payamgps.com

روش های درمان خانگی سلولیت

روش های درمان خانگی سلولیت

در این رابطه نیز بخوانید:

سرم جوانسازی لومینس و درمان بیماریهای پوستی

خرید اینترنتی لوسیون بدن لومینس luminesce body renewal lotion

سلولیت چیست؟

لوسيون بادي رينيوال لومینس و درمان سلولیت

 

شاید شما نیز به این عارضه دچار شده باشید. زیرا سلولیت یکی از عارضه های شایع پوستی می باشد. در این بیماری چربی ها بیشتر در قسمت ران، پایین شکم و باسن دیده می شوند. این عارضه پوستی به نام های پوست پنیری یا پوست پرتقالی نیز شناخته می شود.

 

در این بیماری سلول های چربی به طور ناهمواری روی سطح پوست قرار می گیرند و در سطح پوست پستی و بلندی هایی را پدید می آورند. این بیماری در خانم ها شایعتر است. یکی از دلایل آن این است که در خانم ها معمولا سلول های چربی بیشتری وجود دارند. همچنین هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون بر تشدید این بیماری اثر دارند.

تحقیقات نشان داده اند که بیشتر از 85 درصد خانم ها در طول عمرشان به سلولیت دچار شده اند. این افراد در پی درمان این عارضه بوده اند.

 

این ناصافی سطح پوست معمولا برای بسیاری از خانم ها آزار دهنده است. و بسیاری از آنها در پی درمان آن هستند. روش های درمانی زیادی برای سلولیت وجود دارند. از این روش ها می توان به روش های دستگاهی مانند مزوتراپی و لیزر و استفاده از محصولات بهداشتی درمانی مانند سرم های جوانسازی و لوسیون های ترمیم کننده پوست بدن اشاره کرد. اما در این میان درمان های خانگی مؤثری نیز وجود دارند که در ادامه مهمترین آنها را به شما معرفی می کنیم.

دلایل بروز سلولیت

 

از دلایل اصلی بروز سلولیت می توان به وراثت، چاقی، رژیم غذایی نامناسب یعنی دارای چربی زیاد و فیبر کم، ورزش ناکافی و دوران حاملگی اشاره کرد. این بیماری درواقع به سبک زندگی بسیار ارتباط دارد. اگر میزان سموم زیادی وارد بدن شوند و غذاهای مناسبی برای تجزیه آنها مصرف نشود نیز سلولیت پدید می آید.

 

روش های درمان خانگی سلولیت

استفاده از اسکراب قهوه در درمان سلولیت

قهوه برای درمان سلولیت اثر خودش را نشان داده است. می توانید از روغن نارگیل، قهوه و شکر خمیری تهیه کنید و به آن کمی حرارت دهید. حالا یک اسکراب قهوه به دست آورده اید. آن را به آهستگی روی نواحی دارای سلولیت بمالید. باید این کار را به مدت طولانی انجام دهید.

سرکه سیب برای درمان سلولیت

سرکه سیب برای پوست فواید بسیار زیادی دارد. سرکه سیب می تواند بسیاری از اختلالات پوستی شامل سلولیت را درمان کند. سرکه سیب همچنین می تواند التهابات و قرمزی های ناشی از آن را تسکین ببخشد. به همین دلیل می تواند برای سایر عارضه ها و بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس مؤثر باشد.

برای استفاده از سرکه سیب می توانید آن را با عسل و آب سرد مخلوط کنید. با نوشیدن این محلول به طور روزانه می توانید به پوستتان کمک زیادی بکنید. می توانید سرکه سیب را فقط با عسل مخلوط کنید و یک ترکیب با ویسکوزیته بالا بدست بیاورید. حالا می توانید این ترکیب را با پنبه روی پوستتان بمالید.

همچنین می توانید سرکه سیب را با سرکه انگور و روغن زیتون مخلوط کنید تا اسکراب آن را تهیه کنید. می توانید آن را روی پوستتان بمالید. این کار را برای چند ماه انجام دهید تا هم پوستتان لایه برداری شود و هم بتوانید سلولیت را بهبود ببخشید.

استفاده از مسواک خشک (برس حمام) برای درمان سلولیت

با استفاده از برس حمام می توانید کمک کنید تا سلولیت بدنتان بهبود یابد. این برس باید نرم باشد. برس را روزی 2 بار پیش از حمام روی نواحی دارای سلولیت بکشید. با این کار به زیاد شدن جریان خونتان در نواحی دارای سلولیت کمک می کنید. با افزایش جریان خون سرعت اکسیژن رسانی و متعاقبا تقسیم و جایگزینی سلول ها افزایش پیدا می کند و پوست با سرعت بیشتری ترمیم می شود.

استفاده از ژلاتین برای درمان سلولیت

ژلاتین دارای آمینواسیدها می باشد. این ترکیبات می توانند موجب تقویت قدرت عضلانی فرد شوند. ژلاتین همچنین برای درمان سلولیت اثر دارد. اگر به طور روزانه 2 قاشق غذاخوری ژلاتین مصرف کنید می توانید از بروز سلولیت جلوگیری کنید. تمرینات عضلانی نیز بهترین درمان برای برطرف کردن سلولیت هستند. بنابراین بهتر است به طور روزانه هم ژلاتین مصرف کنید و هم تمرینات ورزشی مناسب برای عضلات را انجام دهید.

اگر هر روز ورزش می کنید حتما باید رژیم غذایی مناسب داشته باشید. در رژیم غذاییتان حتما میوه ها و سبزیجات دارای فیبر را به طور روزانه بگنجانید. همچنین برای جلوگیری از دهیدراته شدن بدنتان حتما به میزان کافی، یعنی حداقل روزی 8 لیوان آب بخورید.

برای استفاده از ژلاتین پودر یا ورق آن را تهیه کنید و خودتان آن را درست کنید. ژلاتین موجود در ژله ها و شکلات دارای میزان قند زیادی بوده و برای درمان شما مناسب نیستند.


استفاده از نمک دریا برای درمان سلولیت

برای استفاده از نمک دریا، می توانید وان حمام را از آن پر کنید. سپس به اندازه دو استکان نمک دریا به آن اضافه کنید. آنرا خوب هم بزنید تا حل شود. سپس حدود 20 دقیقه در آن بنشینید. با این کار می توانید به دفع شدن سموم بدنتان کمک کنید. همچنین این کار باعث کمک به درمان سلولیت می شود.

استفاده از آب پرتقال برای درمان سلولیت

آب پرتقال برای بدن فواید بسیار زیادی دارد. آب پرتقال دارای مقادیر زیادی ویتامین c می باشد. بنابراین به شفاف و روشن شدن پوست کمک بسیاری می کند. اگر آب پرتقال را پیش از صرف صبحانه بنوشید می توانید به تصفیه خونتان و آبرسانی پوستتان کمک بسیاری بکنید. آب پرتقال همچنین به ترمیم پوست و بازسازی سلول های پوستی کمک می کند. بنابراین می تواند به ترمیم سلولیت، از بین بردن لک های پوستی، برطرف کردن چین و چروک و خطوط پوست کمک بسزایی کند.

برای تماس با ایران جنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو