payamgps.com

شیوه صحیح استفاده از رتینول

شیوه صحیح استفاده از رتینول

در این رابطه نیز بخوانید:

مزایا و عوارض استفاده از رتینول و رتین A

اثرات شگفت انگیز میکروکرم ایجلس

رتینول یکی از مهمترین محصولات برای مراقبت از پوست است. اما با وجود گستردگی و محبوبیت آن، بسیاری از افراد هنوز نمی توانند چطور از آن استفاده کنند و آن را درست به کار نمی برد. در ادامه به شما شیوه صحیح استفاده از رتینول را معرفی می کنیم.
از چه سنی باید رتینول مصرف کنیم؟
سن استفاده از رتینول به نوع پوست و ژنتیک افراد بستگی دارد. اما بیشترین بهره از رتینول را معمولا می توان در پایان نوجوانی و آغاز جوانی یعنی پس از 20 سالگی برد.
در این سن استفاده از رتینول بیشتر جنبه پیشگیری دارد نه درمانی. با مصرف رتینول در این سن می توانید آثار و نشانه های پیری را به تعویق بیندازید. بنابراین چروک ها و لک های ناشی از پیری دیرتر پدیدار خواهند شد.


اگر افراد دچار جوش های بلوغ هستند بهتر است تا اجازه دهند دوره این جوش ها بگذرد. این افراد می توانند پس از 30 سالگی مصرف رتینول را شروع کنند. همچنین پس از 30 سالگی ترمیم و جوانسازی سلول های پوستی کند می شود.

رتینوئید برای پوست های حساس هم اثربخش است. اما این ترکیبات عوارض خود مانند التهاب، تورم و قرمزی را بیشتر روی پوست های حساس می گذارند.
این افراد باید یا تجویز پزشک و در محدوده مجاز رتینول را استفاده کنند. در این صورت می توانند لک های پوستشان را کم کرده و ظاهر پوستشان را شفاف و یکنواخت کنند.

بهترین شیوه مصرف رتینول

بیشتر ترکیبات رتینوئید در برابر نور پایدار نمی باشند. به همین دلیل باید آنها را در ظرف های مات و در بسته نگهداری کنید. به همین دلیل توصیه می شود محصولات دارای رتینوئید به ویژه آنها که میزان بیشتری از این ترکیبات دارند را شبها مصرف کنید. زیرا این ترکیبات به پرتوهای فرابنفش و اکسیژن حساس بوده و ممکن است تخریب یا اکسید شوند.


محصولاتی در بازار وجود دارند که برای روز تجویز می شوند. اما میزان رتینوئید موجود در این ترکیبات و به طبع میزان اثربخشی آنها کمتر است.
باید در نظر داشته باشید که به دنبال زیاد مصرف کردن رتینوئید نباشید. نکته کلیدی استفاده از رتینول کم مصرف کردن آن است. به طور مثال اندازه یک نخود از رتینول برای کل صورت کافی است.

بهتر است مصرف رتینوئیدها را به تدریج افزایش دهید

اگر محصولات مراقبتی دیگری نیز استفاده می کنید به اثر تداخلی آنها توجه کنید و در این باره با پزشکتان مشورت کنید.
اگر در تابستان شروع به مصرف رتینول کرده اید توصیه می شود از کرم های ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید. به دلیل اینکه رتینول پوست را حساس کرده و احتمال آفتاب سوختگی را زیاد می کند. علاوه بر کرم ضد آفتاب از سایر وسایل محافظت در برابر آفتاب مانند کلاه و آفتابگیر نیز استفاده کنید.


مصرف تدریجی رتینول

در ابتدای مصرف بهتر است هفته ای یکبار به اندازه یک نخود از رتینول را روی کل صورتتان بمالید. بهتر است این کار را پس از مصرف کردن مرطوب کننده انجام دهید. پس از یک ماه مصرف، می توانید هفته ای دو بار از رتینول استفاده کنید. این روند را هم برای یک ماه ادامه دهید تا به مصرف هر شب برسید.
رتینول هایی که نیاز به نسخه پزشک ندارند معمولا عوارضی برای پوست به وجود نمی آورند. حتی با مصرف هر شب.

ممکن است برخی مرطوب کننده ها باعث شوند تا رتینول ایجاد حساسیت کند. در این صورت یا مرطوب کننده تان را عوض کنید و یا رتینول را روی پوست خشک بمالید.
رتینول چرخه تولید و رشد سلول ها را افزایش می دهید. بنابراین می توانید در میان استفاده از رتینول از لایه بردارها و سرم های تغذیه ای صورت نیز استفاده کنید. در این صورت اثرگذاری رتینول بیشتر خواهد بود. چون همواره سلول های آماده و تازه را آماده دریافت محصولات جوانسازی می کند. در این صورت از آبرسان ها هم استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود.
برای روز بهتر است از ترکیباتی استفاده کنید که در برابر نور حساس نباشند. به طور مثال کرم ویتامین C برای این کار مناسب است.

با مصرف رتینول به لایه برداری پوست کمک کنید

رتینوئیدها درواقع لایه برداری را به شکلی متفاوت انجام می دهند. این ترکیبات سلولهای پیر در لایه هایی پایینی پوست را مورد هدف قرار می دهند. به طوریکه این سلول ها را به سمت بالای پوست حرکت می دهند و برای زدودن آماده می کنند. با انجام لایه برداری به طور فیزیکی با کرم های مخصوص لایه برداری می توانید این سلول ها را که آماده برداشته شدن هستند بردارید.
بنابراین رتینوئید را نمی توانید جایگزین لایه برداری کنید اما می توانید با آن به بهتر انجام شدن لایه برداری کمک کنید. در این حالت پوست تمییز و پاک می شود. با این کار می توانید پوست را از سلول های پیر و مرده خلاص کنید و پوستی شفاف و روشن به دست بیاورید.


پس از چه مدتی اثرات رتینول آشکار می شود؟

اگر به طور مداوم و طبق دستورات از این محصولات استفاده کنید و دوز مصرفی را نیز استفاده کنید، پس از گذشت حدود یک ماه و نیم می توانید تأثیرات این ترکیبات را روی پوست ببینید. این برای ترکیباتی مانند رتین A می باشد که به تجویز پزشک نیاز دارند و اثرگذاری بهتری نیز دارند. البته برای رتینوئیدهایی که به نسخه پزشکی نیاز ندارند و درصد کمتری دارند باید 2 تا دو و نیم ماه صبر کنید.
همراه با استفاده از رتینول ها می توانید از محصولات ضد پیری دیگر استفاده کنید. ویتامین C می تواند بسیار کمک کننده باشد.
ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو