payamgps.com

رتینول، رتینوئید و رتین A چه هستند و برای پوست چه ویژگی هایی دارند؟

رتینول، رتینوئید و رتین A چه هستند و برای پوست چه ویژگی هایی دارند؟

در این رابطه نیز بخوانید:

فواید ویتامین A برای ترمیم پوست

مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت و جوانی

بسیاری از افراد امروزه به دنبال روش هایی برای مراقبت از پوستشان هستند. افراد روش های مختلفی را برای این کار مورد استفاده قرار می دهند. روش هایی مانند جراحی ها و روش های دستگاهی مانند لیزر و یا استفاده از داروها و محصولات بهداشتی و یا تهیه و استفاده از ماسک های خانگی.

یکی از مهمترین روش های مراقبت از پوست استفاده از محصولات بهداشتی و درمانی می باشد. این ترکیبات در مقابسه با درمان های خانگی عملکردی سریعتر دارند. همچنین این محصولات عوارض و هزینه های جراحی ها را در پی ندارند. به همین دلیل امروزه به طور گسترده از محصولات بهداشتی و درمانی استفاده می شود.

یکی از مهمترین این محصولات رتینوئیدها هستند. برخی نیز این ترکیبات را به رتینول می شناسند. برخی دیگر نیز از این ترکیبات با نام ویتامین A یاد می کنند. با وجود استفاده گسترده از این ترکیبات هنوز بسیاری از افراد تفاوت آنها و حتی نوع و مکانیسم اثرگذاری آنها را نمی دانند.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با این ترکیبات درمانی به شما توضیحاتی بدهیم. در ادامه تفاوت انواع این محصولات شباهت هایشان را توضیح خواهیم داد. همچنین میزان و نوع اثرگذاری و عوارض احتمالی آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

رتینول

رتینول یکی از مشتقاتی است که از ویتامین A به وجود می آید. این ترکیب به عنوان عنصر ضد پیری در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست یافت می شود.

رتینول ماده ایست که می تواند متابولیسم سلول های پوستی را افزایش دهد. به همین دلیل می تواند تولید کلاژن در پوست را سرعت ببخشد.

رتینول به سادگی در پوست جذب می شود. این ترکیب سپس به حالت اسیدی اش تبدیل می شود.

این ترکیب می تواند برای درمان صدمات حاصل از نور خورشید مناسب باشد. صدمات مانند لک های قهوه ای که با مصرف این کرم از بین خواهند رفت. همچنین باز بودن منافذ پوست نیز می تواند با رتینول برطرف شود و پوست صاف و یکدست گردد.

بنابراین می توانید با رتینول پوستی نرم، شاداب و صاف داشته باشید.

تفاوت رتینول، رتینA  و رتینوئید چیست؟

 

رتینوئید دسته ای از ترکیبات مربوط به ویتامین A می باشد. رتین A و رتینول هر دو حالت پایه ویتامین A می باشند. درواقع رتین A و رتینول نوعی از رتینوئید می باشند. این ترکیبات در دسته ترکیبات دارویی قرار دارند.

هر دو این ترکیبات موجب سرعت بخشیدن به چرخه رشد و ترمیم سلول های پوستی می شوند. به همین دلیل می توانند سلول های جوان و تازه را به سرعت جایگزین سلول های پیر و مرده کنند و بنابراین می توانند پیری را به تعویق بیندازند. تأثیر ترکیبات رتینوئید در به تعویق انداختن پیری پوست اثبات شده است.

تفاوت در مجاز بودن به استفاده

رتینول حالت معمولی این ترکیبات است و برای استفاده نیازی به تجویز پزشک ندارد. اما رتین A باید حتما بوسیله پزشک تجویز شود. به دلیل اینکه این ترکیب قویتر است و پوست را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد. این ترکیب می تواند به خوبی با چین و چروک ها و خط و خطوط موجود در پوست مبارزه کرده و آنها را از بین ببرد. این ترکیب همچنین می تواند عارضه های دیگر پوستی مانند لک های رنگی پوستی و آکنه را برطرف کند.

رتین A می تواند در لایه بالایی پوست یا اپیدرم سلول های پوست را ترمیم و بازسازی کند. به همین دلیل از گشاد شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و آنها را جمع خواهد کرد. در نتیجه منافذ از حالت گرفتگی خارج می شوند و احتمال بروز جوش یا آکنه کمتر می شود. همچنین عارضه های دیگر ناشی از باز بودن روزنه های پوست بهبود می یابند و پوست حالت صاف و یکنواختی پیدا می کند. به همین دلیل ظاهر پوست زیبا و جوان خواهد شد.

برای تهیه رتین A باید حتما با پزشکتان مشورت نمایید. این ماده را سرخود مصرف ننمایید.

ترکیبات رتینوئید از یک خانواده هستند

رتین A یا ترتینوئین درواقع رتینوئیدهایی هستند که با این نام ها شناخته شده اند. این ترکیبات در مقایسه با رتینوئیدهایی که بدون نسخه پزشک مجاز به استفاده هستند دارای ترکیبات فعال بیشتری از اسید رتینوئیک می باشند. این ترکیبات همچنین مقدار کمتری نرم کننده دارند. به همین دلیل می تواند به سرعت جذب شوند و سریع تأثیر خود را بگذارند. اما این جذب و اثرگذاری سریع عوارضی نیز دارد. به طور مثال در یکی دو هفته ابتدایی استفاده از رتین A ممکن است پوست دچار قرمزی و التهاب شده و پوسته پوسته شود. اما این دسته از رتینوئیدها می توانند در زمان کوتاهی تغییرات قابل ملاحظه ای را در پوست ایجاد کنند.

رتینوئیدهایی که نیاز به تجویز پزشک ندارند دارای ترکیباتی با میزان کمتر هستند. این ترکیبات فقط 5/0 تا 2 درصد کل محصول را تشکیل می دهند. روی بسته بندی محصول می توانید ترکیباتی با نام رتینول پالمتات، رتینول لینولئات و رتینول استات را پیدا کنید. این دسته از رتینوئیدها معمولا دارای میزان نرم کننده بیشتری می باشند. به همین دلیل به آرامی جذب پوست شده و به آرامی نیز اثر خود را می گذارند. به همین دلیل این نوع از رتینوئیدها با عوارضی مانند قرمزی پوست، پوسته پوسته شدن و التهاب همراه نیستند.  به همین دلیل استفاده از این محصول برای پوست های حساس توصیه می شود.

به عنوان خلاصه می توان گفت که ترکیبات رتینوئید و مشتقات آنها مانند رتین A همگی اثر یکسانی دارند. اما زمان مودر نیاز برای اثرگذاری آنها و عوارض آنها با هم متفاوت است.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو