payamgps.com

تغذیه ی پوست

تغذیه ی پوست

در این رابطه بخوانید:

چگونه از پوستمان مراقبت کنیم؟

 

ویتامین های مورد نیاز پوست

 

اگر دوست دارید زیبا شوید با غذا و تغذیه ی خوب می توانید خودتان را زیبا و جوان کنید.

با ما همراه باشید تا با پیشنهادهای تغذیه ای خوب و مناسب بتوانید زیبا شوید.

 

پوست درخشان و براق، موهای براق، پوست جوان و ظاهر سالم، خوراکی سالم و مغذی را می خواهد و فروشگاه های زیبایی و آرایشگاه ها خیلی مهم نیستند. هیچ چیز قادر نیست به اندازه ی خوراک سالم در بدن و رژیم سالم غذایی، پوست شما را زیبا و جوان کند.

پوست، به عنوان اصلی ترین و گسترده ترین عضو در بدن، احتیاج به مراقبت دارد و باید تغذیه ی صحیح داشته باشد. ظاهر زیبا، هزینه ی بسیار زیادی نمی خواهد، بلکه تغذیه ی سالم، تا حد زیادی به آن کمک می کند.

در ادامه بهترین و مناسب ترین غذاها را که به سلامت پوستتان کمک خواهند کرد به شما معرفیم می کنیم.

 

1-چای سبز

با چای سبز می شود رطوبت ضروری و سلامت پوست را تامین کرد. حتی چای سبزی که دارای کافئین است، قادر است رطوبت ضروری بدن را تامین کند. آنتی اکسیدان های موجود در چای، پوست را در برابر صدمه های ناشی از نور خورشید، محافظت می کنند. چای سبز، برای لاغر شدن، داشتن حافظه ی بهتر و جوان تر ماندن، اثر مفیدی دارد.

2-ویتامین E

شما می توانید پیری (هم در پوست و هم در بدن) را با ویتامین E به تعویق بیاندازید. ویتامین E در غذاهایی مثل دانه ی کدو تنبل، بادام خشک بو داده و سایر دانه ها و آجیل ها و بعضی روغن های سبزیجات، وجود دارد.

3-امگا3

اسیدهای چرب امگا 3، با داشتن خاصیت ضد التهابی، می توانند پوست را صاف و موها را براق و خوش حالت کنند. امگا 3 در منابع غذایی مثل ماهی آب های سرد (تن، سالمون، کپور، قزل آلا، شاه ماهی و ساردین)، تخم کتان و گردو می باشد.

سالمون و روغن آن، رطوبت و زیبایی پوست را به شما هدیه می دهند. همچنین التهاب و سرخی پوست را بهبود می بخشد. افزون بر امگا 3 می باید اسیدهای چرب دیگر را در رژیم غذایی خود داشته باشید تا ناخن ها و پوستی قوی داشته باشید و التهاب دور ناخن هایتان کاهش یابد. ترکیباتی همچون روغن گل پامچال، روغن گل گاوزبان، روغن بذر کتان و روغن ماهی، اسیدهای چرب دیگری را دارند.

4-امگا 6

با نانی که از گندم کامل درست شده باشد و مقداری ژله و کره ی بادام زمینی، یک ساندویچ تهیه کنید. کره ی بادام زمینی، منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 6 می باشد. آووکادو هم یکی دیگر از این مواد می باشد که میزان مناسبی امگا 6 دارد.

 

5-گوجه فرنگی

این ماده حاوی رنگدانه ای قرمز، به نام لیکوپن، است. این ماده به شکل آنتی اکسیدان ایفای نقش می کند. این آنتی اکسیدان کمک می کند تا رادیکال های آزاد، پیش از صدمه زدن به پوست، خنثی شوند. بنابراین پوست را در برابر اشعه ی UV محافظت کنند. گوجه ویتامین A و فیبر هم دارد. فیبر موجود در آن به رشد سلول های پوست یاری می دهد و به بدن تان هم فرم بهتری خواهد داد. کمبود ویتامین A موجب خشک شدن پوست خواهد شد. گوجه ی پخته، مواد مغذی بسیار زیادی به بدن منتقل می کند.

6-ویتامین C

پرتقال حاوی میزان زیادی ویتامین C است. که آنتی اکسیدانی قوی به منظور دفع رادیکال ها، به ویژه آنهایی که در پوست به دلیل قرار گرفتن در آفتاب و یا مونواکسید کربن هوا، به وجود می آیند، به شمار می رود. سایر میوه ها و سبزیجات، به ویژه فلفل این ویتامین را دارند.

 

7-کلاژن

 

کلاژن نیز ماده ای است که به جوانسازی پوست کمک می کند. مواد غذایی همچون کلم بروکلی، طالبی و چای سیاه سرشار از کلاژن می باشند.

 

8-آب و مایعات

نوشیدن آب به مقدار کافی یکی دیگر از موارد برای ایجاد رطوبت برای پوست می باشد. البته همه ی نوشیدنی ها اثر مثبت برای رطوبت دهی به پوست ندارند. مانند نوشیدنی های حاوی کافئین و الکل، که از رطوبت پوست کم می کنند.

9-نخوردن شکر

از خوردن زیاد شکر، که به مرگ آور سفید مشهور است، پرهیز کنید. شکر، با چسبیدن به کلاژن و الاستین در بدن، موجب ایجاد شدن چین و چروک و ترک خوردن در پوست می شود. شکر موجب می شود حلقه هایی سیاه رنگ در پوست نواحی دور چشم به وجود بیاید. باید قند خون را در سطح نرمال نگه دارید. شکر زیاد موجب خراب شدن دندان ها هم می شود.

 

10-خیار

خیار یکی از مواد اصلی در ساخت ماسک های زیبایی می باشد. این ماده ی غذایی در صاف کردن و تازه نگه داشتن پوست صورت نقش به سزایی دارد. خیار با آب زیادی که دارد، موجب جوان تر شدن پوست خواهد شد.

 

11-انبه هندی (پاپایا)

 

انبه هندی(پاپایا) نیز خاصیت رطوبت دهی به پوست را دارد. بنابراین، با مصرف این ماده ی غذایی می توانید به پوستتان رطوبت کافی برسانید و آن را از ترک خوردگی و خشک شدن نجات دهید.

12-با تغذیه ی مناسب از تنش های روانی کم کنید

نداشتن تنش روانی و فشارهای عصبی و نخوردن غذاهای فست فود و مضر که مقدار زیادی روغن و نمک دارند، به شادابی پوست به میزان زیادی کمک می کند. داشتن یک زندگی پر از تنش های روانی می تواند شما را خسته و پژمرده و شکننده کند. افزون بر داشتن خواب کافی، مصرف کردن خوراکی های دارای ویتامین C هم یکی از عوامل کم شدن استرس به حساب می آیند.

 

13-سبزیجات تازه

سبزیجات تازه و بخارپز، می توانند سیستم ایمنی بدن را قوی کنند. انواع توت ها که دارای ویتامین C هستند، به تقویت سیستم ایمنی بدن و تولید شدن کلاژن به منظور نرمی و انعطاف پوست، کمک می کنند. ویتامین K و روی به بهبود پوست کمک می کنند. روی حتی قادر است از آکنه و جوش هم جلوگیری کند. صدف خوراکی یکی از منابع غذایی است که غنی از روی می باشد.

 

به منظور داشتن پوستی جوان و زیبا، توصیه می شود ترکیبی از میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل و مواد غذایی طبیعی و سالم موجود در تمامی گروه های غذایی را در رژیم غذایی تان به طور روزانه جای دهید. با این کار می توانید طعمی دلنشین، زنگی سلامت و پوستی جوان داشته باشید.

 

ایران ژنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید.https://iranjeunesse.com/

 

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو