payamgps.com

شناخت محصول فینیتی (Finiti)

شناخت محصول فینیتی (Finiti)

در این رابطه بخوانید:

مکمل ضد پیری Finiti

درباره ی مکمل های ضد پیری بیشتر بدانید

  به شما توصیه می کنیم که پیش از استفاده از هر محصول در رابطه با بنیان علمی و ساز و کار آن بیشتر بدانید. این امر به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. و در عین حال با دید بازتری محصول مورد نظرتان را خریداری کنید. در همین راستا، در این مقاله، در رابطه با صحبت های دکتر امزلاگ پژوهشگر کمپانی جنس در رابطه با محصول فینیتی (Finiti) اطلاعاتی به شما خواهیم داد.

تلومرها

آیا تا کنون چیزی در رابطه با تلومرها (Telomeres) شنیده اید؟ تلومرها در انتهای کروموزم ها جای دارند. وظیفه ی آنها حفاظت و ساختن DNA می باشد. ولی قسمت هایی که تلومرها را تشکیل می دهند، همان DNA های تکراری می باشند. یعنی اینکه همه ی آنها متشکل از کدهای ژنتیکی یکسان می باشند که 2000 دفعه تکرار شده اند. اگر بخواییم با آوردن نمونه توضیح دهیم، تلومرها مثل انتهای پلاستیکی یک شِلنگ می باشند. مثل این وسیله ی پلاستیکی که  قسمت انتهایی شِلنگ را محافظت می کند. تلومرها هم انتهای DNA را از زدگی و خورده شدن حفظ می کنند.

DNA

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا خود DNA هم از قسمت های تکراری ساخته شده است؟ دلیل آن این است که همان یک سلول تقسیم و تکثیر می شود، بسیار اهمیت دارد که DNA موجود در کروموزم ها سالم بمانند و حفظ شوند. اگر هر دفعه که تقسیم سلولی انجام می شود، قسمتی از اطلاعات رمزگذاری شده در DNA ی خودمان را از دست بدهیم، زنده ماندن ما غیر ممکن خواهد بود. پس در هر دفعه تکثیر DNA، قسمتی از تلومر بریده می شود. اما این اتفاق جای نگرانی زیادی ندارد. زیرا یک بخش تکراری نوکلئوتید که همان واحد سازنده ی DNA است را از دست می دهیم. که یک کد تکراری است. اما کد یا همان اطلاعات آن بخش از دست رفته همچنان وجود دارند. DNA به طور غریزی به این صورت در کروموزم حفاظت می شود.

کوتاه شدن تلومر ها و پیری

  از سوی دیگر، پس از 50 تا 70 بار تقسیم، سلول های بدن ما به مرحله ای میرسند که دیگر تلومری برای محافظت کردن از DNA ندارند. بنابراین، آن سلول ها دیگر قادر به تکثیر خودشان نمی باشند. سلول ها در وضعیتی قرار می گیرند که ما آن را مرحله ی بازنشستگی نام گذاری کرده ایم. در این مرحله یا می میرند یا دیگر توان تکثیر شدن ندارند. این نقطه ی نهایی ” پیری ” نام دارد. و زمانی که همه ی سلول های بدنمان به این مرحله برسند، به دلیل پیری خواهیم مرد. امروزه می توانیم از راه اندازه گیری طول تلومرها سن بیولوژیکی سلول ها را مشخص کنیم. جنین حدود 15 هزار جفت بِیس کروموزوم در تلومر در خودش جا داده است. در ضمن بِیس (Base) واحد استاندارد اندازه گیری کروموزم است. طول کلی یک رشته ی DNA سه میلیارد جفت بیس می باشد. پس از تکثیرهای متعدد، نوزاد متولد شده 10 هزار جفت بِیس کروموزم در هر تلومر دارد. بنابراین ما 33 % از طول تلومر خودمان را در آغاز تولد از دست می دهیم. به عبارت دیگر، ما از موقعی که به دنیا می آییم در حال مردن هستیم! زمانی که طول تلومرها به پنج هزار جفت بِیس برسد، سلول های ما به مرحله ی پیری میرسند و خواهند مرد.

از دست دادن بیس کروموزوم ها و پیری

  بدن ما به طور تقریبی هر ساله 40 تا 50 جفت بِیس کروموزم از دست می دهد. از لحاظ نظری، 120 سال زمان مورد نیاز است تا تلومرهای ما به 5 هزار جفت بِیس برسد. به همین دلیل، دانشمندان اعتقاد دارند که حداکثر طول عمر باید حدود 120 سال باشد. افزون بر این، رکورد بیشترین طول عمر هنوز به یک خانم فرانسوی به اسم جیان کالمو (Jeanne Calment) تعلق دارد که در سال 1997 در سن 122 سالگی فوت کرد. کاهش ذخیره ی تلومر ها و از دست رفتن کارایی بدن وضعیت حتی بدتر هم می شود. زمانی که ذخیره ی تلومیها به 5 هزار می رسد. سیستم ایمنی کارایی خودش را از دست خواهد داد و در برابر بیماری های مزمن بسیار شکننده خواهیم شد.  

چرا تلومرها در بدن انسان شروع به کوچکتر شدن می کنند، در حالی که طول آنها در گونه های دیگر همواره ثابت است؟

  الیزابت بلکبورن (Elizabeth Blackburn) از داشنگاه کالیفرنیا-برکلی علت آن رو کشف کرد و جایزه ی نوبل سال 2009 را به همین دلیل به دست آورد. زمانی که او بر روی سلول های جنینی مطالعه می کرد، دریافت که سلول هایی که وظیفه ی تولید مثل را دارند، تلومرشان هیچگاه کوچک نمی شود. و این یکی از معجزه های طبیعت است. و این به این معنی است که اگر یک جنین تلومرهای کوتاه شده ی والدین خودش را به ارث ببرد زندگی برایش غیر ممکن خواهد بود. فرض کنید همه ی سلول های حیاتی که در دوران بارداری تکثیر میشوند، در عرض چند روز به پیری برسند. بنابراین، جنین هیچوقت رشد نخواهد کرد!  

دلیل کوچک نشدن تلومر ها در جنین

  خانم الیزابت بلکبورن دلیل این رخداد را متوجه شد. علت آن این است که سلول های جنینی دارای یک آنزیم ویژه به اسم تلومراز می باشند. که به شکل ژنتیکی همیشه فعال هستند. زمانی که تلومراز فعال می شود، شروع به ساختن همه ی قسمت های از دست رفته ی تلومر می کند.  که این امر مانند یه معجزه است. این آنزیم تکه به تکه ، بخش به بخش آنها را با جزئیات از نو می سازد. اما چرا این توانایی در همه ی سلول های دیگر وجود ندارد؟ الیزابت بلکبورن دریافت که همه ی سلول های ما دارای تلومراز می باشند. ولی متاسفانه آنها در حالت غیر فعال قرار دارند.  

آیا ژن تلومراز ها آنها را از فعالیت باز میدارد، چرا؟

  این رازی است که طبیعت هنوز آن را برای ما فاش نکرده است. ولی اگر بتوانیم کشف کنیم که چطور ژن تلومراز را در همه ی سلول هایمان فعال کنیم، ممکن است بتوانیم به راز جاودانگی دست بیابیم. در حال حاضر در بسیاری از آزمایشگاه های علمی دنیا دارند تلاش می کنند تا به این راز دست پیدا کنند! یکی از این مراکز تحقیقاتی شرکت جِرون (Geron) در ایالات متحده ی آمریکاست که در زمان مطالعه بر روی یک روش باستانی چینی به کشفی دست یافت. این مؤسسه دریافت که در ریشه ی گیاهی به اسم آستراگالوس مِمبرانوس یک عنصر بسیار ویژه وجود دارد که می تواند ژن تلومراز را فعال کند. اسم این عنصر را ” فعال کننده ی تلومراز ” گذاشتند. به آن اسم رمز گونه ای به اسم TA65 دادند. شرکت گِرون (Geron) حدودا به مدت 10 سال بر روی عنصر TA65 پژوهش کرد. و در مورد ایمنی و کارآیی این عنصر ابتدا در ویترو یعنی محیط سلول و ویوو یعنی سلول انسان، تحقیقات لازم را انجام دادند. این شرکت تمام حق امتیاز و نتیاج را به کمپانی تازه تاسیسی به نام TA Science  ( علم TA) فروخت. که هم اکنون آن را به همه ی دنیا صادر میکنند.  

ارتباط TA65 با محصول فینیتی (Finiti) چیست؟

  جِنِس قراردادی با شرکت TA Science برای دسترسی انحصاری به این محصول بسته است. که در این قرارداد قادر به فروش آن در بازار سرتاسر جهان است. بنابراین، شرکت جنس این عنصر را هم در محصول فینیتی خودش اضافه کرد. با وجود اینکه TA65 اصلی ترین عنصر این محصول به حساب می آید، اما فقط یکی از عناصر به کار رفته در محصول فینیتی Finiti می باشد. کمپانی جنس ویتامین های C، E، B6، B9 و عناصر دیگری شامل کولین، فوکوئیدن، کوانزیم Q10، پورسلین که در امگا 3 به فراوانی وجود دارد، توکوترینولز و توکوفِرولز را هم اضافه کرده ایم. ایران ژنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09050641300 یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید.https://iranjeunesse.com  
اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو