payamgps.com

ماساژ صورت و رفع چروک ها

ماساژ صورت و رفع چروک ها

دراین رابطه بخوانید:

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست

میکروکرم ایجلس و چروک ها

شش تکنیک مهم را برای ماساژ صورت یاد بگیرید

با انجام دادن تکنیک‌های شش گانه ی ماساژ صورت، افزون بر این‌که از ایجاد چین و چروک‌های صورت جلوگیری می کنید، خواهید توانست به جوان‌سازی سلول‌های پوست نیز کمک کنید و صورتتان را چندین سال جوان‌تر کنید.

یکی از مهم ترین فایده های ماساژ صورت، جلوگیری از پیر شدن پوست و جوانی و شاداب شدن پوست است.

شروع ماساژ صورت

برای آغاز ماساژ صورت قبل از هر چیز نیاز است صورت خود را از هر نوع مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنید. پس از آن صورت‌تان را بشویید و آن را با حوله‌ای نرم به خوبی خشک کنید. پس از آن قدری روغن زیتون یا بادام را تهیه کنید و در اتاقی آرام، ماساژ به عضلات صورت‌تان را شروع کنید. ظرف روغن را نزدیک خود بگذارید تا بتوانید در موقع نیاز، نوک انگشتان خود را به روغن آغشته کنید.

1-برای شروع ماساژ صورت ناحیه ی پیشانی را انتخاب کنید

ماساژ پیشانی را با روغن انجام دهید

بهترین حالت به منظور ماساژ دادن صورت این است که در برابرتان آینه‌ای قرار دهید و به طور مستقیم در آینه به چشمانتان نگاه کنید. پس از آن سر انگشتانتان را به روغن آغشته کنید و آن‌ها را روی خط عمودی میان دو ابرو بر روی پیشانی بگذارید. همچنین به آهستگی نوک انگشتان هر دو دست را به طرف بیرون پیشانی و شقیقه‌ها مالش دهید.

این عمل را باید به آهستگی انجام دهید. هر دفعه که آن را تکرار می‌کنید، مقدار کمی بر فشار نوک انگشتان‌تان اضافه کنید.

ماساژ صورت باعث تقویت کردن عضله ها و پوست قسمت پیشانی می شود. برای افرادی که موقع صحبت کردن زیاد از عضله های پیشانی خود را زیاد به کار می گیرند. روی پیشانی این افراد چین‌های افقی و عمودی زیاد به وجود می آید، ماساژ صورت برای این چین ها بسیار کارساز است. این ناحیه از صورت را به مدت 2 تا 3 دقیقه مالش دهید.

2-با ماساژ دادن صورت چین و چروک ابرو را از بین ببرید

ماساژ صورت به منظور پیشگیری از بروز چین و چروک ابرو کارساز است.

حتما برای‌تان پیش آمده که در زمان گفت‌وگو با دوستان یا آشنایان خود متوجه شده باشید که دوستتان یکی از ابروهایش را بالا می برد. این کار باعث می‌شود تا با گذشت زمان چین و چروک عمیقی بالای ابروی او مشاهده شود. ماساژ صورت برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک ابرو در افرادی که معمولا ابروی خود را بالا می اندازند، بسیار کارساز است.

این افراد نیاز دارند با نوک انگشتان دست خود، ابروهایشان را ماساژ دهند. به طوری که انگشت وسط آن‌ها که بلندترین انگشت می باشد، بر روی ابروها حرکت کند. بقیه ی انگشتان نیز باید عضلات زیر و بالای ابرو را لمس کنند.

در این حالت زمانی که به پایان ابرو می رسید، با چرخش دادن به طرف پایین روی شقیقه‌ها را هم لمس کنید. این کار را چند دفعه تکرار کنید. تکرار کردن این ماساژ به سمت خواب ابرو از سمت داخل به سمت شقیقه‌ها و در زمان 3 تا 5 دقیقه‌ بسیار اثرگذار است.

3- ناحیه ی پشت لب‌ها را هم ماساژ دهید

یکی دیگر از نواحی ای که احتمال دارد پس از 45 سالگی چین و چروک‌ها ایجاد شوند، فاصله ی بین لب بالایی و بینی می باشد. برای جلوگیری از ایجاد چین‌های عمیق در این قسمت، مناسب ترین روش به کار گیری ماساژ فشاری در این قسمت است.

برای آغاز این روش نوک انگشت هر دو انگشت سبابه تان را روی گودی بالای لب بگذارید، سپس آن قسمت را به ‌مدت 30 ثانیه به طور ملایم فشار دهید. پس از آن نوک انگشتان هر دو دستتان را به آهستگی به طرف گوشه‌های لب بکشید و تا نزدیکی لاله ی گوشتان این کار را ادامه دهید. فراموش نکنید که قبل از انجام این کار، نوک انگشتان‌تان خود را به اندکی روغن آغشته کنید.

4-با انجام ماساژ صورت از افتادن عضله های لب جلوگیری کنید

افتادگی عضله های لب هم یکی دیگر از عوارضی است که بیشتر خانم‌ها در سن بالای چهل سال با آن مواجه می‌شوند. این مشکل در بعضی از افراد به طور سطحی و در بعضی دیگر به خاطر بی توجهی، شبیه خطوط عمیق مایل به سمت پایین مشاهده می‌شود.

برای جلوگیری از ایجاد این افتادگی و همچنین بروز خطوط زیر لب و اطراف چانه، مهمترین کار، ماساژ عضله های این قسمت است. برای ماساژ فقط کافی است با نوک انگشت هر دو انگشت سبابه تان، نقطه ی گودی روی گونه ها را تا 30 ثانیه فشار دهید. پس از انجام این کار، با وارد کردن فشار کمی، هر دو انگشت سبابه را به طرف گوشه‌های خارجی لب پایینی هدایت کنید و عضله های این قسمت را تقویت کنید.

5-ماساژ صورت برای تقویت عضله های گونه به وسیله ی کف دست

تقویت کردن عضله های گونه به وسیله ی کف دو دست صورت می گیرد.
برای تقویت کردن عضله های گونه هم راه‌حل‌های گوناگونی وجود دارند. یکی از آن‌ها، ماساژ عضلات ناحیه ی گونه است. برای آغاز ماساژ در مرحله ی اول کف هر دو دست را به مقدار کمی روغن آغشته کنید. پس از ان انگشتانتان را روی دو طرف صورت‌ بگذارید، به طوری که کف هر دو دست‌ هایتان بر روی عضله های گونه قرار داشته باشد. پس از آن، کف دست‌ها را از زیر گونه به طرف بالا بکشید.

اما مراقب باشید که در زمان پایین آوردن کف هر دو دست، دستانتان را از روی صورت‌تان بردارید و دوباره آنها را روی گونه‌هایتان قرار دهید. با این کار عضلاتتان را به طرف بالا هدایت کنید. با تکرار این عمل به‌مدت 3 تا 5 دقیقه خواهید توانست عضله های گونه ی خود را تقویت کنید. تا آنها فرم بهتری داشته باشند و به شما ظاهر بهتری ببخشند.

6- در ماساژ صورت نقطه ی روی گونه را برای سه دقیقه فشار دهید

روی هر دو گونه نقطه‌ای هست که ماساژ دادن آن باعث زیاد شدن نشاط و شادابی پوست می‌شود. این نقطه از نقاطی است که در طب سوزنی، طب سنتی چین و طب فشاری هم برای زیاد کردن نشاط و شادابی پوست به کار برده می شود. این نقطه دقیقا روی گونه‌ها و موازی با لاله ی گوش به طور قرینه وجود دارد.

برای ماساژ دادن این دو ‌نقطه فقط کافی است از دو انگشت سبابه ‌تان کمک بگیرید. برای این کار این نقطه ها را برای مدت 3 دقیقه فشار دهید. فشار نباید به اندازه ای باشد که در گونه ی خود، دردی حس یا تغییر رنگی مشاهده کنید.

در ماساژ صورت به این نکات توجه کنید

امروزه استفاده از روش ها و تکنیک‌های ماساژدرمانی برای جوانسازی و شاداب کردن پوست در کشورهای مختلف و به وسیله ی متخصصان و کارشناسان در زمینه ی پوست و مو ثابت شده است.

این شیوه از کم‌خطرترین و کم‌هزینه‌ترین شیوه ها برای حفظ کردن جوانی و نشاط در خانم‌های جوان به حساب می آید. امروزه در بین خانم‌های میانسال هم طرفداران بسیاری دارد. به دلیل اینکه انجام آن دردسرهای دیگر روش های مبارزه با چین و چروک پوست را ندارد. مانند این که عوارض داروهای شیمیایی را به افراد وارد نمی‌کند.
از طرف دیگر هزینه بر نیست. به دلیل اینکه فرد می‌تواند با یاد گرفتن بعضی از آسان ترین اصول و تکنیک های ماساژدرمانی نزدیکان خود را ماساژ دهد. همچنین ماساژ را از یکی از نزدیکان خود دریافت کند.

تکنیکهای ماساژ صورت به سادگی می‌توانند شما را وجود از چین و چروک‌های سطحی و شاید بعضی از چین و چروک‌های عمیق خلاص کنند. چین و چروک هایی که گذر عمر به شما وارد کرده است.
این روش را برای 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید. نکته ی مهم این است که برای گرفتن نتیجه باید در اجرای ماساژ صورت تداوم داشته باشید.

ایران ژنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. https://iranjeunesse.com

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو