payamgps.com

درمان های خانگی اگزما

درمان های خانگی اگزما

در این رابطه نیز بخوانید:

مهمترین بیماری های پوستی را بشناسید

سرم جوانسازی لومینس

شناخت سرم لومینِس (Luminesce)

علائم آزار دهنده اگزما

اگزما نوعی بیماری پوستی است که در سطح بدن بروز می کند. این بیماری می تواند تمام بدن را درگیر کند. این بیماری خارش زیادی دارد و فرد را آزار می دهد. علاوه بر این، به دلیل ویژگی های ظاهری که دارد برای بسیاری از بیماران ناخوشایند است. در این بیماری عارضه های پوستی در برخی موارد به شکل تاول های بزرگ بروز می کنند. در برخی موارد پوست متورم شده و دچار التهاب و قرمزی می شود. در موارد دیگر نیز پوست دچار خشکی شدید شده و پوسته پوسته می شود. اگر این بیماری در پوست سر بروز دهد همراه با شوره سر است.

اگر این بیماری در صورت رخ دهد علاوه بر موارد آزار دهنده دیگر بر زیبایی افراد نیز تأثیر می گذارد و ممکن است روحیه آنها را خراب کند. به همین دلیل باید هرچه زودتر به فکر راه حلی برای این بیماری باشید.

روش های درمان بیماری اگزما

در درجه اول برای این بیماری بهتر است از پیشگیری شروع کنی. بدین ترتیب که اجازه ندهید عواملی که می دانید برایتان حساسیت زا هستند به بدنتان وارد شوند. برای درمان این بیماری می توانید از داروها نیز استفاده کنید. محصولات بهداشتی و درمانی مرغوب و با برند معتبر نیز کمک بسیاری می کنند. اما در این مقاله در رابطه با درمان های خانگی که کم هزینه و در دسترس هستند صحبت می کنیم. توجه داشته باشید که این درمان های زمان زیادی می برند و اگر اگزمایتان شدید است بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

راه های کاهش التهاب اگزمایی

جلوگیری از تماش داشتن پوست با ماده حساسیت زا از مهمترین عوامل جلوگیری از این بیماری است. همچنین دوری کردن از گرما و عرق کردن اثر زیادی دارد. در مواردی که این بیماری هنوز شدت نگرفته می توان از آنتی هیستامین ها و کورتیکواستروئیدها استفاده کرد.

در زمان ابتلا به این بیماری لباس های نخی و سبک بپوشید.

همچنین توجه داشته باشید که نباید محل ابتلا به این بیماری را بخارانید زیرا در این صورت بیشتر تحریک می شود.

درمان های خانگی اگزما

استفاده از کمپرس سرد و وان جوش شیرین

این عمل باعث می شود تا خارش تسکین پیدا کند. همچنین مقدار زیادی آن بنوشید. این کار اثر بسیار خوبی برای تسکین خارش و کم کردن التهاب دارد. همچنین می توانید با آب ولرم حاوی جوش شیرین حمام کنید. برای اینکه اثرش را به خوبی بگذارد می توانید از وان استفاده کنید.

استفاده از روغن شترمرغ

این روغن دارای خاصیت ضد التهابی است و می تواند التهابات اگزما را درمان کند. اما برای استفاده باید حتما روغن خالص و تصفیه شده آن را تهیه کنید. این روغن را روی محل عارضه بمالید اما محکم آن را نمالید. پس از گذشت چند دقیقه آن را با شوینده ضد حساسیت شستشو دهید.

استفاده از روغن زیتون

این روغن دارای خواص ضد التهابی و ضد حساسیت است. این روغن را روی محل عارضه به آهستگی بمالید و با شامپوی ضد آلرژی شستشو دهید.

کم کردن تنش های روانی

تنش های روانی در شدت بخشیدن به این بیماری بسیار اثر دارند. به همین دلیل سعی کنید تنش های روانیتان را کم کنید. استرس ها را از خودتان دور کنید. برای این کار می توانید روش های مختلفی مانند ریلکس کردن را انجام دهید و یا به پزشک مراجعه کنید. حتما در طول روز خواب کافی داشته باشید.

مرطوب نگه داشتن پوست

برای تسکین این بیماری توصیه می شود همواره پوستتان را مرطوب نگه دارید. برای این کار می توانید از مرطوب کننده ها استفاده کنید و یا هوای منزلتان را با دستگاه های مرطوب کننده رطوبت دهید.

استفاده از پرتوهای فرابنفش یا UV خورشید

هر روز به مدت 15 تا 20 دقیقه در صبح و قبل از ساعت 11 زیر آفتاب قرار بگیرید. در این حالت هیچ محافظی نداشته باشید و نگران نباشید. زیرا در این مدت کوتاه و همچنین آفتاب صبح پوستتان را نمی سوزاند. به این روش درمان با UV می گویند.

از مصرف غذاهای حساسیت زا دوری کنید

مواد حساسیت زا مانند محصولات لبنی، شکلات، تخم مرغ، طعم دهنده های شیمیایی و غذاهای فرآوری شده را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

چای سبز بنوشید

چای سبز دارای ویژگی ضد التهابی است. اما در نوشیدن آن زیاده روی نکنید و در حل معمول آن را بنوشید.

اگر به اگزمای مزمن مبتلا هستید، می توانید مواد غذایی که در چند هفته مصرف می کنید را یادداشت کرده و عوارض ایجاد شده را یادداشت کنید. بدین ترتیب می توانید تشخیص دهید چه غذاهایی این بیماری را در بدنتان تشدید می کنند.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو