payamgps.com

انواع مختلف پوست

انواع مختلف پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

اثر سرم جوانسازی لومینس بر اسکارهای پوست

راهکار های داشتن پوست شفاف و صاف

امروزه زیبایی و جوانی پوست برای بسیاری از افراد مهم است. بنابراین بسیاری در پی انجام دادن بهترین مراقبت های پوستی برای خودشان هستند. شناخت پوست مرحله اولیه برای مراقبت از آن است. به دلیل اینکه بسیاری از محصولات بهداشتی و درمانی موجود در بازار باید مطابق با نوع پوست خریداری و استفاده شوند. زیرا در غیر این صورت نه تنها تأثیری بر پوست ندارند بلکه ممکن است عوارضی نیز ایجاد کنند. در نتیجه شناخت نوع پوستتان را جدی بگیرید. در ادامه انواع پوست و شیوه تشخیص آنها را به شما معرفی میکنیم.

 

پوست چرب

اگر همواره چربی روی پوستتان تجمع پیدا می کنید، بنابراین پوستتان چرب است. پوست چرب یکی از پر دردسر ترین پوست ها نی باشد. زیرا ممکن است باعث بروز آکنه یا جوش در صورت شود. اگر چربی پوست زیا باشد پس از پایان روز اگر صورتتان را نشسته باشید خواهید دید که براق شده و چربی خودش را به بیرون از پوست منتقل کرده است. در این حالت پوست درخشان و براق می شود و منافذ آن باز و بزرگ می شوند. این نوع پوست بسیار مستعد مبتلا شده به آکنه و جوش های سر سیاه و سر سفید و یا لک های پوستی می باشد.

 

پوست خشک

اگر هر روز صبح که از خواب برمی خیزید حس می کنید که پوستتان کشیده می شود، پوستتان خشک است. برای بهتر تشخیص دادن خشک بودن پوستتان می توانید یک روز از کرم مرطوب کننده استفاده نکنید و اگر پس از آن حس کردید که پوستتان سفت و خشک است یعنی پوستتان خشک می باشد. در این نوع از پوست همواره احساس کشش وجود دارد. این پوست ها شاید در سنسن جوانی افراد را درگیر جوش صورت نکنند، اما پس از مشکل بزرگتری ایجاد می کنند و آن چین و چروک است که به راحتی قابل از بین بردن نیستند. بنابراین پوست خشک همواره باید مرطوب نگه داشته شود.

پوست مختلط یا نرمال

در این نوع پوست  ناحیه ای پوست که ناحیه T نامیده می شود چرب بوده و مابقی پوست خشک است. این نواحی شامل پیشانی، بینی و چانه هستند. اما هر چه به سمت گونه ها می روید پوست به شمت خشکی می رود. افراد دارای پوست مختلط باید از هر دو نوع محصولات بهداشتی و درمانی استفاده کنند. به طوری که به نواحی چرب محصولات مربوط به پوست چرب را بمالند و به نواحی خشم محصولات مربوط به پوست خشک. البته محصولات مختص پوست مختلط برای برخی از برند ها در بازار وجود دارند.

پوست حساس

این نوع از پوست ها بیشتر در معرض ملتهب شدن، تورم و قرمزی هستند. این نوع از پوست ها حساس بوده و نازک اند. همچنین منافذی کوچک دارند. پوست های حساس به سرعت قرمز شده و ممکن است مویرگ هایشان به زودی پاره شود. این پوست ها اغلب دچار خارش شده و یا واکنش های آلرژیک نشان می دهند.

هر چه میزان آنتی هیستامین در بدن بیشتر باشد، پوشت دچار حساسیت بیشتری می شود و بیشتر مستعد مبتلا شدن به التهاب ها و عوارض حساسیتی مانند اگزما و پسوریازیس است.

پوست کدر و پیر

پیر شدن پوست در سنین پایین به دلایل مختلفی رخ می دهد. برخی عوامل محیطی مانند زیاد در معرض تابش شدید آفتاب و یا هوای خیلی گرم و یا خیلی سرد بودن در پیری زودرس پوست دخالت دارند. همچنین استرس و تنش های روانی نیز بر آن اثرگذارند. از عوامل درونی نیز می توان وراثت و رژیم غذایی را نام برد. چین و چروک افتادن و پیر شدن پوست بیشتر به دلیل از دست رفتن کلاژن در پوست است.

پوست مستعد آکنه

برخی پوست ها به دلیل نوع ژنتیکشان احتمال دارد بیشتر مستعد بروز آکنه یا جوش باشند. با توجه به شن می توان دریافت که دلیل بروز آکنه باکتی، وراثت و یا اختلالات هورمونی می باشد. بر اساس علت و شدن آکنه برای آن درمان توصیه می شود. برای اینکار حتما به متخصص مراجعه کنید.

شیوه های تشخیص انوع پوست

برای تشخیص نوع پوستتان از پوستتان تست بگیرید. بدین ترتیب که ابتدا صورتتان را بشویید و خشک کنید. سپس مقداری کاغذ نازک یا دستمال کاغذی بردارید و روی نقاط مختلف پوستتان به آرامی فشار دهید. اگر پوستتان چرب باشد، کاغذ به پوستتان می چسبد و به خودش چربی می گیرد. اما اگر نچسبید یا هیچ چربی جذب نکرد یعنی خشک است. اگر پوستتان مختلط باشد کاغذ فقط به نواحی پیشانی، بینی و چانه خواهد چسبید.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو