payamgps.com

درمان های خانگی جای سوختگی

درمان های خانگی جای سوختگی

در این رابطه نیز بخوانید:

درمان جای سوختگی با سلول های بنیادی

اثر سرم جوانسازی لومینس بر اسکارهای پوست

اسکار حاصل از سوختگی

یکی از مهمترین عارضه های پوستی که زمان بیشتری از سایر عارضه ها بر روی پوست بر جای می ماند، جای سوختگی است. جای سوختگی از اسکارهایی که معمولا رنگی هستند و یا برجستگی دارند. این اسکارها حالت نازیبایی را بر روی پوست به وجود می آورند و آزار دهنده هستند.

برای همه افراد داشتن پوست سالم، یکدست و بی نقص آرزوی بزرگی است. زیرا پوست سالم در زیبا نشان دادن چهره بسیار اثر دارد. اما اسکارهای ناشی از سوختگی بیشترین اثر را بر زیبایی پوست دارند. این اسکارها به سادگی از بین نمی روند.

برخی روش های درمانی جراحی و یا درمان با سلول های بنیادی برای این اسکارها وجود دارد. روش های جراحی هزینه بر هستند و بعضا با عوارضی همراه می باشند. استفاده از محصولات بهداشتی درمانی مرغوب و تخصصی هم پیشنهاد خوبی است. برای خرید این محصولات باید بسیار دقت کنید تا اسیر تبلیغات نشوید و محصولی مناسب با پوستان را خریداری کنید.

اما در این مقاله می خواهید در رابطه با ارزانترین و در دسترس ترین این روش ها به شما اطلاعاتی بدهیم. این روش استفاده از درمان های خانگی است. در ادامه مهمترین درمان های خانگی برای برطرف کردن آثار سوختگی را به شما معرفی می کنیم.

اما دقت داشته باشید که روش های درمانی خانگی به مرور اثر خود را نشان می دهند و برای گرفتن نتیجه باید صبور باشید.

استفاده از روغن ماهی

روغن ماهی های چرب مانند سالمون سرشا از امگا 3 است. امگا 3 اسید چربی است که برای بدن ضروری است. این ماده به بازسازی و ترمیم سلول ها کمک بسیاری می کند. برای استفاده از روغن ماهی، آن را با پنبه به پوستتان بمالید و اجازه دهید تا تقریبا نیم ساعت روی پوستتان بماند.

استفاده از آب گوجه فرنگی به همراه لیمو ترش

شاید فکر کنید که این ماده های ترش و اسیدی تأثیر مثبتی بر پوست نداشته باشند. اما باید بگوییم که این مواد اثر بی نظیری بر جوان سازی سلول ها و زدودن سلول های مرده از روی پوست دارند. همچنین این ترکیبات سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند که برای بهبود سلول ها بسیار مفید می باشند.

برای این کار آب گوجه فرنگی و لیموترش را بگیرید. آب آنها را با هم مخلوط کنید. پنبه ای را به این ترکیب آغشته کرده و روی محل سوختگی بمالید. این کار را به مدت سه هفته به طور روزانه انجام دهید. پس از گذشت حدود یک ماه کم کم نتیجه را خواهید دید.

روغن اسطخودوس

اسطخودوس ترکیبات ضد عفونی کننده طبیعی دارد. این ماده هم برای کم کردن درد و هم برای بهبود بخشیدن به آثار سوختگی اثرگذار است. اگر برای سوختگی های سطحی، بلافاصله روی محل روغن اسطوخودوس بمالید، اثر آن به سرعت از بین می رود و لکه ای روی پوست بر جای نمی ماند.

استفاده از روغن بادام

روغن بادام سرشار از مواد مغذی مورد نیاز پوست مانند ویتامین E می باشد. ویتامین E به جوانسازی سلول های پوست کمک می کند. روغن بادام را به پنبه ای آغشته کنید و روی قسمت سوختگی بمالید. می توانید روزی 2 بار این کار را انجام دهید. نیازی نیست که روغن بادام را از روی پوستتان بشویید.

تخم شنبلیله

تخم شنبلیله دارای ترکیباتی است که به جوانسازی پوست کمک می کند. باید ابتدا تخم شنبلیله را یک شب در آب بخیسانید تا نرم شود. سپس آن را آسیاب کنید. حالا یک ماده خمیر مانند به دست می آورید. آن را روی محل سوختگیتان قرار دهید. سپس زمان بدهید تا خشک شود. پس از گذشت حدود نیم ساعت پوستتان را با آب شستشو دهید.

استفاده از ماسک ماست، جو و زردچوبه

این ترکیبات دارای مواد مغذی مورد نیاز پوست هستند که برای ترمیم پوست و جوانسازی سلول های آن می توانند به آن کمک کنند. برای تهیه این ماسک نسبت مساوی از ماست و جو و مقداری زردچوبه را با هم مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را بر روی محل سوختگی بگذارید و زمان دهید تا خشک شود. پس از گذشت حدود نیم ساعت آن را با آب شستشو دهید.

استفاده از روغن زیتون

این روغن طبیعی دارای بسیار از مواد مغذی مورد نیاز و همچنین ویتامین های مورد نیاز آن مانند ویتامین E می باشد. این ترکیبات می توانند به ترمیم و نوسازی سلول ها کمک کنند. برای استفاده از این روغن آن را به پنبه آغشته کرده و روی محل سوختگی بمالید. روغن زیتون می تواند روی پوست بماند.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. https://iranjeunesse.com/

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو