payamgps.com

فواید ویتامین A برای ترمیم پوست

فواید ویتامین A برای ترمیم پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

ویتامین های مورد نیاز پوست

آثار پیری بر پوست

تقریبا همه افراد دوست دارند پوستی زیبا و جوان داشته باشند. زمانی که افراد به چهره شان در آینه نگاه می کنند دوست ندارند آثار و نشانه هایی از پیری یا عارضه های پوستی را در آن ببینند.

اما بسیاری از این عارضه ها و آثار پیری اجتناب ناپذیرند و با افزایش سن و با توجه به شرایط زندگی افراد پدید خواهند آمد.

اما جای نگرانی نیست و می توانید با این عارضه ها و آثار مبارزه کنید. یکی از روش های درمانی برای مبارزه با این آثار استفاده از مواد بهداشتی و درمانی، مکمل ها و یا ترکیباتی است که به ترمیم و بازسازی پوست کمک کنند. در ادامه درباره یکی از مهمترین این مواد و اثر آن بر پوست به شما اطلاعاتی می دهیم.

ویتامین A یا رتینول

ویتامین A یا رتینول از جمله مهمترین ترکیبات برای مراقبت از پوست می باشد. این ویتامین در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به کار می رود.  ویتامین A برای مراقبت از پوست و ترمیم و جوانسازی آن اهمیت زیادی دارد. این ویتامین سالهاست که در بسیاری از مواد مراقبتی از پوست به عنوان ماده پایه به کار می رود. این به دلیل خواص درمانی بی نظیری است که این ویتامین دارد.

از مهمترین خواص درمان آن می توان حیاتی بودن آن برای حفظ سلامت پوست و منارزه کردن آن با آثار پیری و جونسازی پوست را نام برد.

البته باید در مصرف این ویتامین بسیار دقت شود. زیرا مقادیر زیاد از حد آن زیانبار است.

مکانیسم عمل ویتامین A

ویتامین A یک ماده مغذی است که به طور طبیعی در بسیاری از مواد غذایی مانند تخم مرغ و کره پیدا می شود.

ویتامین A اگر به رتینوئیک اسید تبدیل شود اثر بهتری دارد. بنابراین در بیشتر محصولات بهداشتی از فرم رتینوئیک اسید ویتامین A استفاده می شود. این ترمیب می تواند عملکرد پوست را طبیعی کند. این ماده دارای غلظت بالا است و حتی می تواند به لایه میانی پوست نیز جذب شده و اثر خود را بگذارد.

نوع اثرگذاری ویتامین A

این ماده یک ترکیب پایه ای برای تولید کلاژن و الاستین در پوست می باشد. این پروتئین ها ساختاری بوده و می توانند حالت ارتجاعی پوست را حفظ کنند. در واقع ویتامین A کمک می کند تا کلاژن و الاستین دیرتر در بدن کم شوند. بنابراین می تواند به سلامتی، ترمیم، حفظ خاصیت ارتجاعی و در نتیجه جلوگیری از پدید آمدن چین و چروک ها و خط و خطوط در پوست جلوگیری کند.

ویتامین A  همچنین می تواند جریان خون را در بدن تنظیم کند، به لایه برداری سلول های مرده و مواد زائد از سطح پوست کمک کند، خروج سبوم را کم کند، هیدراتاسیون پوست را افزایش داده و بهبود و درمان پوست را در سطح سلولی انجام دهد تا پوستی سالم، جوان و بی نقص برای شما بسازد.

در نتیجه ویتامین A علاوه بر جوانسازی پوست، یک ماده بسیار مفید برای درمان بسیاری از عارضه های پوستی و اثرات به جا مانده از زخم هم می باشد.

بیماری هایی که ویتامین A می تواند آنها را درمان کند

ویتامین A یک ماده مغذی مورد نیاز پوست نیز می باشد. بنابراین در زمینه ترمیم و نوسازی سلول ها مورد نیاز است. همچنین این ویتامین می تواند برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی به کار گرفته شود. بیماری هایی مانند پسوزیاریس، اگزما، زخم های به جا مانده از جراحی، کراتوز، آفتاب سوختگی، ایکتیوزیس، پیتریازیس، فولیکول ریز، لیکن پلان و پلاریس مثال هایی از آنها هستند. این ویتامین بهترین عملکرد را در برابر آثار پیری دارد.

فواید رتینوئید بر پوست

یکی از مهمترین شکل های ویتامین A رتینوئید است که به طور گسترده استفاده می شود. این ترکیب یک داروی مؤثر برای مبارزه با آکنه می باشد. بدین منظور مدت های زیادی است که از ویتامین A استفاده می شود.

این ویتامین می توانید به جلوگیری از بروز آکنه در صورت و ترمیم جای آکنه یا اسکارها کمک کند.

به همین دلیل امروزه بسیاری از داروهای برطرف کننده آکنه دارای انواع مختلفی از ویتامین A هستند. در این محصولات هم از نوع طبیعی این ویتامین و هم از نوع مصنوعی و ساخته شده آن استفاده می شود.

این ویتامین همچنین اثر نرم کنندگی روی پوست دارد و می تواند پوست را لطیف و شاداب کند.

ویتامین A یا رتینول اگر به صورت موضعی بر روی پوست استفاده شود می تواند پوست را از آفتاب سوختگی نجات دهد و یا حساسیت آن ناحیه را کم کند.
ویتامین A به ترشح شدن موکوس در پوست کمک می کند، بنابراین رطوبت پوست را نگه می دارد و پوست را از خشکی نجات می دهد. برخی بیماری ها که با خشکی شدید پوست و پوسته پوسته شدن آن همراه هستند می توانند با مصرف کردن رتینول کنترل شوند. بیماری هایی مانند پیتریازیس روبرا پیلاریس از این دسته هستند.

این ویتامی همچنین با افزایش تولید کلاژن در پوست به زدودن سلول های خارجی و مرده کمک می کند و سطح پوست را صاف، نرم و شفاف می کند.

اثر ویتامین A بر یکی از شایع ترین بیماری های پوستی

ویتامین A یک درمان تنها نیست. اما اثرات شفابخش آن افراد را مجاب می کند تا به عنوان یک عامل درمانی از آن استفاده شود. این ویتامین می تواند یکی از شایع ترین عارضه های پوستی که اگزما می باشد را برطرف کند. این ویتامین می تواند زخم های به وجود آمده از این بیماری را الیام بخشد و همچنین با خارش ایجاد شده و پوسته پوسته شدن پوست مبارزه کند. این علائم از شایع ترین اختلالات پوستی هستند و دست کم یکبار در همه افراد به وجود آمده اند.

امروزه رتینول مصنوعی نیز تولید می شود که به دلیل نواشتن عوارض طرفداران زیادی دارد.

بنابراین این ویتامین را حتما مصرف کنید تا بتوانید پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

برای تماس با ایران جنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند. https://iranjeunesse.com

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو