payamgps.com

درمان های خانگی پوست با خیار

درمان های خانگی پوست با خیار

در این رابطه نیز بخوانید:

ماسک آبرسان لومینس

بهترین ماسک ها برای جوانسازی پوست

ماسک نگهدارنده ی رطوبت

خیار از میوه هایی بسیار معروف است که تقربا هر روز در بسیاری از خانه ها مصرف می شود. این ماده غذایی علاوه بر خوشمزه بودن در سلامتی بدن، پوست و موی شما اثر زیادی دارد. این ماده غذایی می تواند به جوانسازی پوست و رویش موها کمک کند و در زیبایی شما اثر زیادی بگذارد.

ترکیبات مفید موجود در خیار

خیار دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها می باشد. pH خیار نیز با pH پوست کاملا تطابق دارد. این ماده یکی از مواد مهم است که در بسیاری از محصولات بهداشت و درمانی استفاده می شود. این ماده خواص ضد پیری نیز دارد. همچنین می تواند برای التهابات پوستی بسیار تسکین بخش باشد. در ادامه راه هایی در دسترس را که به وسیله آنها می توانید به پوستتان برای جوان و زیبا شدن کمک کنید به شما معرفی می کنیم.

درمان های خانگی پوست با خیار

استفاده از خیار برای روشن کردن نواحی دور چشم

خیار می تواند تیرگی ها مانند حلقه های سیاه دور چشم ها را کم کند. برای این کار خیار را برش داده و دو قطعه از آن را روی چشمانتان قرار دهید. در این مدت در آرامش باشید و اجازه دهید تا خیار به مدت 20 دقیقه روی چشمهایتان بماند. با این کار می توانید حالت خستگی و تیرگی ها را از چشمانتان محو کنید و چشمانی بی نقص داشته باشید.

تهیه تونر صورت

همانطور که گفته شد pH خیار متنایب با پوست است. به همین دلیل می تواند بهترین گزینه برای تنظیم خاصیت اسیدیته پوست باشد. با خیار می توانید بهترین تونر طبیعی را تهیه کنید. برای این کار یک خیار را رنده کنید. سپس مقداری عنبر سائل و آب مقطر به آن اضافه کنید. آن را هم بزنید تا به صورت پوره در بیاید. برای این کار می توانید از مخلوط کن استفاده کنید. این مواد را با کمک یک پنبه روی پوستتان بمالید. می توانید این ماسک را در یخچال نگه دارید و به مدت چند هفته از آن استفاده کنید. اما باید در آن بسته باشد.

تهیه ماسک جوانساز

آب خیار و تکه های کوچک آن می توانند به راحتی چهره را جوان کنند و عملیات جوانسازی را روی پوست انجام دهند. می توانید برای عملکرد بهتر در آب خیار چند قطره آبلیمو بریزید. در این صورت رنگ چهره شما نیز روشنتر شده و پوستتان درخشان خواهد شد.

درمان آکنه و موهای زیرپوستی با خیار

برای این متظور باید آب خیار را با سرکه سیب و آب گوجه فرنگی ترکیب کنید. این مخلوط خاصیت پاک کنندگی فوق العاده ای دارد و می تواند منافذ پوستتان را باز کند تا آلودگی ها، جوش ها، دانه های سر سیاه و موهای زیرپوستی خارج شوند. این مواد را با یک پنبه به آرامی روی پوستتان بمالید. دقت کنید این ماده وارد چشم هایتان نشود. پس از سپری شدن چند دقیقه آن را آبکشی نمایید.

ماسک مخصوص آکنه

برای تهیه ماسک مخصوص برطرف کردن آکنه می توانید خیار رنده شده را با زردچوبه مخلوط کنید. سپس این ماسک را روی پوستتان بمالید و صبر کنید تا ربع ساعت بماند. این ماسک ضد چربی است و می تواند مانع از جمع شدن چربی درون پوست شود. بنابراین می تواند از بروز آکنه جلوگیری کند.

استفاده از خیار برای مرطوب کردن پوست

برای رطوبت دهی و آبرسانی به پوست نیز می توانید از خیار استفاده کنید. برای این کار باید خیار را کاملا ریز کرده و با یک قاشق جوی خیسانده شده مخلوط کنید. سپس به این مخلوط مقداری عسل بفزایید. سپس این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید.

به جای جو نیز می توانید از آووکادو نیز استفاده کنید. برای این کار هسته های آووکادو را در آورید و ریز خرد کنید. می توانید یک عدد سفیده تخم مرغ و مقداری شیر خشک نیز به آن استفاده کنید و آن را هم بزنید تا یکدست شود. سپس آن را روی پوستتان بمالید و اجازه دهید تا نیم ساعت روی پوستتان بماند.

حتی می توانید به این ماسک نیز مقداری ماست بیفزایید. اما توجه داشته باشید که ماست بادی کم چرب باشد.

استفاده از خیار برای رطوب کردن پوست بدن

برای درمان عارضه های پوست بدن نیز می توانید از خیار استفاده کنید. بدین منظور خیار را ریز خرد کنید. به آن یک قاشق چایخوری آلوئه ورا، گلاب و آبلیمو بیفزایید. سپس این مواد را هم بزنید و از صافی رد کنید. مایع به دست آمدن را در ظرف در بسته ریخته و آن رادر یخچال نگه دارید. می توانید آن را در ظرف دارای سری اسپری بریزید و به بدنتان اسپری کنید.

استفاده از خیار برای درمان آفتاب سوختگی

خیار خاصیت خنک کنندگی طبیعی بی نظیری دارد. به همین دلیل می توانید از آن برای تسکین آفتاب سوختگی و التهابات استفاده کنید. اگر پوستتان آفتاب سوخته شد می توانید خیار را به قطعات ریز خرد کنید و آن را روی پوستتان قرار دهید. بدین ترتیب پوستتان بدون بروز هیچگونه عارضه ای تسکین خواهد یافت و سوزخ و خارش آن آرام خواهد شد.

تهیه اسکراب برای درمان سلولیت با استفاده از خیار

سلولیت یکی از عارضه هایی است که نواحی وسیعی از بدن مانند باسن و ران ها را درگیر می کند. در این عارضه به دلیل تجمع سلول های چربی بر روی یکدیگر، سطح پوست ناهموار می شود و زیبایی خود را از دست می دهد.

با استفاده از خیار خواهید توانست با این عارضه مبارزه کنید. برای تهیه اسکراب ضد سلولیت خیار پودر قهوه و عسل را با آب خیار مخلوط کنید. سپس آن را روی نواحی مبتلا به سلولیت بمالید. اجازه دهید نیم ساعت بماند و سپس آن را پاک کنید.

برای تماس با ایران جنس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو