payamgps.com

روش های کلاژن سازی

روش های کلاژن سازی

در این رابطه نیز بخوانید:

کرم کلاژن صورت

خرید سرم جوانسازی لومینس

شاید زمانی که اسم کلاژن را می شنوید در وهله اول فکر کنید که این ماده تنها در پوست موجود می باشد. اما اینطور نیست. کلاژن پروتئینی است که تقریبا در تمام بدن یافت می شود. این ماده پایه اصلی غضروف، ماهیچه ها، استخوان ها و تاندون ها هم هست.

کلاژن در واقع یک چسب طبیعی است. این ماده می تواند در جاهایی که نیاز به چفت و بست میان اعضای بدن وجود دارد وارد عمل شود.

کلاژن و پوست

کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را موجب می شود. به کمک همین پروتئین سلول های پوستی نوسازی شده و جایگزین می شوند. بنابراین زمانی که می گویند کلاژن عامل جوان شدن پوست است، با تکیه بر همین دلیل است.

بدن افراد به طور طبیعی به تولید کلاژن می پردازد. اما عواملی موجب کاهش یافتن این تولید کلاژن می شوند. مهمترین این عوامل افزایش یافتن سن است. عوامل دیگری مانند مصرف زیاد قند ها و کشیدن سیگار و اثرات مضر پرتوهای خورشید به کم شدن کلاژن سازی در بدن کمک می کنند.

اگر بدن ما نتواند به کاهش کلاژن سازی مبارزه کند، نه تنها پوست تحت تأثیر قرار می گیرد، بلکه سایر اندام ها مانند دندان، ناخن، غضروف و روده نیز دچار اختلال می شوند.  به همین دلیل در این مقاله در رابطه با ماهیت کلاژن و اثرات آن بر بدن توضیح داده ایم که در ادامه می توانید آن را مطالعه کنید.

کلاژن چیست؟

 

معنای لغوی کلاژن در زبان یونانی تولید کننده چسب می شود. دلیلی این نامگذاری این است که کلاژن مانند چست اعضای مختلف بدن را به هم ارتباط می دهد. مثلا می تواند موجب اتصال تاندون ها و ماهیچه ها به استخوان ها شود.

در جاهای دیگری نیز کلاژن یافت می شود. مانند محل هایی که بدن مواد ژلاتینی دارد. مانند زجاجیه که در چشم قرار دارد.

کلاژن دارای 5 گونه مختلف است و حدود 80 درصد بافت های رابط را تشکیل می دهد. بنابراین اهیمت بسیار زیادی دارد و نباید به عنوان تنها یک ماده ساده در کرم های آرایشی به آن نگاه شود.

آیا با رژیم غذایی مناسب می تواند کلاژن سازی را افزایش داد؟

به دلیل اینکه کلاژن در تمام بدن ما مورد نیاز است، باید در نگهداری و تولید آن کمک کنیم. یکی از این راه ها داشتن رژیم غذایی مناسب است. در ادامه غذاهایی را به شما معرفی می کنیم که به واسطه آنها می توانید کلاژن سازی را در بدنتان افزایش دهید.

میوه های رنگارنگ

میوه ها کمک کننده های بسیار خوبی به کلاژن سازی هستند. در این میان مرکبات جایگاه خوبی دارند. مانند نارنگی، پرتقال، لیمو شیرین، گریپ فوروت، توت فرنگی، نارنگی، تمشک و بلوبری. این میوه های میزان بسیار زیادی ویتامین C دارند و به همین دلیل در کلاژن سازی اهمیت زیادی دارند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. بنابراین می تواند اثرات رادیکال های آزاد را خنثی کند و باعث جوانسازی و طراوت پوست شود. این ویتامین همچنین از پیر شدن و چین و چروک های زودرس پوست جلوگیری میکند. خواص این میوه ها برای سایر اندام های دارای کلاژن مانند چشم ها و غضروف ها مفید است.

سبزیجات

 

سبزیجاتی که دارای میزان قابل توجهی ویتامین K، ویتامین C و آنتی اکسیدان ها هستند، برای کلاژن سازی بسیار مفید هستند. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج، چقندر، گل کلم . کلم پیچ منبع غنی این ترکیبات مفید می باشند. مصرف مداوم این مواد با تولید مواد معدنی و ورود ویتامین ها به بدن موجب کلاژن سازی و جوانسازی پوست و همچنین افزایش سلامت افراد می شود.

دراین میان گوجه فرنگی نیز دارای میزان زیادی لیکوپن است. این ماده نیز کلاژن ساز است. پس مصرف فراوان گوجه فرنگی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

اسیدهای چرب امگا 3

 

اسیدهای چرب امگا 3 کلاژن سازهای بسیار خوبی هستند. بنابراین سعی کنید از این مواد بیشتر استفاده کنید. غذاهایی مانند ماهی آزاد، ماهی سالمون، ماهی تن، روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن کرچک، بادام هندی و خیار از منابع غذایی دارای امگا 3 هستند. مصرف این مواد غذایی موجب نرم شدن مفاصل، نگه داشتن روده ها در وضعیت مناسب و شفاف شدن پوست می شود. باید دقت کرد که مصرف این مواد غذایی خطرات بیماری های قلبی را کم می کند و مقدار کلسترول بد را کم می کند.

گیاه سویا

 

سویا و مشتقاتش مانند شیر یا پنیر سویا دارای ترکیبی به نام جنیستئین می باشند. این ترکیب موجب تولید هر چه بیشتر کلاژن در بدن می شود. همچنین آنزیم های خاصی را تولید می کند که متعاقبا خاصیت کشسانی پوست را از آسیب دیدن محافظت می کند. بنابراین حتما از سویا در رژیم غذایتان استفاده کنید.

گوگرد

 

این عنصر معدنی برای تولید کلاژن و کراتین در بدن بسیار ضرورت دارد. اگراین ماده در بدن کم باشد، موها، ناخن ها و پوست دچار آسیب می شوند. بنابراین مواد غذایی دارای کلاژن باید حتما در رژیم غذایی افراد قرار بگیرند. گوگرد در مواد غذایی همچون موز، گوشت اردک، پنیر سویا، مرغ، نارگیل، پاپایا و سیر وجود دارد.


مکمل های غذایی

 

از دیگر روش های مهم برای دریافت کلاژن بیشتر، مصرف مکمل های غذایی دارای کلاژن است که در قالب قرص، کپسول و یا پودر ها عرضه می شوند. اما توجه داشته باشید که برای مصرف کلاژن ها باید حتما با پزشکتان مشورت کنید. به دلیلی اینکه میزان مصرف این مکمل ها باید با دستور پزشک و با توجه به سن، جنسیت و شرایط بدنی شما تعیین شود. اما به طور کلی برای انتخاب مکمل های غذایی می توانید به مواد زیر دقت کنید:
سعی کنید مکمل هایی که استفاده می کنید دارای ویتامین C باشند. زیرا این ویتامین یکی از عوامل اصلی برای کلاژن سازی می باشد.

اگر مکمل ها را در ابتدای روز یعنی در وعدهی صبحانه مصرف کنید، بیشتر جذب بدنتان می شوند.

دقت کنید که مکملی که خریداری می کنید حتما برند معتبری باشد.

برای اینکه اثر مکمل ها را زیاد کنید باید حتما رژیم غذایی مناسب با بدنتان و همچنین متنوعی داشته باشید.

در نظر داشته باشید که مکمل ها به هیچ عنوان نمیتوانند جای غذای اصلی را بگیرند.

ایران ژنس https://iranjeunesse.com با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو