payamgps.com

درمان لک های پوستی

درمان لک های پوستی

در این رابطه نیز بخوانید:

خرید ژل روشن کننده ی لومینس

کرم ضد لک لومینس

لک های پوستی از عوارض آزار دهنده برای پوست می باشند. این لک ها به دلایل مختلفی به وجود می آیند. به دلیل اینکه تأثیر زیادی بر زیبایی پوست دارند، این لکه ها حتی می توانند روحیه افراد را تحت تأثیر قرار دهند.

خانم ها معمولا سعی می کنند با کرم پودر این لکه ها را بپوشانند. اما این کار موقتی است و حتی ممکن است آنها را تشدید کند. بنابراین افراد باید به دنبال یک روش درمانی برای لک های پوست باشند.

در این مقاله درباره علت بروز این لکه ها و شیوه های درمان آنها به شما اطلاعاتی می دهیم.

 

درمان سریع لک های پوست

پیش از اینکه بخواهیم به سرعت این لک ها را برطرف کنیم. باید دلایل بروز این لک ها را بدانیم. در پوست سلول هایی به نام ملانوسیت وجود دارند. این سلول ها وظیفه تولید ماده ای به نام ملانین در پوست را دارند. با توجه به میزان تولید ملانین در پوست، رنگ آن سفید، گندمی، سبزه یا سیاه می شود. برخی مواقع تولید ملانین در پوست دچار اختلال می شود. اگر برخی نواحی در پوست دچار کاهش یا افزایش تولید ملانین شوند، لکه های رنگی با رنگ های روشن یا تیره پدید خواهند آمد.

این لک ها با توجه به رنگشان و اندازه و محل بروزشان، درمان های مختلفی دارند.

مهمترین علت بروز لک های پوستی

 

یکی از مهمترین دلیل بروز این لک ها آفتاب می باشد. اما یکی از شایعترین لک ها در پوست لک های سفید هستند که در اثر بیماری ویتیلیگو به وجود می آیند.  این بیماری، نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم دفاعی بدن زمانی که دچار اختلال شود در مقابل سلول های ملانوسیت پادزهر ترشح کرده و آنها را تخریب می کنند.

درمان لک های سفید

 

درمان بیماری های خود ایمنی دشوار است. نوع لک های ناشی از بیماری ویتیلیگو مشخص است. در این بیماری لک ها سفید، ریز، متعدد و بزرگ هستند و حالت قرینه دارند. این لک ها خارش یا درد ندارند. اما فقط بر روی ظاهر پوست اثر دارند. آن را دو رنگ و نازیبا می کنند. لک های ویتیلیگو در افراد دارای پوست تیره بیشتر به چشم می آیند. بیماری های دیگری نظیر قارچ های پوستی، نور خورشید، آثار جوش های درمان شده و غیره، لک های سفید و روشن را موجب می شوند.

تشخیص دادن این لک ها نیاز به روش های آزمایشگاهی و پزشکی دارد.

لک های تیره پوستی

بروز لک های تیره در پوست علت های مختلفی دارد. این لک ها در هر قسمتی از بدن بروز پیدا می کنند. اما بیشتر روی صورت پدید می آیند. به دلیل اینکه این ناحیه بیشتر تحت اثر درمان قرار می گیرد. این لک ها انواع مختلفی دارند. از این لک ها می توان کک و مک، لک های ملاسما، خال های مسطح، کلوآسما و آثار به جا مانده از ضایعات پوستی را نام برد.

شیوه های درمانی لک های روشن

 

بسیاری از لک ها به هر دلیلی که به وجود بیایند با آفتاب شدت می یابند. بنابراین باید برای مقابله با تشدید این لک ها بر اثر آفتاب از کرم های ضد آفتاب با قدرت محافظت کنندگی بالا استفاده کرد. این کرم ها را باید برای صورت و پشت دست ها استفاده کنید.

اگر برای برطرف شدن لک های پوستی عجله دارید و فعلا از نظر روانی شما را آزار می دهند، فعلا می توانید از مواد آرایشی رنگی برای پوشاندن آنها استفاده کنید.

 

درمان با دارو

 

برخی بیماران نیز می توانند با داروهای استروئیدی موضعی درمان شوند. دقت داشته باشید که این داروها حتما باید با تجویز پزشک متخصص استفاده شوند. همچنین نباید به مدت طولانی این داروها را استفاده کرد. باید پس از مدتی مصرف این داروها را قطع کرده و داروهای غیر استروئیدی را جایگزین آنها کنید.

به دلیل اینکه داروهای استروئیدی در طولانی مدت عوارضی مانند تحریک کردن رنگسازی می شوند و خود لک های رنگی را پدید می آورند.

 

نوردرمانی

 

نوردرمانی یا فتوتراپی نیز می تواند برای درمان لک های صورت مؤثر باشد. اما این کار باید حتما توسط متخصص و به دقت انجام شود.

 

انواع لک های تیره

 

از مهمترین لک های تیره می توان کک و مک را نام برد. این لک ها در افراد با زمینه ژنتیکی و یا افرادی که زیاد در معرض آفتاب باشند رخ می دهد. این لک ها در همه نواحی بدن ممکن است پدید آیند. اما بیشتر در صورت به وجود می آیند.

کک و مک ها ساده تر درمان می شوند. اما در افرادی که زمینه ژنتیکی دارند ممکن است دوباره پدید آیند.

برخی از لک های رنگی به نام کلوآسمات در دوران بارداری رخ می دهند. البته ممکن است در زنانی که داروهای ضد بارداری مصرف می کنند نیز پدید آیند. این لک ها در بسیاری از موارد پس از اتمام دوره بارداری و یا قطع مصرف دارو برطرف می شوند.

 

درمان لک های تیره

 

یکی از مهمترین اقدامات برای برطرف کردن لک های تیره، عدم قرار گرفتن طولانی مدت در زیر آفتاب شدید می باشد. برای محافظت از خودتان می توانید از کرم های ضد آفتاب یا کلاه لبه دار استفاده کنید.

اگر دچار این لک ها هستید، برای آرایش کردن از کرم پودرهای حاوی مواد معدنی و نه شیمیایی استفاده کنید.

 

درمان دارویی

 

برای درمان دارویی این لک های می توان از داروهای حاوی هیدروکینون، ترتینوئین و سایر داروها با دستور پزشک استفاده کرد.

 

درمان با لیزر

 

می توان از لیزر ان دی یگ و یا Qسوییچ برای درمان این نوع لک ها استفاده کرد. اما لیزر برای درمان لک های بارداری تأثیر زیادی ندارد.

استفاده از لایه بردارها

 

برای این کار باید بسیار دقت کنید. زیرا اگر به دقت انجام نشود به پوست صدمه می زند. پس از انجام لایه برداری باید حتما پوستتان را در مقابل آفتاب محافظت کنید. برای انجام اینکار می توانید با پزشک مشورت کنید.

دقت کنید که لک هایی که تازه پدید آمده اند نسبت به لک های قدیمی راحت تر درمان می شوند. پس هر چه سریعتر درمان را شروع کنید.

 

برای تماس با ایران جنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 88563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند. https://iranjeunesse.com

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو