payamgps.com

فواید آنتی اکسیدان ها برای پوست

فواید آنتی اکسیدان ها برای پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

معرفی پکیج جوانسازی لومینس

چگونه از پوستمان مراقبت کنیم؟

شاید زیاد شنیده باشید که آنتی اکسیدان ها برای بدن بسیار مفید اند. همچنین از تأثیر آنها بر روی پوست شنیده اید.

آنتی اکسیدان ها برای شفاف کردن و درخشان کردن پوست بسیار مفیداند. همچنین در برطرف کردن لک های پوستی اثر دارند. آنتی اکسیدان ها به طور طبیعی در مواد غذایی یافت می شوند.

اما بهتر است ابتدا در رابطه با مکانیسم عملکرد آنتی اکسیدان ها بدانیم.

اثرات رادیکال های آزاد بر سلول های بدن

به طور روزانه در بدن هر انسانی فرآیندهای بسیاری رخ می دهد. برای انجام دادن این فرآیندها، بدن به اکسیژن نیاز دارد. این فرایندها اکسیداسیون نام دارند. طی این عمل مولکول ها الکترون هایشان را از دست می دهند. در نتیجه ترکیبات بسیار فعالی به نام رادیکال های آزاد پدید می آیند. این ترکیبات می توانند به سلول های بدن صدمه بزنند یا حتی آنها را از بین ببرند.

رادیکال های آزاد به سلول های بدن حمله می کنند و آنها را از بین می برند. رادیکال های آزاد درواقع از سلول ها به عنوان سوخت استفاده می کنند.

در واقع هر چقدر میزان رادیکال های آزاد در بدن بیشتر باشد، عمر فرد کوتاه تر می شود.

اما ترکیباتی وجود دارند که می توانند با آنتی اکسیدان ها مقابله کنند. این ترکیبات می توانند خودشان با رادیکال های آزاد ترکیب شوند و مانع از تخریب شدن سلول ها به وسیله رادیکال های آزاد شوند. به علاوه، آنتی اکسیدان ها قادر هستند تا آسیب هایی که قبلا در اثر رادیکال های آزاد به سلول ها وارد شده است را ترمیم کنند.

نقش آنتی اکسیدان ها در سلامت بدن

مهمترین ویژگی این مواد که پیشتر گفته شد نقش آنتی اکسیدان ها در خنثی کردن اثر رادیکال های آزاد و محافظت از سلول ها است. همچنین رادیکال های آزاد می توانند به سلامت چشم ها و بینایی کمک کنند. همچنین برای سلامت پروستات و جلوگیری از سرطانی شدن آن عملکرد مفیدی دارند.

آنتی اکسیدان ها می توانند موجب بهبود دادن به عملکرد مغز می شوند. برای سلامت قلب نیز می توانید از آنتی اکسیدان ها کمک بگیرید. این ترکیبات همچنین برای حفظ سلامت کلیه ها و سلامتی سیستم ایمنی بدن اثر بسیار زیادی دارند.

آنتی اکسیدان ها می توانند سمیت مواد آلاینده را کم کنند و بدن را از خطر مسمویت با سموم نجات دهند.

ارتباط رادیکال های آزاد با بیماری ها

برخی بیماری های خاص نیز به دلیل حضور رادیکال های آزاد پدید می آیند. بیماری هایی مانند انواع سرطان ها، آلزایمر، بیماری های قلبی و عروقی، بعضی از بیماری های چشمی و بیماری های مربوط به سیستم ایمنی از این قبیل هستند. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که در حضور رادیکال های آزاد نابود می شوند و دیگر نمی توانند در بدن عمل کنند.

اثر آنتی اکسیدان ها بر پوست

پرتوهای پرانرژی خورشید مانند فرابنفش می توانند رادیکال های آزاد را در سطح پوست تولید کنند. بنابراین برای محافظت از پوست باید از مواد آنتی اکسیدان استفاده کنیم.

یکی از ویژگی هایی که باید برای استفاده از آنتی اکسیدان ها مورد توجه قرار بگیرد ویژگی محلول در چربی و یا محلول در آب بودن آنهاست. به دلیل اینکه دیواره سلول ها از مواد چربی و مایع درون و میان سلولی از آب تشکیل شده است. به همین دلیل هر دو نوع از آنتی اکسیدان ها برای حفاظت از سلامت پوست مورد نیاز هستند. به طوری که آنتی اکسیدان های محلول در آب از محیط خارج و داخل سلول محافظت می کنند . آنتی اکسیدان های محلول در چربی از غشای سلول ها را سالم و جوان نگه می دارند.

مثال هایی از آنتی اکسیدان های محلول در آب و محلول در چربی

آنتی اکسیدان های محلول در آب

از این دسته از آنتی اکسیدان ها می توان به ویتامین C، سیستئین، سلنیوم، گلوتایتون و متیونین اشاره کرد.

آنتی اکسیدان های محلول در چربی

از این دسته از آنتی اکسیدان ها می توان کوآنزیمQ10، ویتامینE، ویتامینA، لیکوپن،کاروتن ها را نام برد.

 

آنتی اکسیدان های محلول در آب و چربی

از این نوع از آنتی اکسیدان ها می توان به متالوتیونین، لیپوئیک اسید، برخی از پلی فنل ها و برخی از فلاوانوئیدها اشاره کرد.

برخی از آنتی اکسیدان های مهم در ادامه به تفصیل توضیح داده شده اند.

ویتامین E

این ویتامین محلول در چربی می باشد. بنابراین می تواند از غشای سلولی و ساختارهای چربی بدن در مقابل آسیب های رادیکال های آزاد محافظت کند. این ویتامین هم به شکل موضعی و هم به شکل خوراکی می تواند اثر خودش را بگذارد.

بنابراین ویتامین E میتواند برای از بین بردن لکه های پوستی و چین و چروک ها و سایر آثار پیری عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

ویتامین E همچنین به تولید شدن کلاژن در بدن کمک می کند، بنابراین می تواند به جوان، سفت و شفاف بودن پوست کمک کند.

ویتامین E همچنین می تواند اثر رادیکال های آزاد تولید شده به وسیله پرتوهای خورشید بر پوست را از بین ببرد.


فلاوانوئیدها

این ترکیبات شامل رنگدانه های گیاهی هستند. این رنگدانه ها موجب به وجود آمدن رنگ های گوناگون در سبزیجات می شوند. به علاوه، این ترکیبات دارای خواص ضد حساسیت، ضد ویروس و ضد التهابی هستند. فلاوانوئیدها انواع بسیار متنوعی دارند، اما از مهمترین آنها میتوان به پروآنتوسیانین و پلی فنول ها اشاره کرد.

کوآنزیم Q10

این ترکیبات شامل لیپوئیک اسید ، سیستئین و متیونین  هستند. این مواد به طور طبیعی در بدن وجود دارند و به سلامت و ترمیم بدن کمک می کنند.

منابع تأمین کننده آنتی اکسیدان ها

در بسیاری از غذاها مانند سبزیجات و میوه های تازه می توان آنتی اکسیدان ها را پیدا کرد. اما برخی گروه های حساس مانند زنان باردار و کودکان ممکن است به مصرف مکمل های غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها نیاز داشته باشند.

آنتی اکسیدان ها را می توان در میوه هایی مانند تمشک، انواع توت ها، انگور، آلبالو، هلو و سیب پیدا کرد.
همچنین در سبزیجاتی مانند هویج، کلم ها، گوجه فرنگی، اسفناج، تربچه، سیر، موسیر و پیاز وجود دارند.

و همچنین در غذاهایی مانند شکلات، دارچین، چای، قهوه، بادام زمینی و تخم مرغ.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره ۰۹۱۲۱۳۹۴۹۴۴ یا شماره ثابت ۰۲۱۸۸۵۶۳۲۵۹ تماس حاصل فرمایید . http://iranageless.com

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو