payamgps.com

اثر ویتامین c بر پوست

اثر ویتامین c بر پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

خواص امگا۳ برای پوست

کراتین درمانی پوست

آیا تا کنون فکر کرده اید زمانی که می گویند مصرف مرکباتی مانند پرتقال، لیمو شیرین و کیوی برای پوست مفید است به چه دلیل می باشد؟ دلیل این امر این است که این میوه ها سرشار از ویتامین C هستند. ویتامین C برای سلامت بدن بسیار مفید است. به ویژه برای پوست که اثرات باور نکردنی بر آن دارد. ویتامین C خواص ضد پیری دارد و به ترمیم و بازسازی پوست کمک می کند. در ادامه به تأثیرات مثبتی که ویتامین C می تواند بر پوست بگذارد می پردازیم.

خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین C

این ویتامین هم به طور خوراکی و هم به طور موضعی می تواند اثر خود را بر پوست بگذارد.

ویتامین C در واقع یک آنتی اکسیدان است. اگر این ویتامین را بر روی پوست بمالید می تواند از پوست در مقابل پرتوهای فرابنفش خورشید محافظت کند. بنابراین پوست را از قرمزی و التهاب و آفتاب سوختگی محافظت می کند.

ویتامین C می تواند پوست را از تمامی پرتوهای فرابنفش نواحی A و B محافظت کند.

بر مبنای خاصیت آنتی اکسیدانی، ویتامین C از سلول ها در برابر تخریب شدن به وسیله رادیکال های آزاد محافظت می کند تا اکسید نشوند.

این ویژگی باعث می شود تا ویتامین C بتواند پوست را از تخریب شدن به وسیله دود سیگار و یا برخی غذاهای محافظت کند.

کلاژن‌سازی در پوست به وسیله ویتامین C

ویتامین C یک ترکیب آلی به نام یا ال- اسکوربیک‌اسید می باشد. این ویتامین محلول در آب می باشد. همین ویژگی باعث شده است تا بتواند اثرات بیولوژیکی بسیاری بر بدن بگذارد. ویتامین C می تواند کلاژن سازی را در پوست تقویت کند. کلاژن یک پروتئین مهم در پوست است که وظیفه دارد حالت ارتجاعی پوست را حفظ کند. حالت ارتجاعی پوست باعث می شود تا پوست چین و چروک بر ندارد.

این ویتامین می تواند اسیدهای آمینه ای مانند پیرولین و لیزین را که برای کلاژن سازی استفاده می شوند تا هیدروکسیله کند. همچنین این ویتامین برای تقویت فیبرهای کلاژن کوفاکتوری ضروری محسوب می شود.

ویتامین C به تولید پروتئین های دیگری مانند دوپامین-اپی نفرین یا همان آدرنالین و کارنیتین کمک می کند. این ویتامین مسئول متابولیسم چربی ها می باشد.

خواص ضد التهابی

ویتامین C خاصیت ضد التهابی دارد. به همین دلیل در پیشگیری و بهبود بیماری های قلبی و عروقی بسیار مفید است. همچنین ایجاد آب مروارید در چشم را به تعویق می اندازد و برای درمان بیماری های عفونی هم فواید درمانگری خوبی دارد. به همین دلیل است که گفته می شود که در زمان سرماخوردگی مقادیر زیادی ویتامین C مصرف کنید. این ویتامین کمک می کند تا سرماخوردگی زودتر بهبود پیدا کند.

اثر ویتامین C بر پوست

با وجود تمام ویژگی ها و خواص درمانگری ویتامین C با وجود اینکه این ویتامین در بدن حیوانات تولید می شود در بدن انسان تولید نمی شود. بنابراین باید آن را از مواد غذایی و یا مکمل های غذایی به دست بیاورد.

ویتامین C محلول در آب می باشد. به همین دلیل در بدن نمی ماند و با آب بدن دفع می شود. بنابراین ویتامین C در بدن ذخیره نشده و باید همواره به صورت روزانه دریافت شود.

ویتامین C برای پوست مانند معجزه عمل می کند. به طوری که می تواند از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس در پوست جلوگیری کند. همچنین می تواند ترمیم زخم ها را به سرعت و با کیفیت بهتری انجام دهد.

انواع ویتامین c

اگر تمایل دارید ویتامین C را زمان بیشتری در بدنتان نگه دارید بهتر است انواع محلول در چربی آن را تهیه کنید. در این حالت این ویتامین می تواند وارد غشای سلولی شده و برای عملکرد خود زمان داشته باشد. ویتامین C محلول در چربی در واقع با اسید پالمیتیک که اسید چربی اشباع شده است ترکیب شده است. ار این ترکیب یک استر شامل ویتامین C به دست می آید که محلول در چربی می باشد.

از ویتامین C های محلول در چربی می توان آسکوربیل پالمیتات را نام برد که در واقع همان استری است که در رابطه با آن صحبت شد. نوع دیگری از ویتامین C محلول در چربی تترا هگزیل دسیل آسکوربات است که در بعضی از کرم های حاوی ویتامین C استفاده می شود. این ترکیبات دارای همان عملکرد شبیه به ویتامین C می باشند. یعنی کلاژن سازی را تحریک می کنند. اما این ترکیبات بهتر است فقط به صورت موضعی استفاده شوند. زیرا آنزیم های معده آنها را به اجزای سازنده تجزیه می کند. بنابراین ویتامین C تولید شده دوباره محلول در آب شده و به سرعت دفع می گردد.

ایران ژنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. https://iranjeunesse.com

 

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو