payamgps.com

درمان طبیعی اسکارهای پوستی

درمان طبیعی اسکارهای پوستی

در این رابطه نیز بخوانید:

کاربرد سلول های بنیادی برای درمان پوست

خرید سرم جوانسازی لومینس

یکی از مهمترین عارضه هایی که تا کنون بسیاری از افراد را درگیر کرده و بر پوستشان آثار منفی گذاشته است، اسکار پوست است. اسکار به معنای آثار برجای مانده بر روی پوست است. اسکار به دلایل مختلفی روی پوست می ماند. این دلایل شامل زخم ها، آکنه، آثار ناشی از بارداری و آثار جراحی ها هستند.

اگرچه اسکارها سلامتی را تهدید نمی کنند، اما ظاهر افراد را نازیبا می کنند. به ویژه اگر نواحی قابل دید مانند دست ها و مخصوصا صورت باشند، بر روحیه افراد تأثیرات منفی دارند و ممکن است اعتماد به نفس افراد را کم کنند.

برای درمان اسکارهای پوستی راه حل های بسیاری وجود دارد. از این راه حل ها می توان استفاده از مواد بهداشتی، جراحی و درمان های خانگی را نام برد. در این مقاله در رابطه با مهمترین درمان های خانگی برای برطرف کردن آکنه به شما اطلاعاتی می دهیم.

البته اگر اسکارهای پوست بسیار برجسته، بزرگ، دارای ظاهری نامناسب و دارای رنگ متفاوت از پوست باشند باید از راه متخصصان پوست اقدام کنید و سراغ درمان های جدی تر مانند استفاده از محصولات زیبایی با تکنولوژی سلول های بنیادی و یا روش های جراحی بروید.

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب یک ماده ضد عفونی کننده است و می تواند پوست را جمع کند. این ماده برای درمان طبیعی اسکارهای پوست بسیار مفید است. همچنین به پوست شما شادابی و سلامتی را هدیه می دهد.

این ماده قادر است سلول های مرده که روی سطح پوست تجمع پیدا کرده اند را برطرف کند. به همین دلیل سرکه سیب برای ترمیم اسکارهای پوستی و یکدست کردن پوست بسیار مفید است.

برای استفاده از سرکه سیب، آن را قدری عسل مخلوط کرده و با یک پنبه روی محل آسیب دیده بمالید. به مدت 10 دقیقه زمان دهید و پس از آن، محل را شستشو دهید.  می توانید در روز 2 تا 3 دفعه از سرکه سیب استفاده کنید.

 

استفاده از شی باتر و روغن نارگیل

اگر پوست دچار زخم و یا سوختگی شده است، می توان قسمت صدمه دیده را مرطوب و دارای پوشش نگاه داشت تا از بزرگ شدن زخم و تغییر کردن رنگ آن ناحیه و خارش جلوگیری شود.

یکی از مهمترین موادی که می توانید برای این کار استفاده کنید شی باتر یا همان کره شی و روغن نارگیل است. این روغن های طبیعی دارای آنتی اکسیدان ها و امگا3 هستند. بنابراین از پدید آمدن کلویید که همان گوشت اضافه است جلوگیری می کنند. زمانی که به تازگی دچار آسیب شده اید می توانید روزی 2 الی 3 بار از ترکیب این روغن ها در محل مورد نظر بمالید.

 استفاده از  عصاره ی پیاز

پیاز دارای ترکیباتی به نام بیوفلاونوئید است. این ترکیبات می توانند ساختمان سلولی بافت پوست را محافظت کرده و آن را حفظ کنند. همچنین  ای مواد باعث جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست می شوند. بنابراین می توانند برای ترمیم بافت پوست و درمان اسکارهای پوستی مورد استفاده قرار بگیرند.

اگر به مدت 4 هفته هر روز از عصاره پیاز استفاده کنید، در ظاهر آثار زخم ها تفاوت محسوسی را خواهید دید.

 

استفاده از آلوئه ورا

 

به احتمال بسیار زیاد تا کنون به کرات نام آلوئه ورا را در محصولات بهداشتی شنیده اید. این به دلیل ویژگی های بی نظیر آلوئه ورا برای پوست است. این گیاه می تواند جای زخم ها را از بین ببرد و اسکارها را به طور طبیعی برطرف کند.

آلوئه ورا علاوه بر اینکه پوست های صدمه دیده را بهبود می بخشد، به آبرسانی به پوست و نرم و لطیف شدن آن کمک می کند و می تواند برای عمل ترمیم و جوانسازی پوست به آن کمک کند.

تهیه ژل آلوئه ورا کار ساده ایست. می توانید این گیاه را تهیه کنید. پوست خارجی برگ های آن را بکنید تا به ژل داخلی آن برسید. این ژل را به همان شکل روی محل زخم قرار دهید. حد اقل 30 دقیقه بگذارید روی پوست بماند.  حتی می توانید در موقع رفتن به رختخواب از آن استفاده کنید و اجازه دهید تا صبح روی پوستتان بماند.

می توانید درمان های طبیعی اسکار را در منزلتان انجام دهید. دقت داشته باشید که برخی پوست ها حساس هستند و ممکن است به همین درمان های طبیعی واکنش نشان دهند. می توانید پیش از استفاده از حساسیت پوستتان مطمئن شوید. اگر پس از انجام درمان خانگی التهاب یا قرمزی مشاهده کردید به سرعت درمان را متوقف کنید و به پزشک مراجعه نمایید.

 

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. https://iranjeunesse.com

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو