payamgps.com

روش های در دسترس برای درمان و کنترل بیماری پسوریازیس

روش های در دسترس برای درمان و کنترل بیماری پسوریازیس

در این رابطه نیز بخوانید:

مهمترین بیماری های پوستی را بشناسید

فواید لوسیون بدن لومینس

اثر سرم جوانسازی لومینس بر اسکارهای پوست

بیماری پسوریازیس یک بیماری شایع پوستی است که در دسته بیماری های التهابی قرار می گیرد. در این بیماری چرخه زندگی سلول های پوستی به هم می خورد. در این حالت سلول ها به سرعت بر سطح پوست ساخته می شوند و تکه هایی قرمز یا نقره ای ضخیم را به وجود می آورند. این نواحی دارای خارش و خشکی می شوند. این عارضه ها بیشتر در اطراف زانو، آرنج و پوست سر دیده می شوند.

این بیماری نه علت مشخصی دارد و نه درمانی مشخص. پسوریازیس می تواند در بخشی تا تمامی نواحی بدن گسترش پیدا کند. در این حالت پوست نواحی درگیر دچار خارش، التهاب، قرمزی و پوسته پوسته شدن می شود.

داروها و شیوه های بسیاری برای درمان یا کنترل پسوریازیس پیشنهاد شده است. در این بین راه های خانگی که کم هزینه و در دسترس هستند توانسته اند کمک زیادی به درمان یا کنترل این بیماری بکنند. در ادامه پس از بررسی علل بروز پسوریازیس درباره راه های خانگی کنترل و درمان آن به شما توضیحاتی می دهیم.

علل بروز بیماری پسوریازیس

آب و هوا بر این بیماری اثر دارد. هوای بسیار سرد می تواند این بیماری را تشدید کند. همچنین نوشیدن زیاد الکل و یا کشیدن سیگار می توانند موجب بروز حساسیت ها و التهاب ها شوند. اگر فرد به بیماری های خود ایمنی دیگری مانند ایدز و یا آرتریت روماتوئید مبتلا باشد، امکان ابتلا به این بیماری بیشتر می شود. همچنین عفونت های شدید که می توانند سیستم ایمنی را درگیر و یا تشدید کنند نیز احتمال بروز این بیماری را زیاد می کنند. بیماری هایی مانند گلودرد از این دسته اند.

همچنین آسیب های پوستی مانند بریدگی، نیش حشرات و یا آفتاب سوختگی ممکن است این بیماری را موجب شوند. تنش های روانی هم بر بروز این بیماری اثر دارند. مصرف کردن بعضی از داروها مانند بتابلوکر، لیتیوم و داروهای ضد مالاریا نیز بر بروز این بیماری اثر دارند. در ادامه روش های در دسترس و کم هزینه را برای کنترل و درمان این بیماری به شما معرفی میکنیم.

استفاده از اسید چرب امگا۳

اسیدهای چرب بهترین مبارز برای التهاب و ورم هستند. اسیدهای چرب امگا3 در ماهی های چرب مانند ماهی سالمون، قزل آلا، ساردین و ماهی آزاد وجود دارند. همچنین به دلیل اهمیت امگا3، انواع مکمل های آن نیز در داروخانه ها وجود دارند که می توانید آنها را استفاده کنید. مصرف امگا3 می تواند موجب درمان پسوریازیس شود.

سرکه سیب

سرکه سیب برای التیام بخشیدن به پسوریازیس پوست سر بسیار مفید است. می توانید سرکه سیب را چند بار در هفته در کف سرتان بمالید. سرکه سیب می تواند التهاب را روی پوست سرتان خشک کند. توجه داشته باشید که سرکه سیب را روی نواحی ترک خورده و دارای خونریزی استفاده نکنید. زیرا باعث احساس سوزش می شود.

زردچوبه

زردچوبه می تواند التهابات ناشی از پسوریازیس را التیام بخشد. این ماده می تواند از عود کردن این بیماری جلوگیری کند. می توانید این ماده را در وعده های غذاییتان و یا چاشنی ها نیز مصرف کنید تا به درمان این بیماری کمک کنید.

نور خورشید

می توانید بدون هیچکونه محافظ پوستی به مدت حدود 10 دقیقه زیر نور خورشید بروید. نور خورشید بهترین درمان برای پسوریازیس است. اما توجه داشته باشید که بیش از این مقدار برای پوست محافظت نشده خطرناک است و احتمال ابتلا به بیماری های پوستی مانند سرطان پوست را زیاد می کند.

روغن درخت چای

این گیاه بومی استرالیا می باشد. اما عصاره آن در برخی محصولات مانند شامپوها وجود دارد. بنابراین می توانید از این محصولات برای درمان پسوریازیس پوست سر کمک بگیرید.

خیس کردن بدن در جو

جو خواص تسکین دهندگی پوست را دارد. می توانید در وان یا یک تشت مقداری جو بریزید و روی آن آب ولرم بریزید تا خیس بخورد. سپس در این آب بنشینید تا زخم های ناشی از پسوریازیس تسکین یابند.

مدیتیشن، تای چی و یوگا

تنش های روانی بیماری پسوریازیس را شدت می بخشند. به همین دلیل باید از روش هایی استفاده کنید که شما را آرام می کنند. به ویژه پسوریازیس مربوطه به ورم مفاصل که معمولا درد دارد نیاز به ریلکسیشن دارد. ورزش هایی مانند یوگا، مدیتیشن و تای چی می توانند درد مفصل ها را آرام کنند.

روی نواحی زخم شده را بپوشانید

می توان در موقع خواب روی نواحی که درگیر بیماری هستند را کرم مرطوب کننده بمالید و با یک روکش پلاستیکی آنها را بپوشانید. اگر نواحی درگیر در بیماری را همواره مرطوب نگه دارید، به کنترل و درمان بیماری پسوریازیس بسیار کمک کرده اید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا برای پوست درمانگر بسیار خوبی است. به طوری که به طور گسترده محصولاتی را می بینیم که حاوی این گیاه هستند. این گیاه می تواند برای درمان التهابات و زخم های ناشی از پسوریازیس اثربخش باشد. آلوئه ورا ویژگی ضد التهابی دارد و تسکین دهنده پوست نیز می باشد و موجب کاهش قرمزی ها می شود. ژل یا کرم های دارای 0.5 درصد آلوئه ورا را روی عارضه های پوستی خود بمالید و منتظر نتایج اثر بخش آن بمانید.

انگور اورگان

انگور اورگان در واقع گیاهی همیشه سبز است. اسم علمی این گیاه ماهونیا آکویفولیوم (Mahonia aquifolium) است. محصولات حاوی این گیاه مانند کرم ها در بازار موجود هستند. کرمی که حاوی 10 درصد از این گیاه باشد مفید است. این گیاه در درمان پسوریازیس نقش مؤثری دارد.

رژیم غذایی مناسب

بسیاری از غذاها برای تسکین التهابات ناشی از پسوریازیس و درمان آن مفید هستند و باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. غذاهایی مانند ماهی ها، میوه ها و سبزیجات و غلات دارای سبوس. این ترکیبات باید روزانه مصرف شوند تا به بهبود این بیماری کمک کنند.

 

برای تماس با ایران جنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو