payamgps.com

خواص ویتامین E برای پوست

خواص ویتامین E برای پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

راه های مراقبت شبانه روزی از پوست

ویتامین های مورد نیاز پوست

ویتامین E حالت روغنی دارد. این ویتامین خواص ضد پیری بی نظیری دارد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند پوست را از آسیبهای به وجود آمده از رادیکال های آزاد محافظت کند. این ویتامین می تواند پوست را در برابر پرتوهای فرابنفش و صدمات ناشی از آن نیز محافظت کند.

این ویتامین همچنین قادر است تولید کلاژن را در پوست تحریک کند. این ویتامین خاصیت الاستیکی پوست را زیاد می کند و از تشکیل چین و چروک بر پوست جلوگیری می کند.

ویتامین E یک روغن تسکین دهنده است. اگر این روغن را به صورت موضعی بر روی پوستتان بمالید می توانید ببینید که زخم ها بهبود پیدا می کنند، اثرات آفتاب سوختگی مانند لکه ها از بین می روند و خط و خطوط و چین و چروک های صورتتان پس از مدتی از بین می روند.

مکانیسم عمل ویتامین E

این ویتامین E محلول در چربی می باشد. بنابراین می تواند در بدن بماند و اثر خودش را بگذارد. این ویتامین می تواند غشای سلولی را محافظت کند. این ویتامین همچنین می تواند میزان گلبول های خون را در تعادل نگه دارد. بنابراین برای سلامت قلب، ماهیچه ها، شبکه عصبی و پوست و مو بسیار مفید است.

منابع ویتامین E

این ویتامین در برگ سبزیجاتی مانند کلم ها و کاهو وجود دارد. همچنین در میوه هایی مانند انبه، پاپایا و تمشک موجود است.

همچنین می توانید این ویتامین را به وسیله مکمل های غذایی مانند قرص ها به بدنتان برسانید.

این ویتامین، ویتامین زیبایی و جوانی نام دارد. بنابراین پوست را جوانسازی می کند و تسکین می دهد.

این ویتامین همچنین برای پوست، مو و ناخن خواص باورنکردنی دارد. در ادامه در رابطه با فواید این ویتامین برای بدن بیشتر توضیح می دهیم.

خواص ویتامین E برای صورت

 

این ویتامین یک مایع چسبناک و بدون رنگ است. بنابراین پخش کردن آن روی صورت قدری مشکل می باشد. قرار گرفتن این ویتامین روی پوستتان به شما احساس چسبندگی می دهد. اما بعد از اینکه آن را مصرف کنید سریع جذب پوستتان می شود. این ویتامین بر روی لایه های پایینی پوست اثر می گذارد. بنابراین سطح پوست را صاف و نرم می کند. در نتیجه این ویتامین برای پوست خشک بسیار مناسب است. این ویتامین را می توانید به صورت روغن در داروخانه ها تهیه کنید و یا کپسول آن را خریداری نمایید.


خواص ضد پیری ویتامین E

این روغن می تواند تمامی آثار پیری را از بین ببرد. آثار مانند چین و چروک ها، لک های موجود در پوست، لک و پیس و هر عارضه ای که با بالا رفتن سن در صورت پدید می آید. این ویتامین با خواص آنتی اکسیدانی که دارد علاوه بر از بین بردن آثار ناشی از بالا رفتن سن، می تواند عوارض ناشی از عوامل محیطی مانند آفتاب و آلودگی هوا را از بین ببرد.

ویتامین E محرک تولید کلاژن

این ویتامین با تحریک تولید کلاژن در بدن می توانند به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. همچنین از ایجاد چین و چروک ها در پوست جلوگیری می کند.

اگر این روغن را به طور منظم هر شب روی پوستتان بمالید، و یا مواد غذایی غنی از این ویتامین را روزانه مصرف کنید می توانید کلاژن سازی را برای داشتن پوستی صاف و یکدست تقویت کنید. بنابراین با مصرف ویتامین E می توانید از خواص شگفت انگیز ضد پیری این ویتامین بهره ببرید.

 بهبود اثرات جوش با ویتامین E

اگر جای زخم روی صورتتان مانده است و یا از اثرات جوش ها روی صورتتان رنج می برید، می توانید از ویتامین E کمک بگیرید. این ویتامین می تواند باعث شود که این آثار در طولانی مدت درمان شوند. این روغن به دلیل قدرت نفوذ زیاد به پوست می تواند اثرات درمانگری خود را بر لایه های زیرین و بافت های پوستی بگذارد. با استفاده طولانی مدت از این ویتامین می توانید ببینید که رفته رفته جای جوش هاو زخم ها محو می شوند.

برای این کار ویتامین E را روی محل زخم بریزید و 10 دقیقه آن را مالش دهید. پس از گذشت 30 دقیقه آن را شستشو دهید.


ویتامین E یک  پاک کننده مناسب

 

این ویتامین خاصیت پاک کنندگی نیز دارد. در حالیکه می تواند رنگ طبیعی پوست را حفظ کند و به رنگدانه های پوستی آسیب نزند. اگر تمام روز نیز بیرون از منزل فعالیت داشته باشید و پوستتان آلوده شده است، می توانید از این ویتامین برای برطرف کردن آلودگی های پوستتان استفاده کنید. قدری ویتامین E را روی پنبه بریزید و آن را به طور دایره ای روی پوستتان بکشید. با این کار می توانید تمامی چرک ها، سموم، دوده و چربی ها را از پوستتان پاک کنید و به پوستتان اجازه دهید تا تنفس کند. بنابراین احساس می کنید که پوستتان نرم و لطیف شده است.

ویتامین E بهبود دهنده آفتاب سوختگی

 

این ویتامین می تواند پوست آفتاب سوخته را درمان کند. برای این کار می توانید روغن ویتامین E را درون یک ظرف اسپری کننده بریزید و آن را بر روی پوستتان اسپری کنید. یا اینکه پیش از اینکه زیر آفتاب قرار بگیرید، کپسول این ویتامین را مصرف کنید تا از پوست شما محافظت کند.

درمان زخم ها و خشکی و ترک خوردگی لب ها در زمستان

بسیاری از افراد در هوای سرد از خشکی لبهایشان شکایت دارد. خشکی و ترک خوردن لب ها بسیار آزار دهنده است. اما می توانید آن را به راحتی به وسیله ویتامین E درمان کنید. برای این کار در ناحیه صدمه دیده چند قطره از این ویتامین بریزید و ماساژ دهید. این کار را چند بار در طول روز انجام دهید. خواهید دید که پس از یک روز لب هایتان نرم شده و بهبود می یابند. این ویتامین خواص بسیار باورنکردنی برای بدن دارد.


برای تماس با ایران ژنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند. https://iranjeunesse.com

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو