payamgps.com

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست

 

مهم ترین موضوع برای بسیاری از افراد این است که پوستی سالم، شفاف، صاف و بی نقص داشته باشند. بر خلاف تصور عموم، داشتن پوستی عالی نیازمند مصرف محصولات معجزه گر و نادر نیست. زیرا فقط با یک سری روش ها و عادات مناسب و ساده می توانید چنین پوستی را به دست آورید. اجازه دهید، در این مقاله، این عادتها را از زاویه ی دیگری مطرح می کنیم. بدترین و آسیب رسان ترین عادت هایی که دفعات زیادی آنها را انجام میدهیم چه هستند؟

1- استفاده از پاک کننده های نامناسب

بیشتر افراد فکر میکنند که اگر پاک کننده ای زیاد کف کند، پاک کننده ی خوبی است. به طور یقین با این کار، پوست افراد بیش از حد تمیز می‌شود. کف کردن زیاد معمولا نشانگر این است که پاک کننده، دارای مواد پاک کننده ی آسیب رسان است است. مثل سولفات لاریل که چربی‌های مورد نیاز پوست را از بین می‌برد. همچنین صابون های قالبی که برای پوست صورت مناسب نیستند. به جای اینها دنبال پاک کننده‌هایی باشید که دارای اسیدهای چرب می باشند. زیرا در حقیقت پوست شما را تقویت می‌کنند. مثل محصولات پاک کننده ی مخصوص پوست صورت. اگر دارای پوست خشکی هستید، پاک کننده‌های چرب را پیشنهاد می کنیم که آلودگی ها و آرایش صورت شما را بدون نابود کردن لایه ی طبیعی محافظ پوست تمییز می‌کنند.

2- عدم استفاده از رتینویید

رتینول که یک گونه از ویتامینA می باشد. این ترکیب تنها ترکیب تازه ای است که اثبات شده از خطها و چروکها جلوگیری می‌کند، همچنین خط و چروک هایی را هم که وجود دارند کمتر می‌کند. پیشنهاد می شود بعد از 30 سالگی با یک متخصص پوست مشورت کنید تا رتینویدهای قوی را برایتان تجویز کند. ولی محصولات خوب زیادی وجود دارند که دارای رتینول کمتری می باشند.

3- بیش از حد وقت صرف کردن جهت مراقبت از پوست

شاید خریداری کردن محصولات گران قیمت با بسته بندی زیبا و شیک از بوتیک‌ها احساس خوبی را به شما بدهد و فکر کنید که به بهترین شکل دارید از پوستتان مراقبت می کنید. اما باید بدانید که پوستتان برای اینکه عالی باشد صرفا نیاز به محصولات گران قیمت ندارد. اگر باید محصولی را انتخاب کنید، پول خود را برای خرید رتینوید مصرف کنید و سایر نیازهای خود را با تجویز پزشک تان تهیه کنید.

در این رابطه بخوانید:

راه های مراقبت شبانه روزی از پوست

چگونه از پوستمان مراقبت کنیم؟

4- ماساژ غیر صحیح صورت

برخی از افراد فکر می کنند اگر صورت خود را ماساژ دهند، پوست لطیفی خواهد داشت. ولی مطالعات نشان داده اند که پوست 80% از افراد بعد از ماساژ دادن صورت از بین می‌رود. بیشتر متخصصین زیبایی نمی‌دانند که چه نوع محصولی برای چه نوع پوستی مناسب است. احتمال دارد ترکیباتی را پیشنهاد کنند که جوشها را بدتر کند. یا اینکه از چربی‌های استفاده کنند که موجب تحریک پوست های حساس شوند.

احتمال دارد شیوه ی ماساژ دادن اشتباه باشد. حتی اگر پوست شما دچار عارضه و خرابی نشود، اگر به شیوه ی درستی ترکیبات انتخاب شوند و یا ماساژوری ماهر آن را انجام دهد از پیری زودرس شما می تواند جلوگیری کند. ولی ماساژ صورت اثر طولانی مدت روی پوست شما نخواهد داشت.

5- شستن نامناسب صورت

همواره صورت خود را بعد از شستشو با نرم کننده در حمام و محصولاتی که به موهای خود می زنید شستشو دهید، نه اینکه پیش از حمام این کار را بکنید. زیرا بیشتر نرم کننده‌ها دارای ایزوپروپیل  هستند که مسدود کننده ی روزنه های پوست است. و دیگر محصولاتی که برای مو استفاده می شوند، معمولا دارای روغن نارگیل می باشند. هر دوی این ترکیبات جوش زا هستند، که شما تمایل ندارید به پوستتان بزنید.

شستن زیاد صورت موجب ازبین رفتن چربی طبیعی پوست شده و PH پوست را برای ایجاد آسیب های بیشتر مستعد می کند. بنابراین فقط از پاک کننده های ملایم استفاده کنید. در صورت عدم دسترسی، شبها پیش از خواب، از آب لیموی ترش با یک پنبه جهت پاک کردن آرایشتان استفاده کنید.

6- هر روز استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب

این اشتباه است که فقط وقتی که به کنار دریا می‌روید و یا تنها در روزهای تابستان از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. باید هر روز این کار را انجام دهید. اگر قرار است زمان طولانی در معرض مستقیم نور خورشید باشید، باید بیشتر از پوستتان مراقبت کنید. ما غالبا به طور ناگهانی در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید قرار می‌گیریم تا زمانی که در کنار دریا هستیم. هر لحظه ای که زیر آفتاب باشید را جدی بگیرید. زیرا اثر این لحظه ها بر روی پوستتان با هم جمع می شود. حتما هر روز با کرم ضدآفتاب با حداقل SPF30 پوستتان را پوشش دهید.

ایران ژنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو