payamgps.com

راه های ساده برای حفظ سلامت پوست

راه های ساده برای حفظ سلامت پوست

در این رابطه بخوانید:

چگونه از پوستمان مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست در دوران نوجوانی

 

اگر زمان کافی برای رسیدگی صحیح به پوستتان را ندارید، یا توان پرداخت هزینه های آن را نیز ندارید، بهتر است که راه های ساده و در دسترس را امتحان کنید. راه هایی وجود دارند که از طریق آنها می توانید پوستتان را به خوبی سالم نگه دارید. بنابراین، به منظور حفظ سلامت پوستتان می‌توانید راه های ساده و کم هزینه‌ای را به کار ببندید. پس با این مقاله همراه باشید تا بتوانید به این روش ها دست پیدا کنید.

در این مقاله می خواهیم شما را با نکاتی درباره ی سلامت پوست آشنا کنیم، که به شما در برخورداری از پوستی درخشان و سالم کمک کند، پیری پوست را به تعویق بیندازد و از مبتلا شدن به دیگر مشکلات پوستی پیشگری کند.

 

از پوستتان در مقابل نور خورشید محافظت کنید

 

یکی از مهم ترین شیوه های مراقبت از پوست، محافظت از آن در مقابل آفتاب است. نور خورشید از مهمترین عوامل آسیب رسان به پوست است. یک عمر قرار گرفتن در برابر آفتاب موجب زیاد شدن چین و چروک صورت، لکه های پوستی و یا حتی افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شود.

 

بهترین و درست ترین روش‌های محافظت از پوست موارد زیر است:

استفاده از کرم های ضد آفتاب

 

از انواع کرم های ضدآفتاب با SPF 30 به بالا استفاده کنید. اگر زیاد عرق کرده اید و یا در زیر آفتاب شنا می‌کنید، هر 2 ساعت یکبار کرم را دوباره تجدید کنید.

 

دوری از آفتاب در ساعات شدید آن

 

از آفتاب شدید که در ساعات ۱1 ظهر تا ۴ بعد از ظهر وجود دارد، تا جایی که می‌توانید دوری کنید.

از لباس های محافظت کننده استفاده کنید

 

از پوست خود به وسیله ی پیراهن آستین بلند، شلوارهای بلند و کلاه های لبه دار حفاظت کنید. به علاوه از پودرهای لباسشویی که به لباس ها لایه ی محافظی در مقابل پرتو های فرابنفش اضافه می کند، استفاده کنید.

 

از کشیدن سیگار خودداری کنید

 

سیگار کشیدن پوستتان را پیرتر از آنچه هست نشان می دهد و موجب پدید آمدن لکه ‌های پوستی می‌شود.

سیگار کشیدن رگ‌های کوچک خون رسان به پوست را نازک می کند. همچنین موجب کم شدن خونرسانی به پوست خواهد شد. با کم شدن خونرسانی، پوست از دریافت کردن اکسیژن و موادمغذی که برای سلامتی به آنها احتیاج دارد، محروم خواهد شد. به علاوه، سیگار کشیدن به فیبرهای کلاژن و الاستیک موجود در پوست که عامل استحکام و قابلیت کشسانی پوست هستند، صدمه می زند.

 

اگر سیگار می‌کشید، بهترین راه به منظور حفاظت از پوستتان  ترک کردن سیگار است. به منظور درخواست کمک و راهنمایی، در زمان ترک سیگار با پزشک مشورت کنید.

 

با پوست خود به نرمی و آرامش رفتار نمایید

 

حمام و اصاح روزانه می‌تواند عوارضی بر پوست شما داشته باشد، برای کم کردن این عوارض:

 

مدت حمام کردنتان را کم کنید

 

آب داغ و حمام کردن طولانی مدت، روغن و چربی مورد نیاز پوست را نابود می کند. زمان حمام کردن و یا دوش گرفتنتان را محدود کنید و از آب ولرم به جای آب داغ استفاده کنید.

 

از صابون های قوی استفاده نکنید

 

صابون های قوی و شوینده ها قادر هستند که روغن و چربی مورد نیاز پوست را نابود کنند. سعی کنید از صابون های ملایم و با فرمولاسیون معتدل استفاده کنید.

بادقت صورتتان را اصلاح کنید

 

برای محافظت کردن و نرم کردن پوستتان از کرم‌ها، ژل ها و یا لوسیون های اصلاح استفاده کنید. به علاوه، در زمان اصلاح، تیغ را در جهت رویش مو و نه برخلاف آن بکشید.

 

خشک کردن

پس از شستن پوست و یا حمام کردن، پوستتان را به آهستگی خشک کنید.

 

رطوبت دادن به پوست خشک

اگر پوستتان خشک است، از رطوبت دهنده های مناسب پوستتان استفاده کنید. به منظور مصرف روزانه از مرطوب کننده های دارای  SPF30 به بالا استفاده کنید.

رژیم غذایی سالم

داشتن رژیم غذایی سالم به شما در زیبایی و سلامتی پوستتان کمک می کند. رژیم غذایی سالم که دارای مقدار زیادی میوه، سبزی، غلات کامل و پروتئین بدون چربی است، بسیار برای پوست مفید است. بعضی از تحقیقات جدید توصیه می کنند که با استفاده کردن از رژیم غذایی پر از ویتامین C و کم چربی و غذاهای آماده، می شود به حفظ سلامتی پوست و ترمیم سلامتی و جوانی پوست کمک کرد.

 

تنش های روحیتان را کنترل کنید

 

استرس کنترل نشده قادر است پوست شما را حساس کند و موجب جوش زدن و ایجاد دیگر مشکلات پوستی می شود. برای حفظ کردن سلامتی بدن و همچنین سلامت روانیتان شروع به کنترل تنش هایتان نمایید. با کنترل کردن تنش هایتان، به دست آوردهای شگفت انگیزی دست پیدا خواهید کرد.

 

ایران ژنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. https://iranjeunesse.com

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو