payamgps.com

مهمترین عوامل آسیب رسان به پوست

مهمترین عوامل آسیب رسان به پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

کرم روز لومینس و پیشگیری از بیماری های پوستی

خرید اینترنتی کرم روز لومینس

اثرات رادیکال های آزاد بر پوست

با بالا رفتن سن ناگزیر پوست پیر می شود. در این حالت چین و چروک ها پدیدار می شوند و یا تیرگی ها و سیاهی ها خود را نشان می دهند. در این حالت افراد نسبت به پوستشان حساس شده و ممکن است مدام در آینه پوستشان را چک کنند. مشاهده خط و خطوطی که روز به روز عمیقتر می شوند آزار دهنده است. این آثار پیری چهره را خسته و پژمرده نشان می دهند و باعث می شوند تا در مهمانی ها آنطور که باید به نظر نرسید.

اما راه هایی برای جلوگیری از آسیب دسیدن به پوست و به تعویق انداختن پیری وجود دارد.

بهتر است بدانیم که مهمترین عواملی که به پوست صدمه می زنند چه عواملی هستند. در این صورت می توانیم بهتر با آنها مقابله کنیم و پیری پوست را به تعویق بیندازیم.

توقف کلاژن سازی در پوست

دیر یا زود در همه افراد کلاژن سازی در بدن متوقف می شود. اما اینکه در چه سنی این اتفاق بیفتد و چقدر زود پوست چین و چروک بیفتد به عوامل ژنتیکی بستگی دارد. اما به طور معمول از سن 30 سالگی به بعد کلاژن سازی در پوست به میزان 1 درصد کم می شود. این میزان در طول زمان کمتر می شود. به طوری که پس از 40 سالگی به طور چشمگیری کلاژن سازی در پوست کم می شود. این امر در خانم ها پس از سن یائسگی بیشترین اثر را دارد.

به طوریکه تقریبا کلاژن سازی در بدن به صفر می رسد. کلاژن ها رشته های پروتئینی هستند که در فضای میان سلول ها وجود دارند. این پروتئین های ساختاری در لایه درم در پوست تشکیل یک شبکه مستحکم می دهند. این شبکه باعث می شود تا لایه های پوست روی هم نیفتند و پوست بتواند دارای استحکام بماند. بنابراین با وجود کلاژن پوست دچار چین و چروک نمی شود.

تحقیقات نشان داده اند که میزان کلاژن در پوست به میزان خاصیت ارتجاعی و جوانی پوست ارتباط دارد. بنابراین برای داشتن پوستی جوان و شاداب بهتر است افراد در برنامه مراقبت از پوستشان برنامه این برای تحریک کلاژن سازی در پوست بگذارند.

پرتوهای پر انرژی و قدرتمند نور خورشید

نورخورشید عاملی است که باعث ادامه حیات همه موجودات است. نور خورشید فواید بسیاری مانند تولید ویتامین D در بدن دارد. اما با همه فوایدش، نور خورشید می تواند بسیار آسیب رسان باشد.

نور خورشید از طیف پرتوهایی متفاوت تشکیل شده است. ما فقط بخش قابل رؤیت آنها یا ویزیبل visible که به آن مرئی می گویند را می بینیم. اما پر انرژی ترین پرتوهای آن در ناحیه فرابنفش وجود دارد. از پرتوهای این ناحیه می توان اشعه ایکس X را نام برد که همه درباره خطرناک بودن آن می دانیم.

به مجموعه این پرتوهای خطرناک UV یا همان فرابنفش می گویند. این پرتوها قدرت نفوذ بسیار زیادی دارند به طوری که می توانند تا لایه های زیرین پوست نفوذ کنند و سلول ها و بافت های آسیب دیده را نابود کنند. در این حالت پوست دچار اختلال شده و پیری زودرس فرا می رسد.

به همین دلیل باید در برابر آفتاب از پوستتان محافظت کنید. مهمترین محافظت در برابر آفتاب استفاده از کرم های ضد آفتاب است.

رادیکال های آزاد را جدی بگیرید

در زندگی امروز افراد بیشتر از قبل رفتارهای پر خطر دارند. به طور مثال افراد بیشتر الکل و دخانیات مصرف می کنند. این موارد باعث می شوند تا رادیکال های آزاد بسیار زیادی به بدن وارد شود. رادیکال های آزاد از خطرناکترین ترکیبات برای بدن هستند. این ترکیبات نه تنها به پوست بلکه به تمامی سلول های بدن حمله می کنند و ممکن است اثرات جبران نا پذیری به بار بگذارند.

رادیکال های آزاد دارای یک الکترون منفرد هستند. الکترون ها تمایل دارند تا جفت شوند و در صورت منفرد بودن به شدن واکنش پذیرند. به همین دلیل رادیکال های آزاد به سلول های سالم حمله می کنند تا از آنها الکترون گرفته و الکترون هایشان را جفت کنند. فرآیند الکترون دادن همان اکسید شدن است. یعنی سلول های سالم بدن به رادیکال های آزاد الکترون می دهند و خودشان اکسید می شوند. در این حالت سلول های اکسید شده نمی توانند به درستی کار کنند و در کارشان اختلال ایجاد می شود. به طبع اگر این عوامل در پوست فعالیت کنند عملیات خود ترمیمی و جوانسازی پوست دچار اشکال شده و پیری زودرس فرا می رسد.

به دلیل اینکه پوست بیرونی ترین عضو بدن است، احتمال آسیب دیدن آن از بقیه اعضا بیشتر است. به طور مثال رادیکال های آزاد به راحتی در سطح پوست پدید می آیند. این کار به وسیله پرتوهای قدرتمند خورشید انجام می شود.

مقابله با از دست رفتن کلاژن

می توانید با از دست رفتن کلاژن در بدنتان مقابله کنید. مهمترین عامل برای این منظور استفاده از محصولاتی است که دارای فاکتورهای رشد باشند. فاکتورهای رشد ترکیباتی هستند که از سلول های بنیادی ترشح می شوند. این مواد وظیفه برقراری ارتباطات میان سلول ها را بر عهده دارند. زمانی که سلول های تولید کننده کلاژن در لایه های زیرین پوست بتوانند به خوبی با هم ارتباط برقرار کنند سرعت کلاژن سازی بالا می رود و پوست به سمت جوان شدن می رود.

آنتی اکسیدان ها سپری در برابر حملات رادیکال های آزاد

برای مقابله با اثرات مخرب رادیکال های آزاد می توانید از آنتی اکسیدان ها استفاده کنید. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که دهنده الکترون می باشند. این ترکیبات از سلول های عادی فعالتر هستند. به همین دلیل زمانی که آنتی اکسیدان در بدن وجود داشته باشد به سرعت به رادیکال آزاد الکترون می دهد و اجازه نمی دهد تا رادیکال آزاد به سلول های سالم پوست حمله کند.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو