payamgps.com

راه های مراقبت شبانه روزی از پوست

راه های مراقبت شبانه روزی از پوست

شیوه های مراقبت از پوست در هنگام روز

 

روزتان را با یک حمام آب گرم شروع کنید. این شیوه از مراقبت های پوست در روز است. بخار دوش آب گرم در اول صبح، روزنه های پوستتان را باز می‌کند و موجب می‌شود تا مواد پاک کننده‌ بهتر اثر بگذارند.

ولی در نظر داشته باشید همان صابونی که در شب از آن استفاده می‌کنید را در صبح استفاده نکنید. پوست شما در ابتدای صبح مقدار کمی کثیف است. ولی در پایان روز میزان آلودگی آن بیشتر است. اگر از همان شیوه ی شستشو در صبح استفاده کنید، روغن‌های مورد نیاز برای پوستتان از بین می روند.

تمییز کننده های روز

برای شستشو در هنگام صبح، از یک تمییز کننده‌ با فرمولاسیون ملایم استفاده کنید. اگر بعد از شستشو، پوستتان خشک شد بدین معنی است که پاک کننده‌تان، بیش از حد قوی بوده است.

حلقه‌های سیاه دور چشم، موجب می‌شوند که چهره تان خسته به چشم بیاید. می شود با استفاده از ژل یا کرم های چشم دارای کافئین با حلقه های سیاه دور چشم مقابله کرد. خون موجود در مویرگ‌ها ممکن است در نواحی زیر چشم جمع شوند و حالت تیرگی به وجود بیاورند.

محصولات مناسب برای روز

محصولات دارای کافئین قادر هستند تفاوت زیادی در گردش مایعات اطراف چشم به وجود بیاورند. برای مصرف، به وسیله ی انگشت حلقه‌تان، این کرم‌ها را روی صورت پخش کنید. روی ناحیه ی حساس چشم فشار یا کشش زیادی وارد نکنید.

 

به دلیل اینکه پوست در روز به مراتب بیشتر از شب، قابل آسیب دیدگی است، باید برای مراقبت کردن از آن، اموری را انجام دهید. پیش از استفاده از مرطوب کننده، از یک کرم ضد آفتاب با قابلیت حفاظت کامل استفاده کنید. این کرم باید بتواند جلوی اشعه هایUVA و UVBرا بگیرد. همچنین می توانید یک مرطوب کننده با SPF بالا استفاده کنید.

برای حصول بهترین نتیجه، از کرمی که دارای آنتی اکسیدان‌های قدرتمند مثل ویتامین هایC  و E  است برای پوستتان استفاده کنید. تا در کل مدت روز در برابر رادیکال‌های آزاد، محافظت بیشتری از پوستتان کند.

راه های مراقبت از پوست در هنگام شب

هر برنامه‌ی مراقبت از پوست در شب، در ابتدا باید صدمه ی وارد شده به پوست را در طی روز بی اثر کند. در مرحله ی آغازین، با یک محصول مناسب، آرایشتان را به خوبی پاک کنید. پس از آن، با یک پاک کننده‌ی قوی، آلودگی های باقی مانده را از پوستتان بزدایید. پس از آن، به وسیله ی یک لایه بردار با فرمولاسیون ملایم، سلول‌های مرده‌ی پوست را از روی آن بردارید.

لایه بردارها، لایه‌ی بالایی پوست را تحت تأثیر قرار می دهند.  به این دلیل که محصولات ترمیمی شب، قادر باشند به گونه ی موثرتری به پوست جذب شوند.

مصرف رتینول و رتینوئید

استفاده از رتینول و رتینوئیدها در شب، امری بسیار حائز اهمیت است. به این دلیل که این مواد در شب، به دلیل نبودن آرایش و تنش های محیطی، تاثیر بهتری بر روی پوست دارند. برای پیشگیری از خشکی و قرمزی، ۲۰ دقیقه پیش از استفاده کردن از کرم رتینوئید، پوستتان را پاک کنید.

پوست مرطوب، احتمال حساس شدن را زیاد می کند. پس از ۲۰ دقیقه مرطوب کننده به پوستتان بمالید. یا به آهستگی کمی از کرم حاوی رتینول را با مرطوب کننده ترکیب کنید. هنگام خریداری مرطوب کننده‌ی شب، سعی کنید کرم‌ها و روغن‌های با فرمولاسیون سنگین‌تر با مواد ضد التهاب و تسکین دهنده مثل چای سفید و بابونه را انتخاب کنید.

در این رابطه بخوانید:

چگونه از پوستمان مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست در دوران نوجوانی

رسیدگی به تمام پوست در هنگام شب

پس از رسیدگی به پوست صورتتان، نواحی دیگر بدن را فراموش نکنید. افراد برای محصولات صورت، هزینه ی زیادی می‌کنند، ولی پوست بقیه‌ی نواحی بدنشان را به کلی فراموش می‌کنند. بهتر است برای کل بدنتان با لیفی گیاهی عمل لایه برداری را انجام دهید. تا گردش خون زیاد شود و درخشندگی پوست افزایش یابد. پیش از خواب، از یک روغن درمانی برای پوست سر و موهایتان استفاده کنید.

اطراف چشم

 

یکی از اولین قسمت هایی که علائم پیری را نشان میدهد دور چشم است. پوست نواحی دور چشم بسیار نازک و ظریف است. بنابراین به سادگی رطوبتش را از دست میدهد و سریع خشک خواهد شد. کرم دورچشم در نواحی دور چشم به منظور پیشگیری از چروک شدن زیر چشم احتیاج است.

 

محصولات خیلی ارزان نخرید

 

محصولات خیلی ارزان معمولا کیفیت خوبی ندارند و بسیار چرب هستند. همچنین  ممکن است یعضی از مواد شیمیایی بسیار تند نیز در آنها باشد که پوست را تحریک کنند و به آن آسیب برسانند.

 

ورزش روزانه

 

ورزش کردن، افزون بر اینکه، برای بدن و قلب فواید زیادی دارد، در پوست هم اثر خود را نشان می دهد. ورزش موجب می شود کلیه ی سموم از روزنه های پوست تمیز شود. زیرا گردش خون در پوست به طور بهتری رخ می دهد.
برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند. iranjeunesse.com

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو