payamgps.com

پن شستشوی صورت چیست؟

پن شستشوی صورت چیست؟

در این رابطه نیز بخوانید:

کلینزر (پاک کننده ) صورت لومینس

باید ها و نباید های استفاده از ژل پاک کننده ی صورت

شستشوی صورت یکی از عوامل مهم در برنامه مراقبت از پوست است. اما بسیاری از افراد به آن توجهی نمی کنند و با ترکیباتی که به پوست آسیب می رسانند پوستشان را می شویند. یکی از مهمترین این ترکیبات صابون می باشد. صابون می تواند زیان هایی زیادی برای پوست داشته باشد. بدین ترتیب که پوست را یا بیش از حد خشک و یا بیش از حد چرب می کند. در ایان صورت پوست دچار چین و چروک ها و یا آکنه خواهد شد. بنابراین برای مراقبت از پوستتان باید پاک کننده را به طور مناسبی در نظر بگیرید.

شوینده های مخصوص پوست امروزه در بازار به وفور یافت می شوند. این شوینده ها انقدر گوناگون هستند که ممکن است برای انتخاب آنها سردرگم شوید. اما اگر دربارهه همه آنها به خوبی اطلاع داشته باشید و نوع پوستتان را بشناسید می توانید به سادگی انتخاب خوبی انجام دهید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با پن ها به شما اطلاعاتی بدهیم. پن ها محصولاتی هستند که به شکل صابون قالبی و جامد می باشند اما ترکیباتشان با صابون تفاوت دارد و برای شستشوی صورت به کار می روند.

اهمیت پوست

پوست گسترده ترین عضو بدن می باشد. این عضو وظیفه محافظت از بدن را برعهده دارد. در عین حال نقش زیبا بودن را نیز برا ما ایفا می کند. پوست اولین لایه محافظتی در برابر عوامل بیرونی است و بدن و اعضای داخلی آن را در برابر عوامل آسیب رسان محافظت می کند. بنابراین در بدن اهمیت زیادی دارد. اگر پوست آسیب ببیند بسیاری از اندام ها نیز ممکن است درگیر شوند. همچنین اگر پوست دچار عارضه شود و زیبایی خودش ار از دست بدهد افراد ممکن است حتی روحیه و اعتماد به نفسشان را از دست بدهند. بنابراین باید به خوبی از این عضو مهم مراقبت کنیم و راه مراقبت از آن را بدانیم.

 

پاکیزه نگه داشتن پوست

اولین قدم در مراقبت از پوست پاکیزه نگه داشتن آن است. به همین دلیل محصولات زیادی برای دستیابی به این هدف تولید شده اند. از میان این محصولات متنوع باید محصولی را انتخاب کنیم که تعادل چربی ها و مواد ضروری در پوست را به هر نریزد. همچنین باید حالت اسیدی پوست را حفظ کند و pH پوست را از تعادل خارج نکند.

پوست pH طبیعی خودش را دارد. pH طبیعی پوست حدود 5/5 می باشد که قدری اسیدی است. این خاصیت اسیدی بسیار ضعیف است. این خاصیت باعث می شود تا باکتری ها و میکروب ها نتوانند در پوست رشد کنند. اما بسیاری از شوینده ها pH بسیار بالایی دارند. مثلا صابون pH حدود 10 دارد که اصلا برای پوست مناسب نیست و حالت طبیعی آن را بر هم می زند.

هر محصولی که pH پوست را از حالت طبیعی خارج کند محیط پوست را مستعد رشد باکتری ها و میکروب ها می کند.

ممکن است برخی از محصولات pH پوست را پایینتر از حالت طبیعی بیاورند. این محصولات ممکن است پوست را دچار حساسیت کنند.

بنابراین باید محصولی را انتخاب کنید که pH نزدیک به pH پوست دارد و حالت متوازن آن را بر هم نمی زند.

صابون

صابون ها آنقدر قوی هستند که علاوه بر آلودگی ها می توانند چربی های ضروی و مورد نیاز پوست را که سبوم نام دارند را نیز از بین ببرند. در این حالت پوست دچار خشکی زیاد شده و چین و چروک ها پدیدار می شوند. البته ممکن است پوست برای جبران این چربی های از دست رفته شروع به چربی سازی با سرعت بالا کند. در این حالت پوست بیش از اندازه چرب خواهد شد و مشکلات دیگری مانند آکنه پدید خواهند آمد.

پن چیست؟

پن ها ظاهری شبیه به صابون دارند. اما برای پوست مناسب ترند. زیرا pH آنها نزدیک به pH طبیعی پوست است. pH پن ها نزدیک به 6 می باشد و تعادل پوست را به طور چشمگیری بر هم نمی زند.

پن ها خاصیت پاک کنندگی بالایی دارند. به طوری که می توانند در ناحیه مورد شستشو گردش خون را سرعت ببخشد و اکسیژن رسانی را به بافت ها افزایش دهند. همچنین می توانند به رساندن مواد مغذی به پوست کمک کنند. نام علمی پن Syndet می باشد.

پن ها حتی می توانند در درمان برخی عارضه های پوستی نیز کمک کنند. عارضه هایی مانند قرمزی و التهابات پوستی و زخم بستر از این دست هستند. می توانید محل این عارضه ها را با پن بشویید.

پن برای چه نوع پوستی توصیه می شود؟

پن انوع مختلفی دارد. این محصول را می توانید هم برای پوست های خشک و هم برای پوست های چرب استفاده کنید. اما افرادی که پوست های خشک دارند بهتر است دفعات کمتری پوستشان را بشویند. این افراد می توانند روزی یکبار صورتشان را بشویند. همچنین اگر بیرون نرفته اند و آرایش و کرم ضد آفتاب ندارند می توانند دو سه روز یکبار نیز صورتشان را مورد شستشو قرار دهند. افرادی که دارای پوست های چرب می باشند می توانند روزی دو بار و یا اگر خیلی در معرض آلودگی بود سه با پوستشان را شستشو دهند.

ژل های شستشوی صورت

پن به چربی های ضروری پوست کمتر آسیب می رساند و به طور کلی به صابون برتری دارد. اما امروزه شوینده های دیگری نیز در بازار وجود دارند که حتی بهتر از پن ها هستند. این شوینده ها ژل های مخصوص شستشوی صورت هستند که pHی دقیقا برابر pH پوست دارند.

 

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو