payamgps.com

علت اصلی پوسته شدن پوست چیست؟

علت اصلی پوسته شدن پوست چیست؟

در این رابطه نیز بخوانید:

سرم جوانسازی لومینس و درمان بیماریهای پوستی

لوسیون ترمیم کننده بدن لومینس

پسوریازیس چیست، چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

پوسته پوسته شدن پوست در بسیاری از افراد روی می دهد و برای بسیارثی از افراد اغلب آزار دهنده است. برخی به آن توجهی نمی کنند. اما پوسته پوسته شدن می تواند نشانگر یک بیماری خطرناک باشد. همچنین پوسته پوسته شدن می تواند ناشی از خشکی بیش از حد پوست باشد که خود عوارض بدی را به همراه خواهد داشت.

بیماری ها و رفتارهایی که علائم پوسته پوسته شدن دارند

برخی بیماری ها یا رفتارها موجب به پوسته پوسته شدن پوست می شود. این عارضه به دلیل اسیب دیدن پوست و یا تحریک آن می باشد.

برخی از رفتارهای غلط که منجر به پوسته پوسته شدن پوست می شوند شامل آفتاب سوختگی، تماس با مواد آلرژی زا و تماس با گیاهانی مانند پیچک سمی می باشد.

برخی بیماری ها نیز این عارضه را پدید می آورند. بیماری هایی مانند پسوریازیس که یک بیماری خود ایمنی است و بیماری مانند اگزما یا درماتیت نیز که یک بیماری التهابی است و همچنین بیماری سبوره و انوع حساسیت ها در پوسته پوسته شدن پوست نقش دارند.

کدام قسمت های بدن بیشتر پوسته پوسته می شود؟

بسته به علت این عارضه می توان پوسته پوسته شدن را در تمامی نواحی بدن دید. به طور مثال اگر به دلیل بیماری پسوریازیس باید بیشتر در زانوها، آرنج ها و کف سر رخ می دهد. اما اگر این بیماری به موقع درمان نشود این عارضه می تواند در تمام بدن پخش شود. برای درمان این بیماری باید زودتر به پزشک مراجعه کرد. اگر ناشی از آفتاب سوختگی باشد بیشتر در صورت است. اما به هر حال در هر ناحیه ای می تواند رخ دهد حتی در کف پاها و کف دست ها.

سبوره نیز معمولا پوست سر را پوسته پوسته می کند. این پوسته ها به شکل روغنی و زرد رنگ می باشند.

اگزما نیز که از التهاب های پوستی می باشد ممکن است در هر قسمتی از بدن بروز دهد. اما اگزما در افراد بزرگسال بیشتر دست ها را درگیر می کند.

البته برخی عوامل مانند داروهای پوستی مختلف نیز ممکن است عوارضی با خود همراه داشته باشند و پوست را دچار این عارضه کنند. دراین حالت پوست تحریک شده، گردش خون در آن ناحیه به طور غیر عادی زیاد شده و سلول های پوستی خواهند مرد. در این حالت عارضه هایی به نام فلس روی پوست تشکیل می شوند.

البته پیری خود نیز یکی از عوامل خشکی و پوسته پوسته شدن و ترک برداشتن پوست است. همچنین ممکن است نواحی دچار عارضه شروع به خارش کنند. معمولا این علائم زمانی که هوا زیاد خشک یا زیاد سرد باشد تشدید می شود.

عوارض دیگری که با پوسته پوسته شدن پوست بروز می کنند

نشانه های دیگری نیز با پوسته پوسته شدن پوست بروز می کنند. این علائم با توجه به علت بروز این عارضه و یا وضعیت فرد می توانند متفاوت باشند.
از سایر علائم همراه با پوسته پوسته شدن می توان به ایجاد شدن ترک ها روی پوست، ایجاد قرمزی روی پوست، بثورات پوستی، احساس خارش روی پوست، التهاب و تورم را می توان نام برد.

با توجه به موارد گفته شده، پوسته پوسته شدن پوست ممکن است بسیار جدی باشد و نیاز به مراقبت و درمان سریع داشته باشد. بنابراین در صورت مشاهده نشانه های زیر حتما به سرعت به پزشک مراجعه کنید. علائمی مانند داشتن تب زیاد یعنی بالاتر از 101 درجه فارنهایت، تورم و بزرگ شده غدد لنفاوی و زخم های قرمز و باز شده از خاراندن زیاد پدید آمده اند.

رفتارها و عادت های اشتباهی که منجر به پوسته پوسته شدن پوست می شوند

برخی اوقات برخی از رفتارهای افراد و عاداتی که در زندگی دارند منجر به پوسته پوسته شدن پوست می شوند.

برخی از این عوامل شامل دوش گرفتن زیاد با آب خیلی داغ، کم نوشیدن آب و سایر مایعات، استفاده خیلی زیاد از صابون ها برای پوست، استفاده از مواد شستشو دهنده شیمیایی قوی و لباس هایی با پارچه حساسیت زا و تحریک کننده می باشند.


بروز پوسته پوسته شدن در نواحی مختلف بدن

 

پوسته پوسته شدن دست و پا

دست ها و پاها معمولا به دلیل خشکی بیش از حد پوست دچار عارضه پوسته پوسته شدن می شوند. بنابراین باید مانع از دست رفتن رطوبت آنها یا اصطلاحا هیدراته شدن آنها شوید. حمام های طولانی، با مواد شوینده قوی و با آب داغ از مهمترین موارد در بروز این عارضه در دست ها و پاهامی باشند. بنابراین باید زمان حمام را به کمتر از 10 دقیقه برسانید، همچنین با آب ولرم دوش بگیرید. پس از خارج شدن از حمام از مرطوب کننده های مناسب برای رطوبت دهی به پوست بدنتان استفاده کنید. برای این کار می توانید از لوسیون های مرطوب کننده پوست بدن نیز استفاده کنید.

در برخی موارد که پوست به طور زیادی پوسته پوسته شده و لایه هایی از پوست مرده روی آن تجمع یافته اند، به لایه برداری با اسید سالیسیلیک نیاز پیدا خواهید کرد تا پوست دوباره صاف و یکدست شود.

همچنین می توانید در اتاق خوابتان یک دستگاه بخور قرار دهید و از اثرات خشکی هوا بر پوستتان در امان باشید. در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از رشد باکتری ها باید مدام آب دستگاه بخور را عوض کنید.

پوسته پوسته شدن پوست کف سر

این عارضه در کف سر بیشتر به دلیل وجود شوره رخ می دهد. برخی از افراد فکر می کنند که با شستن سرشان مشکل بدتر شده و سر بیشتر پوسته ریزی می کند. اما درحقیقت باید با شامپوهایی با خاصیت دارویی سرتان را مدام بشویید. این شامپوها معمولا حاوی موادی مانند سولفید سلنیوم یا پیریتین زینک می باشند و می توانند پوست کف سر را بهبود ببخشند. البته بهتر است برای درمان این مورد به پزشک متخصص مراجعه کنید.

برای تماس با ایران جنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 021885632590 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو