payamgps.com

کدام بیماری ها در پوست لک های رنگی ایجاد می کنند؟

کدام بیماری ها در پوست لک های رنگی ایجاد می کنند؟

در این رابطه نیز بخوانید:

تأثیر ژل روشن کننده ی لومینس بر رنگدانه ها

کرم ضد لک لومینس

پوست گسترده ترین عضو بدن است. این عضو وظیفه مراقبت از اعضای داخلی را در برابر عوامل بیرونی بر عهده دارد. بنابراین خودش در معرض خطر زیادی است و احتمال دارد که دچار بیماری ها یا عوارض شود.

تیره بودن نواحی کشاله ران و زیر بغل برای بسیاری از افراد آزار دهنده است. برخی افراد مدام از کرم های روشن کننده و یا لایه بردارها استفاده می کنند بدون اینکه ریشه این تیرگی ها را بدانند. برخی از انواع این تیرگی ها به بیماری هایی مربوط اند که شاید از وجود آنها بی اطلاع باشید. زیرا بعضی از بیماری ها در این قسمت ها لک های با رنگ های تیره و روشن پدید می آورند. حتی ممکن است این نواحی را دچار التهاب و خارش کنند. بنابراین برای از بین بردن این لک ها بهتر است ابتدا بیماری های به وجود آورنده آنها را بشناسیم و از وجود آنها مطلع شویم و آنها را درمان کنیم.

برخی از این بیماری ها به دلیل وراثت پدید می آیند و برخی ناشی از حساسیت و یا عفونت هستند. اما اگر به موقع به آنها برسید می توانید آنها را درمان کنید یا اثر آنها را کمتر کنید. در ادامه برخی از این این بیماری ها را به شما معرفی می کنیم.

پس از بین بردن عامل اصلی این بیماری ها، برای از بین بردن لک های ناشی از آنها می توانید از محصولات روشن کننده استفاده کنید. این محصولات شامل ژل ها و کرم ها می باشند و به مرور تیرگی ها را کمرنگ می کنند.

 

کاندیدیاز

کاندیدیاز نیز یک عفونت قارچی می باشد. این بیماری به وسیله قارچ کاندیدا آلبیکنز به وجود می آید. در این بیماری در برخی مواقع غشای مخاطی نیز درگیر می شود. این بیماری در افرادی که دارای بیماری هایی هستند که به اختلالات در غذذ درون ریز مربوط می شوند، با علائم شدیدتری همراه است. در این بیماری در رنگدانه های پوست اختلال ایجاد می شود. تیرگی های ایجاد شده در پوست معمولا دلایل مختلفی دارند. پس برای تشخیص این بیماری باید بیمار را خیلی خوب بررسی کرد تا در تشخیص اشتباهی صورت نگیرد.

 

آکانتوزیس نیگریکانس

در این بیماری رنگدانه های پوست در قسمت های چین خوردگی پوست تغییر پیدا می کند. آکانتوزیس نیگریکانس معمولا همراه با خالهای گوشتی نیز می باشد. این بیماری معمولا پیش از 40 سالگی در افراد روی می دهد. آکانتوزیس نیگریکانس به دلایل وراثتی پدید می آید. البته برخی بیماری ها نیز می توانند آن را تشدید کنند. بیماری هایی مانند هیپوتیروئیدیسم و هیپرتیروئیدیسم، پلی کیستیک، دیابت، اختلال در غده ها و کوشینگ از این قبیل هستند.

اگر این بیماری در افراد بالای 40 سال پدید بیاید عوارض آن شدت بیشتری خواهند داشت.


اینتر تریگو

اینتر تریگو در چین های موجود در پوست التهاب ایجاد می کند. این بیماری با شرایطی مانند در معرض گرما و زطوبت بودن، جریان نداشتن هوا و اصطکاک داشتن تشدید می شود. احتمال دارد در این بیماری قارچ ها، باکتری و یا ویروس نیز روی محل هارضه رشد کنند.  در این صورت محل عارضه عفونی خواهد شد.

اینتر تریگو بیشتر در قسمت های چین های شکم و کشاله ران مشاهده می شود. اینتر تریگو در افرادی که چاق هستند و دیابت دارند بیشتر رایج است. در این بیماری ممکن است عارضه ها دچار خارش و سوزش شوند. علائم این بیماری در فصول مختلف تغییر می کند. با رعایت نکردن بهداشت اینتر تریگو تشدید می شود.

 

اریتراسما

اریتراسما بیماری ای است که در آن عفونت سطحی رخ می دهد. این بیماری در قسمت هایی از بدن که با هم برخورد دارند پدید می آید. نواحی مانند زیر سینه ها، زیر بغل و کشاله ران می توانند درگیر اریتراسما

شوند.

عامل پدید آورنده این بیماری باکتری به نام کورینه باکتریوم است. هر چه سن بالاتر باشد علائم این بیماری شدیدتر خواهند بود. این بیماری در هر سنی قابل مشاهده است. در اریتراسما قسمت هایی که دارای چین پوستی بوده و همواره مرطوب هستند تیره هستند. طول مدت این بیماری از چند ماه تا چند سال می باشد. اگر این بیماری تشدید شود ممکن است عفونت ان به بدن و حتی بازوها سرایت پیدا کند.

در اریتراسما لک هایی به رنگ قرمز و یا قهوه ای روی پوست پدید می آیند و احتمال دارد پوسته پوسته نیز شوند.


تینه آور سیکالر

این بیماری درواقع عفونتی است که به وسیله نوعی قارچ در سطح پوست پدید می آید. در تینه آور سیکالر لک هایی با رنگ های تیره و روشن روی نواحی سینه و پشت بدن ایجاد می شوند. این بیماری ممکن است در برخی افراد پس از درمان عود کند. عاملی که این بیماری را پدید می اورد قارچی به نام مالاسزیا فورفور است. عامل این بیماری فلور به صورت نرمال در پوست می باشد. قارچ پدید آورنده این بیماری در همه افراد بالغ وجود دارد. اما می توان آن را بیشتر در آب و هوای دارای رطوبت دید. در تینه آور سیکالر احتمال دارد که سطح عارضه ها پوسته های ریزی تشکیل دهند. این بیماری با کمی خارش همراه است.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو