payamgps.com

دلایل پیری زودرس پوست

دلایل پیری زودرس پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

فروش سرم جوانسازی لومینس

مقایسه دو محصول جوانساز، میکروکرم ایجلس و سرم جوانسازی لومینس

عوارض پیری پوست معمولا از دهه چهارم زندگی به بعد خود را نشان می دهند. اما به دلایل مختلفی ممکن است آثار پیری پوست را در دهه چهارم و یا سوم زندگی نیز مشاهده کنید. اگر در این زمان پوست پیر شود پیری زودرس پوست به سراغتان آمده است و باید فکر چاره باشید. در ادامه درباره دلایل پیی زودرس پوست به شما اطلاعاتی می دهیم.

مواد آرایشی نا مرغوب

مواد آرایشی نامرغوب که از برندهای بی نام و نشان باشند و دارای مواد شیمیایی آسیب رسان به پوست باشند پوست را دچار چین و چروک، آکنه و حساسیت خواهند کرد.

باید لوازم آرایشی را از برندهای معتبر و متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید.

یکی از مهمترین مواد آرایشی آسیب رسان به پوست کرم گریم است. این کرم ها معمولا مواد شیمیایی زیادی دارند و مانع از تنفس کردن پوست می شوند. بنابراین در روند خود ترمیمی پوست اختلال ایجاد کرده و آن را پیر می کنند.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن از مهمترین دلایل پیری زودرس پوست است. سیگار چین و چروک ها را پدید می آورد و پوست را کدر می کند.

سیگار کشیدن رادیکال های آزاد زیادی را وارد بدن می کند. این رادیکال های آزاد به سلول های سالم صدمه می زنند و باعث از بین رفتن آنها می شوند و در کار آنها اختلال ایجاد می شود. یکی از کارهای مهم آنها کلاژن سازی در پوست است که با کشیدن سیگار دچار اختلال می شود. کلاژن ها پروتئین های رشته ای هستند که حالت ارتجاعی پوست را حفظ می کنند و مانع از چروک شدن آن می شوند. بنابراین با سیگار کشیدن کلاژن های پوست کم می شوند و پوست زودتر چروک می شود.

نیکوتین موجود در سیگار رگهای خونی را باریک می کند تغذیه و اکسیژن رسانی به پوست را تحت تأثیر قرار می دهد و از این راه نیز پوست را دچار عوارض پیری زودرس می کند.

 مصرف زیاد سرخ کردنی ها و فست فودها

مواد غذایی که سرخ شده اند دارای موادی می شوند که در پوست حساسیت و التهاب ایجاد می کنند. همچنین مواد غذایی دارای اسیدهای چرب ترانس به پوست آسیب می رسانند. به دلیل اینکه این مواد غذایی کلسترول مضر خون را بالا می برند و کلسترول مفید را پایین می آروند. بنابراین پیش از استفاده از روغن ها برچسب روی آنها را بخوانید و روغن های جامد و روغن های گیاهی هیدروژنه را نخرید تا در گردش خونتان اختلال ایجاد نکنید و به پوستتان آسیب نرسانید.

 مصرف زیاد شیرینی جات

شیرینی جات دارای مواد تحریک کننده هستند که می توانند در پوست حساسیت ایجاد کنند. شکر نیز قند خون را بالا میبرد و در روند طبیعی گردش خون اختلال ایجاد می کند. شیرینی ها معمولا دارای چربی های غیر طبیعی نیز هستند. شیرینیجات می توانند پوست را دچار افتادگی یا شل شدن کنند.

 مصرف سوسیس و کالباس

سوسیس و کالباس و سایر غذاهای فرآوری شده دارای نمک و نگهدارنده های زیادی هستند. این مواد باعث می شوند تا روند پیری سرعت داده شود و سلول های پوست زودتر از بین بروند. مهمترین ترکیباتی که در این مواد وجود دارند و به پوست و سلامتی آسیب می رسانند نیترات و سدیم بنزوات هستند.

داشتن استرس و تنش روانی

استرس و تنش های روانی رابطه تنگاتنگی با ایجاد اختلال در سلامتی کل بدن دارند. اما یکی از مهمترین اعضایی که به استرس واکنش نشان می دهد و آسیب می دهد پوست است. پوست عضوی است که دارای مشغله ها و درگیری زیادی است. پوست ارتباطات مستقیم و غیر مستقیم با مغز دارد و به همین دلیل بیشتر آسیب پذیر است. تنش های روانی در روند طبیعی سلول های پوستی اختلال ایجاد کرده و موجب پیری زودرس پوست می شوند. همچنین با تأثیراتی که بر گردش خون و کارکرد قلب می کذارند نیز به پوست لطمه وارد می کنند.

 نخوردن آب کافی

بدن روزانه به 8 لیوان آب نیاز دارد. پوست نیز آب مورد نیاز خود را از بدن می گیرد و اگر آب کافی به آن نرسد خشک یا اصطلاحا دهیدراته می شود. در این حالت مواد مغذی و اکسیژن رسانی به پوست با اختلال رو به رو می شوند و پوست کدر شده، شفافیت و طراوت خود را از دست می دهد و دچار چین و چروک ها می شود. وجود آب به دفع مواد زائد از طریق کلیه ها نیز کمک می کند و تصفیه خون را سرعت می بخشد.

 

 کم خوابی

 

زمانی که ما خوابیم پوست شروع به کار می کند و خودش را بازسازی و ترمیم می کند. اگر فرد کم بخوابد در این روند اختلال ایجاد می شود و پوست به سمت پیری می رود. ناحیه دور چشم بسیار حساس و ظریف است و اولین عوارض ناشی از بیخوابی در پوست دور چشم خود را نشان می دهند.

کم خوابی حتی می تواند باعث بروز جوش نیز در صورت شود. اما به تنهایی دلیل آن نیست. حلقه های سیاه دور چشم و پف زیر چشم نیز با بی خوابی یا کم خوابی تشدید می شوند.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو