payamgps.com

لایه برداری پوست

لایه برداری پوست

در این رابطه بخوانید:

اسکراب (لایه بردار) چیست؟

ژل روشن کننده ی لومینس

شاید اسم لایه برداری پوست را زیاد شنیده باشید. در این مقاله قصد داریم شیوه های مختلف لایه برداری پوست را برایتان توضیح دهیم.
لایه برداری در اصل زدودن سلول های مرده ی سطح پوست است. این عمل پوست شما را شفاف و صاف می کند.
لایه برداری با زدودن لایه ی بیرونی پوست، روند پوست اندازی را سرعت می بخشد. ولی انجام دادن بیش از حد آن، یا استفاده کردن از محصلات نامناسب احتمال دارد سبب آسیب دیدن یا خشک شدن پوست شود. بنابرین، از کجا باید بدانیم که پوستمان را به غلط لایه برداری نمی کنیم؟

شاید تا کنون درباره ی پیلینگ یا لایه برداری پوست شنیده باشید. شاید هم تا کنون کرم های لایه بردار یا اسکراب ها را مصرف کرده باشید. اما ممکن است ندانید که پیلینگ و لایه برداری شیوه های متفاوت با مکانیسم های مختلفی دارد. هرکدام از این شیوه ها را پزشک متخصص پوست با دقت به شرایط پوست شما پیشنهاد می دهد.

شیوه های لایه برداری پوست

در برخی از موارد به کار گیری روش های متنوع پیلینگ به منظور صاف کردن پوست و برطرف کردن لک ها و مشکلات پوستی راه حل مناسبی است. نتایج به دست آمده از آن هم کاملا قابل پیش بینی است و همچنین اگر به درستی انجام شود، عوارض قابل توجهی ندارد.
لازم به ذکر است که پیلینگ و لایه برداری صرفا به منظور درمان مشکلات پوستی استفاده نمی شود. بلکه بعضی اوقات برای رفع چین و چروک ها یا حتی درخشان و شفاف کردن پوست این شیوه به کار گرفته می شود.

شیوه های متفاوت لایه برداری پوست

اسیدها و آنزیم های ویژه ای موجب زدودن سلول های مرده می شوند. در واقع یک سوختگی شیمیایی ضعیف و کنترل شده در پوست پدید می آید. همچنین سلول های مرده بعد از جدا شدن از پوست، جای خود را به سلول های سالم و جوان می دهند. لایه برداری بر مبنای نوع ماده ی به کار رفته، غلظت ماده و زمانی که روی پوست می ماند، فرق دارد.

لایه برداری به شکل سطحی

فرآیند لایه برداری در اپیدرم یا لایه ی سطحی پوست به وجود می آید.

این روش برای بر طرف کردن کدری و تیرگی پوست، چروک ها و خطوط سطحی و زودرس و درمان اثرات قدیمی جوش کاربرد دارد.

مواد لایه برداری معمولا از گروه هیدروکسی اسیدها شامل آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید با غلظت های 2 تا 7 درصد تشکیل شده اند.

لایه برداری به شکل متوسط

این شیوه در مقایسه با لایه برداری های سطحی، با عمق بیشتری داخل پوست نفوذ می کند. بهتر است این شیوه در پوست دیگر قسمت های بدن به غیر از صورت استفاده شود.

این روش برای درمان ضایعاتی مثل اسکارهای حاصل از آکنه، خطوط موجود در پوست، تفاوت رنگ پوست و تغییر کردن پوست در اثر نور خورشید به کار می رود.
ترکیبات مواد استفاده شده در این روش بیشتر شامل تری کلرو استواستیک (TCA) با غلظت متوسط است.

لایه برداری به شکل عمقی

محصولات استفاده شده برای این روش، از قوی ترین لایه بردارهای پوست هستند.
این شیوه برای درمان چین های خشن موجود در پوست، آثار عمقی حاصل از زیاد شدن سن و نور خورشید، همچنین اسکار های پوستی و ضایعات رشد کرده ی پیش سرطانی به کار می رود.

ترکیبات مهم این شیوه بدین شکل است که در محلول های این مواد از ترکیبات دارای فنل استفاده می شود. این شیوه عوارضی مثل بیهوشی و بعضا لزوم بستری شدن را هم به همراه دارد.
این را به خاطر داشته باشید که پیلینگ و لایه برداری فقط به منظور درمان مشکلات پوستی نمی باشد.

لیزر و لایه برداری

لیزر یکی از درمان های رایج است که متخصصان پوست و مو آن را به طور گسترده انجام می دهند. این روش کاربردهای گسترده ای در درمان بعضی بیماری های پوستی مانند ضایعات عروقی شامل همانژیوم، ماه گرفتگی، درمان زخم های برجسته و کلوئید، درمان اسکارهای متفاوت، درمان بعضی لک ها مانند کک ومک و جوان سازی پوست دارد. لیزر در عمل لایه برداری هم اثر دارد.

لایه برداری با شیوه ی CO2

این شیوه از شیوه های نوین لایه برداری است. در این شیوه یک قسمت از پوست را انتخاب کرده و آن را به طور سراسری لایه برداری می کنند.

لایه برداری به شیوه ی فراکشنال

در این شیوه، در هر جلسه ی درمان، مقداری از سطح درمان شده دست نخورده باقی می ماند. در نتیجه، پوست با سرعت زیادی ترمیم خواهد شد. و همچنین عوارض کمتری از روش لیزر دارد.

کرم های اسکراب

این کرم ها به عنوان خراش دهنده و ساینده ی پوست مورد استفاده قرار می گیرند. کرم ها و صابون های اسکراب دارای دانه های خشن می باشند تا سلول های مرده ی موجود در سطح پوست را بزدایند.

این روش در درمان ضایعات پوستی مانند جوش های پوستی سرسیاه یا سفید، چربی زیاد پوست، زبری پوست و زیاد کردن اثر داروهای موضعی استفاده می شود.

لایه برداری به شیوه ی مکانیکی

در روش لایه بردارهای مکانیکی، موادی که خاصیت سایندگی دارند، وجود دارد. این مواد مانند سنباده روی سطح پوست کشیده شده و سلول های مرده را از سطح پوست می زدایند. با استفاده ی مداوم از این روش و اثر و نفوذ داروهای پوست، اثر این روش چند برابر می شود. بنابراین برای درمان دارویی مانند بهبود لک های صورت بسیار مناسب است.

شیوه ی میکرودرم ابریژن

این روش توسط دستگاه انجام می شود. این روش، پودری حاوی کریستال های سخت اکسیدآلومینیوم را با فشار روی پوست می پاشد. پس از آن، این دستگاه، یک فشار منفی به پوست می دهد. یعنی عملی مانند بادکش انجام می شود. از ترکیب این سایش و ایجاد کردن فشار منفی، یک لایه برداری مکانیکی به شکلی مؤثر برای پوست رخ می دهد.

این روش برای درمان روزنه های باز پوست، درمان جوش های سرسیاه و سرسفید، محو شدن شدن لک های موجود در صورت و بدن و درمان کردن چین و چروک های ظریف استفاده می شود.

شیوه های سنتی

در گذشته، کیسه کشیدن در حمام های سنتی رواج زیادی داشته است. این مثالی از لایه برداری به شیوه ی مکانیکی می باشد. وقتی با سفید آب نیز همراه می شود، مقدار لایه برداری آن نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین، این عمل اثر بیشتری خواهد داشت. حتی استفاده از سنگ پا به منظور کم کردن زبری کف پا موردی دیگر از لایه برداری به شیوه ی مکانیکی می باشد.

لایه برداری به شیوه ی خانگی

با استفاده کردن از مواد طبیعی که در هر خانه ای موجود است، می توانید پوست را لایه برداری کنید. در اصل می توانید با مواد طبیعی لایه بردارهای شیمیایی و لایه بردارهای مکانیکی، هر دو را بسازید.

لایه بردار های شیمیایی که خانگی تهیه شده اند

آنزیم های طبیعی که به منظور لایه برداری به کار گرفته می شوند، به طور معمول از آناناس، انبه و کدو تنبل گرفته می شوند. آنزیم های موجود در این میوه ها را می توانید در تهیه ی ماسک های خانگی خود استفاده کنید و با آنها از پوست تان عمل لایه برداری را انجام دهید. این آنزیم های لایه بردار همچنین در قارچ، تمشک، گیلاس، انار، گوجه فرنگی، انگور ، هلو، خیاز، توت فرنگی و زرد آلو و غیره وجود دارند.

لایه بردارهای مکانیکی که خانگی تهیه شده اند

می توانید مواد پودری و زیر را در شامپوی بدنتان بریزید. با این کار یک اسکراب ساخته اید. اگر دارای پوست خشکی هستید، توصیه می شود آرد جوی دو سر مصرف کنید. اگر پوست تان طبیعی است، می توانید برای ساخت اسکراب از شکر استفاده کنید. اگر تمایل دارید پوست تان خشک شود، بهترین انتخاب نمک است. آرد گندم هم برای ساخخت اسکراب ویژه ی پوست های چرب و مستعد جوش مناسب است.

ایران ژنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. https://iranjeunesse.com

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو