payamgps.com

روش های جلوگیری از پیری زودرس پوست

روش های جلوگیری از پیری زودرس پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

اثرات شگفت انگیز میکروکرم ایجلس

سرم جوانسازی لومینس و درمان بیماریهای پوستی

در مقاله های پیشین درباره پیری زودرس پوست توضیحاتی دادیم. در مقاله های پیشین گفته شد که دلایل پیری زودرس پوست به وراثت و سبک زندگی بر میگردد. وراثت باعث می شود تا پوست زودتر یا دیرتر کلاژن خود را از دست بدهد. بنابراین افراد در سنین مختلف دچار چین و چروک ها سایر آثار ناشی از پیری پوست می شوند. دلایلی که به سبک زندگی بر می گردند شامل نکشیدن سیگار، نبودن زیر آفتاب بدون محافظ، کم خوابی، استرس ها و تنش های روانی و رژیم غذایی نا مناسب هستند.

 

در ادامه روش هایی را به شما معرفی می کنیم که به وسیله آن می توانید پوستتان را از پیری زودرس حفظ کنید.

 

استفاده از کرم ضد آفتاب و سایر محافظت کننده ها در برابر آفتاب

 

اشعه های فرابنفش خورشید به لایه های زیرین پوست نفوذ می کنند و سلولهای پوستی را از بین می برند. بنابراین در کار سلول های پوستی اختلال ایجاد می شود و کلاژن سازی دچار اختلال می شود و یا ملانین زیادی تولید می شود. بنابراین پوست دچار چین و چروک ها و لک های پوستی می شوند. بنابراین باید زمانی که به زیر آفتاب می روید حتما از کرم های ضد آفتاب و سایر محافظ ها مانند کلاه و دستکش استفاده کنید.

ضد آفتاب ها پس از 2 ساعت خاصیتشان را از دست می دهند. بنابراین زمانی که مدت طولانی زیر آفتاب قرار می گیرید باید هر 2 ساعت یکبار این کرم ها را تجدید کنید.
ضد آفتاب را به میزان مناسب روی پوستتان پخش کنید. اندازه آن نباید کم باشد تا بتواند به خوبی از پوستتان محافظت کند.

برای ناحیه دور چشم و لبها از ضد آفتاب مخصوص آن نواحی استفاده کنید. زیرا این نواحی حساس هستند و باید از فرمولاسیون ملایمتری برای آنها استفاده شود.

افرادی که در دوران بارداری هستند و یا کودکان برای زدن ضد آفتاب باید با پزشک متخصص پوست مشورت کنند.

ممکن است فکر کنید که برای روزهای نیمه آفتابی و یا برفی نیازی به استفاده از ضد آفتاب ندارید. اما این فکر اشتباه است و باید در این شرایط نیز از ضد آفتاب استفاده کنید. به ویژه روزهای برفی که نور خورشید روی برف ها بازتاب پیدا می کند.

برای پوست های چرب توصیه می شود از ضد آفتاب های بدون چربی استفاده کنید تا دچار آکنه نشوید.

نگهداشتن وزن در حالت متناسب

 

برای اینکه پوستتان دچار پیری زودرس نشود باید وزنتان را همواره متعادل نگه دارید. زیرا چربی ها باعث می شوند تا هورمون ها دچار اختلال شوند و در نتیجه در فعالیت پوست اختلال ایجاد شود و چین و چروک ها پدیدار شوند.

 

داشتن رژیم غذایی مناسب

 

باید روزانه از غذاهایی استفاده کنید که دارای ویتامین ها، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی مورد نیاز برای پوست باشند. شیرینی جات و چربی ها برای پوست ضرر دارند و مواد مورد نیاز پوست را به آن نمی رسانند. اما سبزیجات و میوه ها مواد مورد نیاز پوست را به آن می رسانند. بنابراین در رژیم غذاییتان به طور روزانه میوه و سبزی بگنجانید.


مصرف آب کافی

 

پوست برای تغذیه رسانی و اکسیژن رسانی به آب کافی نیاز دارد. اگر سلول های پوستی آب کافی نداشته باشند دهیدراته می شوند و عملیات ترمیم و جوانسازی پوست به خوبی انجام نخواهد شد. در نتیجه پوست پیر و چروکیده می شود. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق باید روزانه به میزان 8 لیوان آب بنوشید.

دوری از تنش های روانی

 

تنشهای روانی باعث بروز اختلالات دیگری در بدن از جمله اختلالات در هورمون ها و اختلال در گردش خون می شوند. عوارض ناشی از این اختلالات بر سلامت پوست نیز اثر می گذارد و آن را دچار پیری زودرس می کند. بنابراین برای اینکه از چین و چروک های پوستی در امان باشید سعی کنید خود را آرام نگه دارید و فکرهای منفی و تنش های عصبی را از خود دور کنید. برای این کار می توانید از ورزش هایی مانند یوگا و تای چی کمک بگیرید.

ماساژ دادن صورت

 

اگر ماساژ بلد نیستید این کار را انجام ندهید. زیرا ممکن است بدتر به پوستتان آسیب برسانید و بافت هایی که زیر پوست هستند و باعث حفظ شادابی و خوش فرمی آن می شوند را تخریب کنید. برای ماساژ می توانید از متخصص کمک بگیرید. ماساژ حرفه ای صورت کمک می کنند که خون در پوست بهتر گردش پیدا کند و باعث می شود تا مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به پوست برسد. بنابراین پوست شاداب تر می شود و بهتر می تواند عملیات جوانسازی را انجام دهد و از پیری زودرس در امان می ماند.

آبرسانی به پوست

 

دهیدراته شدن پوست اثرات بسیار نا مطلوبی بر آن می گذارد که مهمترین آن ایجاد شدن چین و چروک ها در پوست است. بنابراین باید پوستتان را به موقع آبرسانی کنید. برای این کار می توانید از ماسک های طبیعی و یا محصولات بهداشتی و درمانی کمک بگیرید.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو