امگا۳ تبدیل کند. البته میزان بیشتری از ماده ی ALA نیاز است تا مقدار امگا3 ضروری بدن ساخته شود.

آنتی اکسیدان ها

 

قسمت های زرد، نارنجی و قرمزی که در میوه ها و سبزیجات و  ادویه ها دیده می شوند، کاروتنوئید می باشند. این ماده نوعی آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد را نابود می کند. بنابراین با جمع شدن بیشتر کاروتنوئید در پوست، می توانید چین و چروک کمتری نسبت به افرادی که سطح کاروتنوئید پوست شان پایین است داشته باشید.

 

بتاکاروتن که شاید بیشتر نام آن را شنیده باشید، نوعی کاروتنوئید می باشد. این ماده نه تنها رادیکال های آزاد را نابود می کندف بلکه با زیاد شدن سن باعث تولید کلاژن و گلیکوز آمینوگلیکان ها می شود. این مواد به نگهداری آب پوست و شاداب ماندن آن کمک می کنند. لیکوپــن کاروتنوئیدها دیگری است.

 

غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ها

 

پژوهش ها بیان داشته اند که خانم هایی که برای مدت ۱۲ هفته روزانه ۵۰ گرم رب گوجه فرنگی دارای لیکوپن مصرف کرده اند، زمانی که در معرض پرتوهای فرابنفش قرار گرفتند، نسبت به گروهی که هیچ گونه ای از گوجه فرنگی استفاده نکرده بودند، صدمه ی کمتری به پوستشان رسید.

در این رابطه بخوانید:

چگونه از پوستمان مراقبت کنیم؟

ویتامین های مورد نیاز پوست

 

بهترین میان وعده ها که به سلامتی پوستتان کمک می کنند

 

1-لبنیات کم چربی

شیر غنی شده، سرشار از ویتامین A است. این ویتامین موثرترین ویتامین برای سالم ماندن پوست است. بعضی ماست ها هم دارای ویتامین A می باشند. ماست های پروبیوتیک دارای باکتری های زنده هستند.  به وسیله ی این باکتری ها می توانند به هضم و جذب مواد مغذی به شکل بهتری کمک کنند.

 

2-چای سبز

 

چای سبز سرشار از پلی فنول ها می باسد. این مواد آنتی اکسیدان هایی دارای خاصیت ضد التهابی هستند. مصرف همیشگی چای سبز به میزان ۲ تا ۳ فنجان در روز، قادر است در بهبود بافت پوست و جلوگیری از ایجاد چروک اثرگذار باشد. البته این نوشیدنی موجب می شود سلول هایی که در معرض نور آفتاب صدمه دیده اند، سریع تر خودشان را ترمیم کنند. به علاوه، پلی فنول های موجود در چای سبز قادر هستند موجب کم شدن خطر سرطان غیرتوموری پوست شوند.

 

3-میوه ها

 

میوه ها و سبزی های نارنجی مثل هویج، طالبی، زردآلو، پرتقال و سیب منابع بسیار مناسبی از بتاکاروتن می باشند.

سبزی هایی که سبزرنگ هستند، مانند اسفناج، کلم پیچ، چغندر و گونه های مختلف کلم های سبزرنگ هم علاوه بر بتاکاروتن، دارای کاروتنوئید دیگری به اسم لوتئین می باشند. در نتیجه تلاش کنید مقداری مریم گلی، جعفری، رزماری یا گشنیز به غذای روزانه ی خود بیفزایید. برای زیاد کردن جذب کاروتنوئیدها پیشنهاد می شود سبزی های خود را به همراه آووکادو مصرف کنید. خوردن سالاد حاوی ۱۵۰ گرم آووکادو قادر است جذب مقدار کاروتنوئید دیگری به اسم آلفا کاروتن را 7/2 برابر و جذب لوتئین را تا 5/1 برابر زیاد کند.

برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند. http://iranjeunesse.com

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو