payamgps.com

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

دراین رابطه بخوانید:

ماسک آبرسان لومینس

انتخاب کرم مرطوب کننده ی ایده آل

 

از مهم ترین موارد که به سلامت پوست کمک می کند این است كه تفاوت آبرسان ها و مرطوب کننده ها و نقش آنها را درک کرده باشیم. درضمن هر اطلاعات ناقصي مانند اين كه گفته می شود آبرسان برای پوست چرب و مرطوب كننده برای پوست خشک است را به سادگی قبول نكنيم.

 

محصولات متنوع آبرسان و مرطوب کننده در بازار

 

امروزه محصولات متفاوتی برای سلامت پوست در دسترس هستند. از میان آنها مرطوب کننده ها و آبرسانها بخض عظیمی از بازار را به خود اختصاص داده اند. قطعا نام این محصولات را زیاد شنیده اید و یا دارید از آنها استفاده می کنید.

اما ممکن است اطلاعات کافی در رابطه با آنها نداشته باشید. و یا اینکه ندانید چرا و برای چه پوستی باید آنها را استفاده کنید.

در این مقاله در رابطه با تفاوت آبرسان ها و مرطوب کننده ها و همچنین لزوم یا مهم نبودن استفاده از آنها صحبت کنیم.

پوست نیاز شدید به آبرسانی دارد

 

پیش از هر چيز لازم است كه بدانیم پوست يک عضو بدن است. بنابراین هر چيزي كه بخوريد به طور مستقیم روي آن اثر می گذارد. در فصل تابستان بايد بيشتر براي آبرساني کردن به پوست تلاش كرد. زیرا در اثر تعريق، آب پوست از بين مي رود. تصور نكنيد که اگر قهوه يا چاي مصرف می كنيد بدنتان هيدراته خواهد شد. بلكه هر فرد در روز بايد بين ٢ الی ٣ ليتر آب خالص بنوشد. اين مهم ترين فاكتور به منظور هيدراته كردن پوست می باشد.

 

آبرسان ها و مرطوب کننده ها

 

لایه های پوستی كراتينوز ( یا شاخي ) از سلول هاي مرده اي درست شده اند كه محتواي آب با میزان کمتری در حدود 10 تا 30 درصد دارند.

در صورتي كه میزان آب موجود در پوست طبيعي باشد، پوست نرم، صاف، دارای خاصیت کشسانی و درخشان می شود. در حالت طبيعي حركتی پایدار از آب از لايه هاي زیرین پوست به سمت لايه هاي سطحي آن وجود دارد و نهایتا اين آب از سطح پوست تبخير مي شود.

زمانی كه پوست به دلایلی شامل عوامل داخلي يا خارجي نتواند اين ميزان آب را حفظ كند، پوست، خشک خواهد شد.

 

حفاظت آبرسان ها در مقابل عوامل خارجی

 

از مهمترین عوامل خارجي می توان مواجه شدن با آب و هوا يا باد گرم را اسم برد. از سمت ديگر، شستن زياد از حد پوست باعث از بين رفتن لايه هاي چربي محافظ پوست می شود و همچنین پوست را خشك مي كند. مواجه شدن پوست با برخی از مواد هم از دسته عوامل خارجي به حساب می آید. مشاغلی كه در تماس مداوم با مواد شوينده و پاك كننده هستند مثل جراحان و تكنسين هاي آزمايشگاه هم فرد را مستعد داشتن پوست خشک مي کنند. به علاوه روش های درمانی كه براي بهبود آكنه انجام مي شوند، اگر به طور بي رويه و بيش از حد استفاده شوند، مي توانند پوست را خشک کنند. عامل ديگر داخلي مربوط به توانايي پوست در نگه داشتن رطوبت پوست می باشد.

با بالا رفتن سن نیاز به آبرسانی پوست افزایش می یابد

 

يك عامل مهم دیگر، بالارفتن سن است كه موجب كم شدن توانايي پوست در نگهداری رطوبت آن مي شود. به علاوه، برخی از بيماري ها مثل درماتيت آتوپيك موجب ضعف اين توانايي می شود. داشتن رژيم هاي سخت، سوء تغذيه و كمبود مواد مغذی مورد نیاز بدن هم مي توانند باعث آسیب رساندن به اين سد حفاظتي شوند. پوست خشك دارای ظاهری خشن و مات است و گاهي پوسته هاي ريزي بر روي آن مشاهده مي شود.

افزون بر این خطوط پوست در اين موارد واضح تر به چشم مي رسند. احتمال دارد خشكي پوست به اندازه ای باشد كه باعث ايجاد خارش شود .این مورد خودش پوست را مستعد عفونت هاي باكتريایی و قارچي مي كند.

زمانی كه خشكي پوست به میزان بالايي برسد به اصطلاح به آن xerosis می گویند.

برخلاف تبليغاتي كه مي شود، هرگز اثبات نشده است، اینكه مرطوب كردن پوست موجب برگرداندن و برعكس کردن روند پیر شدن می شود.

تفاوت آبرسان ها و مرطوب کننده ها

حتما تا کنون متوجه شده اید كه گاهي پوستتان تشنه می باشد.، این کاملا درست است. پوست هاي تشنه نیاز به آبرساني دارند و پوست های خشك نیاز  به مالیدن روغن.

ولی  نكته ی حائز اهمیت اين است كه اگر فقط پوستمان را آبرساني كنيم، نرم خواهد شد. ولی این حالت به طور موقتی ایجاد می شود. پس از ان بايد از روغن يا مرطوب كننده برای روي پوست استفاده شود تا آب پوست نگه داشته شود.

پس این نکته را در نظر داشته باشید که مرطوب كننده ی تنها  پوست را همچنان بدون آبرسانی نگه می دارد.
بنابراین آبرسان و مرطوب كننده مكمل همدیگر می باشند و بدون هم ديگر نمی توانند خوب عمل کنند.

آبرسان و مرطوب کننده

محصولات آبرسان چگونه عمل می کنند

 

زمانی که از محصولات آبرسان صحبت می شود هايلورانيك اسيد عنصر اصلی می باشد. این ماده به کل طبيعي در بدن موجود است. اين مولكول كوچك می تواند هزار برابر وزنش در خود آب نگه دارد و کم کم آن آب را به پوست انتقال دهد.

اما مقدار این ماده مانند كلاژن كه بدن آن را هم به طور طبيعي توليد مي كند، با افزايش سن كمتر می شود. با افزايش پیدا کردن سن، پوست نازک و خشک مي شود و بدن احتياجش بیشتری به هايلورانيک اسيد دارد.

 

محصولات مرطوب كننده چگونه عمل می کنند

 

عموما اکثر افراد فكر مي كنند كه روغن ها موجب ايجاد شدن جوش بر روي پوست می شوند. اين نظريه به طور کامل درست نيست.
حتي افرادی كه پوست خشك دارند فكر مي كنند که اگر از محصولات oil free يا همان فاقد روغن استفاده كنند از جوش و آكنه مصونیت دارند.
اما این در حالیست که ضرري كه خشكي پوست به آن می زند خيلي بيشتر از چرب بودن آن است. خشکی پوست عامل بسياري از مشكلات پوستي می باشد.

بهتر است این نکته را بدانید که مرطوب كننده ها (روغن) موجب ترميم کردن قسمت هاي صدمه ديده ی پوست می شوند.
نتيجه اين است که شما حتي اگر پوست چربي داريد، حتما باید از آبرسان استفاده كنيد. همچنین مرطوب كننده را هم همچنان استفاده کنید.

ایران ژنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. https://iranjeunesse.com/

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو